eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodychcę zmienić silnik spalinowy na parowy, wolno mi?Re: chcę zmienić silnik spalinowy na parowy, wolno mi?
  • Data: 2013-09-12 17:16:52
    Temat: Re: chcę zmienić silnik spalinowy na parowy, wolno mi?
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Hello Marek,

    Thursday, September 12, 2013, 5:06:53 PM, you wrote:

    > Użytkownik wrote:
    >> Weź patelnię z cienkim dnem. nalej pół szklanki wody. Postaw na
    >> palniku gazowym. Największy w typowej kuchence ma z 2.5kW. Doprowadź
    >> do wrzenia. Zdejmij patelnię z palnika. Jak przestanie wrzeć to
    >> postaw na palniku. Licz czas jaki upłynie żeby znowu zaczęło wrzeć. W
    >> silniku spalinowym opóźnienie przy daniu w pedał to setki milisekund.
    >> W parowym odpowiedz jest po o wiele dłuższym czasie. To
    >> dyskwalifikuje taki silnik do napędu współczesnego samochodu. na
    >> pewno z jakiś filmów znasz zwrot " kocioł pod para". Dotyczy to
    >> parowozów i statków. Oznacza ze w kotle utrzymywane jest maksymalne
    >> ciśnienie pomimo że silnik nie pracuje. Nadmiar pary wyrzucany jest
    >> zaworem bezpieczeństwa do atmosfery. Jak skład rusza to
    >> charakterystyczne jest buksowanie kół w parowozie. Po kilkunastu
    >> obrotach koła zwalniają i łapią przyczepność. Zwalniają nie dlatego
    >> że ktoś zawór przymknął ale że spadło ciśnienie pary w kotle. Na
    >> chwilę przed ruszeniem węglarz szufluje węgiel na maksa i dmuchawa
    >> idzie na maksa. Skład się bujnie i przez moment jedzie siła
    >> bezwładności. Trwa to do momentu aż w kotle zrobi się para o
    >> odpowiednim ciśnieniu. Trwa to chwilę zanim ciśnienie urośnie do
    >> takiego że umożliwi przyspieszanie. Ze `względu na duży czas zwłoki
    >> napęd parowy jest praktycznie nie regulowalny. Bo albo ciśnienie jest
    >> za małe albo wywala zaworem bezpieczeństwa. W parowozach z wyjątkiem
    >> pierwszych konstrukcji woda była w obiegu zamkniętym. Ale że były
    >> duże ubytki ze względu na to że jedyna szybka regulacja polega na
    >> puszczaniu pary w gwizdek. To przy każdym parowozie był ogromny
    >> zbiornik na wodę żeby uzupełniać ubytki związane z wypuszczaniem pary
    >> do atmosfery. Powiedzenie puszczanie pary w gwizdek oznacza na
    >> marnowanie czegoś. parowóz jak jedzie to słychać że od czasu do czasu
    >> gwiżdże. Gwiżdże żeby ostrzec że za chwilę ciśnienie będzie za duże i
    >> otworzą się zawory bezpieczeństwa, stąd się wzięło powiedzenie o
    >> puszczaniu pary w gwizdek. Podstawową wadą kołów parowych jest nie
    >> to że nie można ich szybko uruchomić. Ich nie daje się szybko
    >> regulować ani wyłączyć. W przypadku lokomotywy a tym bardziej statku
    >> nie jest to duży feler. Ale w przypadku samochodu bardzo duży. W
    >> statku z silnikiem parowym przejście od mała naprzód do cała naprzód
    >> może trwać godzinę i nikomu to nie będzie przeszkadzało.

    > mówiąc szczerze to pierdolisz jak potłuczony...

    > a o budowie lokomotyw to masz raczej marne pojęcie...

    > buksowanie kół w lokomotywie to wina marnego maszynisty który nie potrafi
    > ładnie i delikatnie regulować mocy podawanej na koła.

    > Zobacz kiedyś jak rusza lokomotywa obsługiwana przez fachowca... widziałeś
    > te straszliwe kłęby pary podczas ruszania? zastanów sie skąd sie biorą i
    > dlaczego pojawiają.

    > Lokomotywa ma możliwość regulacji mocy

    Istotą tego, co pisał poprzednik nie jest technika ruszania i
    umiejętności maszynisty. Jest nią to, że nie ma co zrobić z NADMIAREM
    pary i NADMIAR jest nieregulowalny. Można go tylko wypuścić do
    atmosfery. Lokomotywa jako napęd oczywiście ma możliwość regulacji
    mocy. Kocioł jako źródło tego napędu ma straszliwą bezwładność
    cieplną.


    --
    Best regards,
    RoMan
    PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
    Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: