-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!.POSTED!not-for-mail
From: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: chcę zmienić silnik spalinowy na parowy, wolno mi?
Date: Thu, 12 Sep 2013 17:16:52 +0200
Organization: private
Lines: 68
Sender: r...@n...agh.edu.pl
Message-ID: <9...@p...pl.invalid>
References: <l0nttp$pdd$1@news.icpnet.pl> <i...@4...net>
<l0o0ts$tbd$1@news.icpnet.pl> <l0o282$v0n$1@news.icpnet.pl>
<l0o3tm$3q0$4@dont-email.me> <l0o4cj$1ve$1@news.icpnet.pl>
<l0p0qt$536$1@news.task.gda.pl> <l0p9md$hde$1@news.icpnet.pl>
<7...@p...pl.invalid>
<l0piv5$t8b$1@news.icpnet.pl>
<5230cff1$0$1209$65785112@news.neostrada.pl>
<l0qt9m$nmt$1@speranza.aioe.org> <l0qvvj$mvq$1@news.icpnet.pl>
<4...@g...com>
<l0sl9v$un9$1@news.task.gda.pl>
NNTP-Posting-Host: 31.0.35.75
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.agh.edu.pl 1378999013 27543 31.0.35.75 (12 Sep 2013 15:16:53 GMT)
X-Complaints-To: a...@a...edu.pl
NNTP-Posting-Date: Thu, 12 Sep 2013 15:16:53 +0000 (UTC)
X-Priority: 3 (Normal)
In-Reply-To: <l0sl9v$un9$1@news.task.gda.pl>
X-Comment-To: Marek Dyjor
X-Newsreader: MyGate/2.6.0.171 (http://barin.com.ua/soft/mygate/)
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2504265
[ ukryj nagłówki ]Hello Marek,
Thursday, September 12, 2013, 5:06:53 PM, you wrote:
> Użytkownik wrote:
>> Weź patelnię z cienkim dnem. nalej pół szklanki wody. Postaw na
>> palniku gazowym. Największy w typowej kuchence ma z 2.5kW. Doprowadź
>> do wrzenia. Zdejmij patelnię z palnika. Jak przestanie wrzeć to
>> postaw na palniku. Licz czas jaki upłynie żeby znowu zaczęło wrzeć. W
>> silniku spalinowym opóźnienie przy daniu w pedał to setki milisekund.
>> W parowym odpowiedz jest po o wiele dłuższym czasie. To
>> dyskwalifikuje taki silnik do napędu współczesnego samochodu. na
>> pewno z jakiś filmów znasz zwrot " kocioł pod para". Dotyczy to
>> parowozów i statków. Oznacza ze w kotle utrzymywane jest maksymalne
>> ciśnienie pomimo że silnik nie pracuje. Nadmiar pary wyrzucany jest
>> zaworem bezpieczeństwa do atmosfery. Jak skład rusza to
>> charakterystyczne jest buksowanie kół w parowozie. Po kilkunastu
>> obrotach koła zwalniają i łapią przyczepność. Zwalniają nie dlatego
>> że ktoś zawór przymknął ale że spadło ciśnienie pary w kotle. Na
>> chwilę przed ruszeniem węglarz szufluje węgiel na maksa i dmuchawa
>> idzie na maksa. Skład się bujnie i przez moment jedzie siła
>> bezwładności. Trwa to do momentu aż w kotle zrobi się para o
>> odpowiednim ciśnieniu. Trwa to chwilę zanim ciśnienie urośnie do
>> takiego że umożliwi przyspieszanie. Ze `względu na duży czas zwłoki
>> napęd parowy jest praktycznie nie regulowalny. Bo albo ciśnienie jest
>> za małe albo wywala zaworem bezpieczeństwa. W parowozach z wyjątkiem
>> pierwszych konstrukcji woda była w obiegu zamkniętym. Ale że były
>> duże ubytki ze względu na to że jedyna szybka regulacja polega na
>> puszczaniu pary w gwizdek. To przy każdym parowozie był ogromny
>> zbiornik na wodę żeby uzupełniać ubytki związane z wypuszczaniem pary
>> do atmosfery. Powiedzenie puszczanie pary w gwizdek oznacza na
>> marnowanie czegoś. parowóz jak jedzie to słychać że od czasu do czasu
>> gwiżdże. Gwiżdże żeby ostrzec że za chwilę ciśnienie będzie za duże i
>> otworzą się zawory bezpieczeństwa, stąd się wzięło powiedzenie o
>> puszczaniu pary w gwizdek. Podstawową wadą kołów parowych jest nie
>> to że nie można ich szybko uruchomić. Ich nie daje się szybko
>> regulować ani wyłączyć. W przypadku lokomotywy a tym bardziej statku
>> nie jest to duży feler. Ale w przypadku samochodu bardzo duży. W
>> statku z silnikiem parowym przejście od mała naprzód do cała naprzód
>> może trwać godzinę i nikomu to nie będzie przeszkadzało.
> mówiąc szczerze to pierdolisz jak potłuczony...
> a o budowie lokomotyw to masz raczej marne pojęcie...
> buksowanie kół w lokomotywie to wina marnego maszynisty który nie potrafi
> ładnie i delikatnie regulować mocy podawanej na koła.
> Zobacz kiedyś jak rusza lokomotywa obsługiwana przez fachowca... widziałeś
> te straszliwe kłęby pary podczas ruszania? zastanów sie skąd sie biorą i
> dlaczego pojawiają.
> Lokomotywa ma możliwość regulacji mocy
Istotą tego, co pisał poprzednik nie jest technika ruszania i
umiejętności maszynisty. Jest nią to, że nie ma co zrobić z NADMIAREM
pary i NADMIAR jest nieregulowalny. Można go tylko wypuścić do
atmosfery. Lokomotywa jako napęd oczywiście ma możliwość regulacji
mocy. Kocioł jako źródło tego napędu ma straszliwą bezwładność
cieplną.
--
Best regards,
RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
Następne wpisy z tego wątku
- 12.09.13 17:18 Marek Dyjor
- 12.09.13 17:19 RoMan Mandziejewicz
- 12.09.13 17:22 A.L.
- 12.09.13 17:25 masti
- 12.09.13 17:35 Marek Dyjor
- 12.09.13 17:39 Borys Pogoreło
- 12.09.13 17:39 Marek Dyjor
- 12.09.13 19:15 RoMan Mandziejewicz
- 12.09.13 20:46 Big Jack
- 12.09.13 20:55 bartekltg
- 12.09.13 21:04 bartekltg
- 12.09.13 21:13 bartekltg
- 12.09.13 21:44 RadoslawF
- 12.09.13 21:52 RadoslawF
- 12.09.13 22:01 Maciek
Najnowsze wątki z tej grupy
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
- Pijani kierowcy
- "Chciałem zamówić kurs tym"
- Windykatorzy ścigają spadkobierców z mandat nieboszczyka za przekroczenie prędkości???
- [OT] Lewe oprogramowanie
- droga laweta
- Co tam się odpierdala w tej Warszawie?
- skąd się biorą tacy debile?
- wina Tóska
- Rewolucja/Rewelacja!
- grupa ożyła ;)
- Być jak Clint
- Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- OC - podwyżka
- wyszedł z domu bez buta
Najnowsze wątki
- 2024-12-02 Gdańsk => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-12-02 Gdańsk => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-12-02 Akumulatorki Ni-MH AA i AAA Green Cell
- 2024-12-02 Usiłowanie zabójstwa
- 2024-12-01 Rambo 2024. Co z radio-stopem
- 2024-12-01 Pijani kierowcy
- 2024-12-01 "Chciałem zamówić kurs tym"
- 2024-11-30 Windykatorzy ścigają spadkobierców z mandat nieboszczyka za przekroczenie prędkości???
- 2024-11-30 Łódź => Technical Artist <=
- 2024-11-30 Lublin => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2024-11-30 Warszawa => Microsoft Dynamics 365 Business Central Developer <=
- 2024-11-30 Bieruń => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2024-11-30 Zielona Góra => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-30 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-11-30 Lublin => Spedytor międzynarodowy <=