eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodychcę zmienić silnik spalinowy na parowy, wolno mi?Re: chcę zmienić silnik spalinowy na parowy, wolno mi?
  • Data: 2013-09-12 20:55:34
    Temat: Re: chcę zmienić silnik spalinowy na parowy, wolno mi?
    Od: bartekltg <b...@g...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2013-09-11 10:30, Refleksyjny pisze:
    > W dniu 2013-09-11 07:58, Marcin N pisze:
    >> W dniu 2013-09-10 23:53, Refleksyjny pisze:
    >>
    >>> A ile spalin wydzielają palniki twojej kuchenki gazowej gdy gotujesz
    >>> rosół? Na pewno na tyle mało, że możesz gotować bezpiecznie nawet przy
    >>> zamkniętym oknie. W silniku parowym też gotuje się podobnym palnikiem
    >>> wodę.
    >>
    >> Ile energii daje palnik kuchenki? Ile potrzebujesz do samochodu?
    >
    > Mniej niż w silniku spalinowym, bo woda ma wrzeć. Temperatura silnika
    > parowego jest dużo niższa niż spalinowego. Energi mniej potrzeba do
    > uzyskania tego samego efektu.


    Jakiego efektu? Pokonania oporów ruchu auta?
    Gwarantuje, że tyle samo energii.

    W fizyce nie ma magii. Musisz energię dostarczyć

    Teraz chodzi tylko o sprawność. Da się uzyskać
    silniki parowe znacznie sprawniejsze niż benzynowe,
    ale czy w tej skali - wątpię.
    No i nawet jeśli, to będzie przyrost "razy 2".

    A niska temperatura jest gorsza dla sprawności.


    Wracając do piertotnego pytania: sobie zarejestrujesz jako
    prototyp. Tyle, że ciśnieniowa instalacja, kocioł, to nie
    są zabawki dla garażowych wynalazców - są niebezpieczne.
    NA pewno kocioł, a pewnie i instalacja musi być klepnięta
    przez odpowiedni zestaw wszystkich swiętych.
    Na pl.sci.inzynieria będą wiedzieli dokładniej.


    >> Jaka jest sprawność silnika parowego w porównaniu do spalinowego? 2x
    >> mniejsza?
    >
    > Nie. Minimalnie mniejsza. Ale moc w silniku to nie wszystko. Liczy się
    > wspaniały moment obrotowy uzyskiwany od razu! Poza tym silnik parowy


    Chcesz moment obrotowy - zrób przełożenie elektryczne.
    Będzie moment, a para nie będzie szła w gwizdek;)

    > oferuje więcej mocy z pojemności sześciennej cylindrów niż silnik
    > spalinowy! Poczytaj o nowoczesnych silnikach parowych. BMW kilka lat
    > temu skonstruowało silnik parowy o sprawności bodajże 24%.



    > No właśnie mylisz się. Silniki parowe nowoczesne są mniej toksyczne i
    > spalin jest mniej.

    Mówisz to któryś raz. Nie powtarzaj, tylko to pokaż.
    Linki do papierów i badań (raczej nie do materiałów promocyjnych:))

    > Na 100% silnik parowy nowoczesny jest bardziej ekologiczny, bo paliwem w
    > palniku ogrzewającym kocioł nie jest jak w parowych lokomotywach
    > kolejowych węgiel, drewno czy koks, a jest to jakieś płynne tanie
    > paliwo, albo jakiś gaz, w sumie cokolwiek - może to być skażony alkohol
    > jakikolwiek itp.

    Ktoś tu zwracał uwagę. Na cenę paliwa mocno wpływa akcyza.
    W przypadku upowszechnienia się tego, będą akcyzowane
    brykiety. Bo akcyzowany gaz juz jest.

    pzdr
    bartekltg



Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: