-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!news.task.gda.pl!not-for-mail
From: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: chcę zmienić silnik spalinowy na parowy, wolno mi?
Date: Thu, 12 Sep 2013 17:06:53 +0200
Organization: CI TASK http://www.task.gda.pl/
Lines: 50
Message-ID: <l0sl9v$un9$1@news.task.gda.pl>
References: <l0nttp$pdd$1@news.icpnet.pl> <i...@4...net>
<l0o0ts$tbd$1@news.icpnet.pl> <l0o282$v0n$1@news.icpnet.pl>
<l0o3tm$3q0$4@dont-email.me> <l0o4cj$1ve$1@news.icpnet.pl>
<l0p0qt$536$1@news.task.gda.pl> <l0p9md$hde$1@news.icpnet.pl>
<7...@p...pl.invalid>
<l0piv5$t8b$1@news.icpnet.pl>
<5230cff1$0$1209$65785112@news.neostrada.pl>
<l0qt9m$nmt$1@speranza.aioe.org> <l0qvvj$mvq$1@news.icpnet.pl>
<4...@g...com>
NNTP-Posting-Host: pee166.internetdsl.tpnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.task.gda.pl 1378998399 31465 46.171.108.166 (12 Sep 2013 15:06:39 GMT)
X-Complaints-To: a...@n...task.gda.pl
NNTP-Posting-Date: Thu, 12 Sep 2013 15:06:39 +0000 (UTC)
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5931
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.6157
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2504260
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik wrote:
> Weź patelnię z cienkim dnem. nalej pół szklanki wody. Postaw na
> palniku gazowym. Największy w typowej kuchence ma z 2.5kW. Doprowadź
> do wrzenia. Zdejmij patelnię z palnika. Jak przestanie wrzeć to
> postaw na palniku. Licz czas jaki upłynie żeby znowu zaczęło wrzeć. W
> silniku spalinowym opóźnienie przy daniu w pedał to setki milisekund.
> W parowym odpowiedz jest po o wiele dłuższym czasie. To
> dyskwalifikuje taki silnik do napędu współczesnego samochodu. na
> pewno z jakiś filmów znasz zwrot " kocioł pod para". Dotyczy to
> parowozów i statków. Oznacza ze w kotle utrzymywane jest maksymalne
> ciśnienie pomimo że silnik nie pracuje. Nadmiar pary wyrzucany jest
> zaworem bezpieczeństwa do atmosfery. Jak skład rusza to
> charakterystyczne jest buksowanie kół w parowozie. Po kilkunastu
> obrotach koła zwalniają i łapią przyczepność. Zwalniają nie dlatego
> że ktoś zawór przymknął ale że spadło ciśnienie pary w kotle. Na
> chwilę przed ruszeniem węglarz szufluje węgiel na maksa i dmuchawa
> idzie na maksa. Skład się bujnie i przez moment jedzie siła
> bezwładności. Trwa to do momentu aż w kotle zrobi się para o
> odpowiednim ciśnieniu. Trwa to chwilę zanim ciśnienie urośnie do
> takiego że umożliwi przyspieszanie. Ze `względu na duży czas zwłoki
> napęd parowy jest praktycznie nie regulowalny. Bo albo ciśnienie jest
> za małe albo wywala zaworem bezpieczeństwa. W parowozach z wyjątkiem
> pierwszych konstrukcji woda była w obiegu zamkniętym. Ale że były
> duże ubytki ze względu na to że jedyna szybka regulacja polega na
> puszczaniu pary w gwizdek. To przy każdym parowozie był ogromny
> zbiornik na wodę żeby uzupełniać ubytki związane z wypuszczaniem pary
> do atmosfery. Powiedzenie puszczanie pary w gwizdek oznacza na
> marnowanie czegoś. parowóz jak jedzie to słychać że od czasu do czasu
> gwiżdże. Gwiżdże żeby ostrzec że za chwilę ciśnienie będzie za duże i
> otworzą się zawory bezpieczeństwa, stąd się wzięło powiedzenie o
> puszczaniu pary w gwizdek. Podstawową wadą kołów parowych jest nie
> to że nie można ich szybko uruchomić. Ich nie daje się szybko
> regulować ani wyłączyć. W przypadku lokomotywy a tym bardziej statku
> nie jest to duży feler. Ale w przypadku samochodu bardzo duży. W
> statku z silnikiem parowym przejście od mała naprzód do cała naprzód
> może trwać godzinę i nikomu to nie będzie przeszkadzało.
mówiąc szczerze to pierdolisz jak potłuczony...
a o budowie lokomotyw to masz raczej marne pojęcie...
buksowanie kół w lokomotywie to wina marnego maszynisty który nie potrafi
ładnie i delikatnie regulować mocy podawanej na koła.
Zobacz kiedyś jak rusza lokomotywa obsługiwana przez fachowca... widziałeś
te straszliwe kłęby pary podczas ruszania? zastanów sie skąd sie biorą i
dlaczego pojawiają.
Lokomotywa ma możliwość regulacji mocy
Następne wpisy z tego wątku
- 12.09.13 17:10 Marek Dyjor
- 12.09.13 17:16 RoMan Mandziejewicz
- 12.09.13 17:18 Marek Dyjor
- 12.09.13 17:19 RoMan Mandziejewicz
- 12.09.13 17:22 A.L.
- 12.09.13 17:25 masti
- 12.09.13 17:35 Marek Dyjor
- 12.09.13 17:39 Borys Pogoreło
- 12.09.13 17:39 Marek Dyjor
- 12.09.13 19:15 RoMan Mandziejewicz
- 12.09.13 20:46 Big Jack
- 12.09.13 20:55 bartekltg
- 12.09.13 21:04 bartekltg
- 12.09.13 21:13 bartekltg
- 12.09.13 21:44 RadoslawF
Najnowsze wątki z tej grupy
- [OT] Lewe oprogramowanie
- droga laweta
- Co tam się odpierdala w tej Warszawie?
- skąd się biorą tacy debile?
- wina Tóska
- Rewolucja/Rewelacja!
- grupa ożyła ;)
- Być jak Clint
- Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- OC - podwyżka
- wyszedł z domu bez buta
- Bieda hud.
- Strach się bać
- Koniec smrodów
- Krematorium
Najnowsze wątki
- 2024-11-29 Dławik CM
- 2024-11-29 [OT] Lewe oprogramowanie
- 2024-11-29 Błonie => Sales Specialist <=
- 2024-11-29 Warszawa => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2024-11-29 Warszawa => Ekspert IT (obszar systemów sieciowych) <=
- 2024-11-29 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-11-29 Białystok => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2024-11-29 Pómpy ciepła darmo rozdajoo
- 2024-11-29 Białystok => Application Security Engineer <=
- 2024-11-29 Białystok => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-11-29 Gdańsk => Software .Net Developer <=
- 2024-11-29 Wrocław => Key Account Manager <=
- 2024-11-29 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-11-29 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-11-27 Re: UseGalileo -- PRODUKTY I APLIKACJE UŻYWAJĄ JUŻ DZIŚ SYSTEMU GALILEO