eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodychcę zmienić silnik spalinowy na parowy, wolno mi?Re: chcę zmienić silnik spalinowy na parowy, wolno mi?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!news.task.gda.pl!not-for-mail
    From: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: chcę zmienić silnik spalinowy na parowy, wolno mi?
    Date: Thu, 12 Sep 2013 17:06:53 +0200
    Organization: CI TASK http://www.task.gda.pl/
    Lines: 50
    Message-ID: <l0sl9v$un9$1@news.task.gda.pl>
    References: <l0nttp$pdd$1@news.icpnet.pl> <i...@4...net>
    <l0o0ts$tbd$1@news.icpnet.pl> <l0o282$v0n$1@news.icpnet.pl>
    <l0o3tm$3q0$4@dont-email.me> <l0o4cj$1ve$1@news.icpnet.pl>
    <l0p0qt$536$1@news.task.gda.pl> <l0p9md$hde$1@news.icpnet.pl>
    <7...@p...pl.invalid>
    <l0piv5$t8b$1@news.icpnet.pl>
    <5230cff1$0$1209$65785112@news.neostrada.pl>
    <l0qt9m$nmt$1@speranza.aioe.org> <l0qvvj$mvq$1@news.icpnet.pl>
    <4...@g...com>
    NNTP-Posting-Host: pee166.internetdsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.task.gda.pl 1378998399 31465 46.171.108.166 (12 Sep 2013 15:06:39 GMT)
    X-Complaints-To: a...@n...task.gda.pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 12 Sep 2013 15:06:39 +0000 (UTC)
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5931
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.6157
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2504260
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik wrote:
    > Weź patelnię z cienkim dnem. nalej pół szklanki wody. Postaw na
    > palniku gazowym. Największy w typowej kuchence ma z 2.5kW. Doprowadź
    > do wrzenia. Zdejmij patelnię z palnika. Jak przestanie wrzeć to
    > postaw na palniku. Licz czas jaki upłynie żeby znowu zaczęło wrzeć. W
    > silniku spalinowym opóźnienie przy daniu w pedał to setki milisekund.
    > W parowym odpowiedz jest po o wiele dłuższym czasie. To
    > dyskwalifikuje taki silnik do napędu współczesnego samochodu. na
    > pewno z jakiś filmów znasz zwrot " kocioł pod para". Dotyczy to
    > parowozów i statków. Oznacza ze w kotle utrzymywane jest maksymalne
    > ciśnienie pomimo że silnik nie pracuje. Nadmiar pary wyrzucany jest
    > zaworem bezpieczeństwa do atmosfery. Jak skład rusza to
    > charakterystyczne jest buksowanie kół w parowozie. Po kilkunastu
    > obrotach koła zwalniają i łapią przyczepność. Zwalniają nie dlatego
    > że ktoś zawór przymknął ale że spadło ciśnienie pary w kotle. Na
    > chwilę przed ruszeniem węglarz szufluje węgiel na maksa i dmuchawa
    > idzie na maksa. Skład się bujnie i przez moment jedzie siła
    > bezwładności. Trwa to do momentu aż w kotle zrobi się para o
    > odpowiednim ciśnieniu. Trwa to chwilę zanim ciśnienie urośnie do
    > takiego że umożliwi przyspieszanie. Ze `względu na duży czas zwłoki
    > napęd parowy jest praktycznie nie regulowalny. Bo albo ciśnienie jest
    > za małe albo wywala zaworem bezpieczeństwa. W parowozach z wyjątkiem
    > pierwszych konstrukcji woda była w obiegu zamkniętym. Ale że były
    > duże ubytki ze względu na to że jedyna szybka regulacja polega na
    > puszczaniu pary w gwizdek. To przy każdym parowozie był ogromny
    > zbiornik na wodę żeby uzupełniać ubytki związane z wypuszczaniem pary
    > do atmosfery. Powiedzenie puszczanie pary w gwizdek oznacza na
    > marnowanie czegoś. parowóz jak jedzie to słychać że od czasu do czasu
    > gwiżdże. Gwiżdże żeby ostrzec że za chwilę ciśnienie będzie za duże i
    > otworzą się zawory bezpieczeństwa, stąd się wzięło powiedzenie o
    > puszczaniu pary w gwizdek. Podstawową wadą kołów parowych jest nie
    > to że nie można ich szybko uruchomić. Ich nie daje się szybko
    > regulować ani wyłączyć. W przypadku lokomotywy a tym bardziej statku
    > nie jest to duży feler. Ale w przypadku samochodu bardzo duży. W
    > statku z silnikiem parowym przejście od mała naprzód do cała naprzód
    > może trwać godzinę i nikomu to nie będzie przeszkadzało.

    mówiąc szczerze to pierdolisz jak potłuczony...

    a o budowie lokomotyw to masz raczej marne pojęcie...

    buksowanie kół w lokomotywie to wina marnego maszynisty który nie potrafi
    ładnie i delikatnie regulować mocy podawanej na koła.

    Zobacz kiedyś jak rusza lokomotywa obsługiwana przez fachowca... widziałeś
    te straszliwe kłęby pary podczas ruszania? zastanów sie skąd sie biorą i
    dlaczego pojawiają.

    Lokomotywa ma możliwość regulacji mocy

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: