-
Data: 2013-09-12 17:06:53
Temat: Re: chcę zmienić silnik spalinowy na parowy, wolno mi?
Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Użytkownik wrote:
> Weź patelnię z cienkim dnem. nalej pół szklanki wody. Postaw na
> palniku gazowym. Największy w typowej kuchence ma z 2.5kW. Doprowadź
> do wrzenia. Zdejmij patelnię z palnika. Jak przestanie wrzeć to
> postaw na palniku. Licz czas jaki upłynie żeby znowu zaczęło wrzeć. W
> silniku spalinowym opóźnienie przy daniu w pedał to setki milisekund.
> W parowym odpowiedz jest po o wiele dłuższym czasie. To
> dyskwalifikuje taki silnik do napędu współczesnego samochodu. na
> pewno z jakiś filmów znasz zwrot " kocioł pod para". Dotyczy to
> parowozów i statków. Oznacza ze w kotle utrzymywane jest maksymalne
> ciśnienie pomimo że silnik nie pracuje. Nadmiar pary wyrzucany jest
> zaworem bezpieczeństwa do atmosfery. Jak skład rusza to
> charakterystyczne jest buksowanie kół w parowozie. Po kilkunastu
> obrotach koła zwalniają i łapią przyczepność. Zwalniają nie dlatego
> że ktoś zawór przymknął ale że spadło ciśnienie pary w kotle. Na
> chwilę przed ruszeniem węglarz szufluje węgiel na maksa i dmuchawa
> idzie na maksa. Skład się bujnie i przez moment jedzie siła
> bezwładności. Trwa to do momentu aż w kotle zrobi się para o
> odpowiednim ciśnieniu. Trwa to chwilę zanim ciśnienie urośnie do
> takiego że umożliwi przyspieszanie. Ze `względu na duży czas zwłoki
> napęd parowy jest praktycznie nie regulowalny. Bo albo ciśnienie jest
> za małe albo wywala zaworem bezpieczeństwa. W parowozach z wyjątkiem
> pierwszych konstrukcji woda była w obiegu zamkniętym. Ale że były
> duże ubytki ze względu na to że jedyna szybka regulacja polega na
> puszczaniu pary w gwizdek. To przy każdym parowozie był ogromny
> zbiornik na wodę żeby uzupełniać ubytki związane z wypuszczaniem pary
> do atmosfery. Powiedzenie puszczanie pary w gwizdek oznacza na
> marnowanie czegoś. parowóz jak jedzie to słychać że od czasu do czasu
> gwiżdże. Gwiżdże żeby ostrzec że za chwilę ciśnienie będzie za duże i
> otworzą się zawory bezpieczeństwa, stąd się wzięło powiedzenie o
> puszczaniu pary w gwizdek. Podstawową wadą kołów parowych jest nie
> to że nie można ich szybko uruchomić. Ich nie daje się szybko
> regulować ani wyłączyć. W przypadku lokomotywy a tym bardziej statku
> nie jest to duży feler. Ale w przypadku samochodu bardzo duży. W
> statku z silnikiem parowym przejście od mała naprzód do cała naprzód
> może trwać godzinę i nikomu to nie będzie przeszkadzało.
mówiąc szczerze to pierdolisz jak potłuczony...
a o budowie lokomotyw to masz raczej marne pojęcie...
buksowanie kół w lokomotywie to wina marnego maszynisty który nie potrafi
ładnie i delikatnie regulować mocy podawanej na koła.
Zobacz kiedyś jak rusza lokomotywa obsługiwana przez fachowca... widziałeś
te straszliwe kłęby pary podczas ruszania? zastanów sie skąd sie biorą i
dlaczego pojawiają.
Lokomotywa ma możliwość regulacji mocy
Następne wpisy z tego wątku
- 12.09.13 17:10 Marek Dyjor
- 12.09.13 17:16 RoMan Mandziejewicz
- 12.09.13 17:18 Marek Dyjor
- 12.09.13 17:19 RoMan Mandziejewicz
- 12.09.13 17:22 A.L.
- 12.09.13 17:25 masti
- 12.09.13 17:35 Marek Dyjor
- 12.09.13 17:39 Borys Pogoreło
- 12.09.13 17:39 Marek Dyjor
- 12.09.13 19:15 RoMan Mandziejewicz
- 12.09.13 20:46 Big Jack
- 12.09.13 20:55 bartekltg
- 12.09.13 21:04 bartekltg
- 12.09.13 21:13 bartekltg
- 12.09.13 21:44 RadoslawF
Najnowsze wątki z tej grupy
- Re: Tesla jest bezpieczna, wczoraj spaliła się doszczętnie na Ursynowie i nikomu się nic nie stało
- Kol. sukces po polsku: booom na budowy dróg i autostrad - czyli "proste życie na kredycie"
- Nie chcieliście Izery to będziecie kupować XPeng
- Taka ciekawostka pożarowa :)
- Re: Wypadek kolejowy na stacji Wiesiółka- analiza tragicznego zdarzenia z czerwca 2001 roku.
- Re: Tysiące wypadków na niebezpiecznych przejazdach kolejowych a Polskie Linie Kolejowe nic nie robią odlat, bo kierowca pociągu nie ginie
- Re: Tysiące wypadków na niebezpiecznych przejazdach kolejowych a Polskie Linie Kolejowe nic nie robią odlat, bo kierowca pociągu nie ginie
- Spalinowa trauma
- Dwa dylematy
- Re: Dwa dylematy
- [UOKiK] Jeronimo Martins, właścicielowi sieci Biedronka, [przedstawił zarzut] udział[u] w zmowie z 32 firmami transportowymi.
- Re: Dwa dylematy
- Re: Dwa dylematy
- Re: Rz?Âd ZAKAZUJE magazyn?Â?w energii ?!! Nowe prawo od 14 lipca to SZOK! ??Â
- dlaczego gadacie z tym debilem
Najnowsze wątki
- 2025-08-06 Gdynia => Konsultant wdrożeniowy (systemy controlingowe) <=
- 2025-08-06 Białystok => Inżynier oprogramowania .Net <=
- 2025-08-06 "[...] sejmowe wystąpienie posłanki Klaudii Jachiry, która zakończyła je słowami ,,Sława Ukrainie"."
- 2025-08-05 "Chiny przekraczają w wydobyciu 4 mld ton węgla, Indie i USA ponad 1 mld, a Rosja 500 mln ton [...]"
- 2025-08-05 Panuje się 181 159,42 zł./mies. na posła w 2026r.
- 2025-08-05 "Chiny przekraczają w wydobyciu 4 mld ton węgla, Indie i USA ponad 1 mld, a Rosja 500 mln ton [...]"
- 2025-08-05 Czy cos fi przechodzi przez trafo separujące?
- 2025-08-05 kajaki i promile
- 2025-08-05 Re: Tesla jest bezpieczna, wczoraj spaliła się doszczętnie na Ursynowie i nikomu się nic nie stało
- 2025-08-05 Gdynia => Przedstawiciel handlowy / KAM (branża TSL) <=
- 2025-08-05 Re: Atak na lekarza w Oławie. Policja zatrzymała sprawcę na lotnisku Polska Agencja Prasowa 4 sierpnia 2025, 12:16 FACEBOOK X E-MAIL KOPIUJ LINK W szpitalu w Oławie 37-letni pacjent zaatakował lekarza, po tym, jak ten odmówił mu wypisania długoterminowego
- 2025-08-05 B2B i książka przychodów i rozchodów
- 2025-08-04 Re: Atak na lekarza w Oławie. Policja zatrzymała sprawcę na lotnisku Polska Agencja Prasowa 4 sierpnia 2025, 12:16 FACEBOOK X E-MAIL KOPIUJ LINK W szpitalu w Oławie 37-letni pacjent zaatakował lekarza, po tym, jak ten odmówił mu wypisania długoterminowego
- 2025-08-04 Na grupie comp.os.linux.advocacy CrudeSausage twierdzi, że Micro$lop używa SI do szyfrowania formatu dok. XML
- 2025-08-04 Na grupie comp.os.linux.advocacy CrudeSausage twierdzi, że Micro$lop używa SI do szyfrowania formatu dok. XML