-
Data: 2013-09-12 17:06:53
Temat: Re: chcę zmienić silnik spalinowy na parowy, wolno mi?
Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Użytkownik wrote:
> Weź patelnię z cienkim dnem. nalej pół szklanki wody. Postaw na
> palniku gazowym. Największy w typowej kuchence ma z 2.5kW. Doprowadź
> do wrzenia. Zdejmij patelnię z palnika. Jak przestanie wrzeć to
> postaw na palniku. Licz czas jaki upłynie żeby znowu zaczęło wrzeć. W
> silniku spalinowym opóźnienie przy daniu w pedał to setki milisekund.
> W parowym odpowiedz jest po o wiele dłuższym czasie. To
> dyskwalifikuje taki silnik do napędu współczesnego samochodu. na
> pewno z jakiś filmów znasz zwrot " kocioł pod para". Dotyczy to
> parowozów i statków. Oznacza ze w kotle utrzymywane jest maksymalne
> ciśnienie pomimo że silnik nie pracuje. Nadmiar pary wyrzucany jest
> zaworem bezpieczeństwa do atmosfery. Jak skład rusza to
> charakterystyczne jest buksowanie kół w parowozie. Po kilkunastu
> obrotach koła zwalniają i łapią przyczepność. Zwalniają nie dlatego
> że ktoś zawór przymknął ale że spadło ciśnienie pary w kotle. Na
> chwilę przed ruszeniem węglarz szufluje węgiel na maksa i dmuchawa
> idzie na maksa. Skład się bujnie i przez moment jedzie siła
> bezwładności. Trwa to do momentu aż w kotle zrobi się para o
> odpowiednim ciśnieniu. Trwa to chwilę zanim ciśnienie urośnie do
> takiego że umożliwi przyspieszanie. Ze `względu na duży czas zwłoki
> napęd parowy jest praktycznie nie regulowalny. Bo albo ciśnienie jest
> za małe albo wywala zaworem bezpieczeństwa. W parowozach z wyjątkiem
> pierwszych konstrukcji woda była w obiegu zamkniętym. Ale że były
> duże ubytki ze względu na to że jedyna szybka regulacja polega na
> puszczaniu pary w gwizdek. To przy każdym parowozie był ogromny
> zbiornik na wodę żeby uzupełniać ubytki związane z wypuszczaniem pary
> do atmosfery. Powiedzenie puszczanie pary w gwizdek oznacza na
> marnowanie czegoś. parowóz jak jedzie to słychać że od czasu do czasu
> gwiżdże. Gwiżdże żeby ostrzec że za chwilę ciśnienie będzie za duże i
> otworzą się zawory bezpieczeństwa, stąd się wzięło powiedzenie o
> puszczaniu pary w gwizdek. Podstawową wadą kołów parowych jest nie
> to że nie można ich szybko uruchomić. Ich nie daje się szybko
> regulować ani wyłączyć. W przypadku lokomotywy a tym bardziej statku
> nie jest to duży feler. Ale w przypadku samochodu bardzo duży. W
> statku z silnikiem parowym przejście od mała naprzód do cała naprzód
> może trwać godzinę i nikomu to nie będzie przeszkadzało.
mówiąc szczerze to pierdolisz jak potłuczony...
a o budowie lokomotyw to masz raczej marne pojęcie...
buksowanie kół w lokomotywie to wina marnego maszynisty który nie potrafi
ładnie i delikatnie regulować mocy podawanej na koła.
Zobacz kiedyś jak rusza lokomotywa obsługiwana przez fachowca... widziałeś
te straszliwe kłęby pary podczas ruszania? zastanów sie skąd sie biorą i
dlaczego pojawiają.
Lokomotywa ma możliwość regulacji mocy
Następne wpisy z tego wątku
- 12.09.13 17:10 Marek Dyjor
- 12.09.13 17:16 RoMan Mandziejewicz
- 12.09.13 17:18 Marek Dyjor
- 12.09.13 17:19 RoMan Mandziejewicz
- 12.09.13 17:22 A.L.
- 12.09.13 17:25 masti
- 12.09.13 17:35 Marek Dyjor
- 12.09.13 17:39 Borys Pogoreło
- 12.09.13 17:39 Marek Dyjor
- 12.09.13 19:15 RoMan Mandziejewicz
- 12.09.13 20:46 Big Jack
- 12.09.13 20:55 bartekltg
- 12.09.13 21:04 bartekltg
- 12.09.13 21:13 bartekltg
- 12.09.13 21:44 RadoslawF
Najnowsze wątki z tej grupy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
- Czy chodzenie jest ekologiczne?
- skurwiałe miasto
- e-paper
- Ściemniacze na parkingach
- kilka pytań o klimę
- genialny pomysł
- diesel z otwartą komorą
- Spalił się spaliniak
- Jebany POPiS. Mamy się cieszyć że rząd Tuska naprawił spierdolone porozumienie z UE?
- W zyciu warto miec szczescie
- Elektryki
- PROGRAM DOPŁAT DO AUT ELEKTRYCZNYCH TO ABSURD. ZA ŚRODKI Z KPO KUPIMY NIEMIECKIE I CHIŃSKIE AUTA
- ceny OC
Najnowsze wątki
- 2025-02-17 Kraków => MS Dynamics 365BC/NAV Developer <=
- 2025-02-17 Chrzanów => Programista NodeJS <=
- 2025-02-17 Warszawa => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-02-17 Białystok => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-17 Białystok => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-02-17 Gliwice => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2025-02-17 Gdańsk => PHP Developer <=
- 2025-02-17 Warszawa => Senior ASP.NET Developer <=
- 2025-02-17 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-02-17 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-02-17 Odśnieżanie samochodu
- 2025-02-17 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-02-17 Dęblin => JavaScript / Node / Fullstack Developer <=
- 2025-02-17 Pompiarze...
- 2025-02-16 PV teraz