eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodychcę zmienić silnik spalinowy na parowy, wolno mi?Re: chcę zmienić silnik spalinowy na parowy, wolno mi?
  • Data: 2013-09-11 16:01:32
    Temat: Re: chcę zmienić silnik spalinowy na parowy, wolno mi?
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał w wiadomości
    >Przede wszystkim liczba mnoga jest tu sporym nadużyciem, bo był tylko
    >jeden latający (z trudem) parowy samolot:
    >http://ours.jogger.pl/2009/05/10/travel-air-2000-sa
    molot-z-silnikiem-parowym/
    >"Wracając do dzieła braci Besler: ich dwupłatowy samolot Travel Air

    >2000 był jedyną latającą konstrukcją napędzaną silnikiem parowym,
    >która wzniosła człowieka w powietrze.
    >Praca nad samolotem trwała 3 lata rozpoczęła się w roku 1930, do
    >napędu posłużył dwucylindrowy silnik o mocy 150 KM przy wadze silnika
    >230 kg. Daje to stosunek mocy 0,652 KM/kg, dla porównania silnik
    >spalinowy z tego okresu Rolls-Royce Kestrel miał 685KM przy wadze 434
    >kg, co daje 1.57 KM/kg Jak widzimy, moc w porównaniu do tego, co
    >oferowały silniki spalinowe nie imponowała. Dodatkowo w powietrzu
    >spadała ona do ok. 90 KM."
    >Moc 90KM w locie to bardzo skromnie.

    Zalezy - RWD7 mial ponoc 75KM, co i tak starczylo na kilka rekordow.

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: