eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodychcę zmienić silnik spalinowy na parowy, wolno mi?Re: chcę zmienić silnik spalinowy na parowy, wolno mi?
  • Data: 2013-09-11 17:44:13
    Temat: Re: chcę zmienić silnik spalinowy na parowy, wolno mi?
    Od: Refleksyjny <n...@p...org.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2013-09-11 16:00, RadoslawF pisze:

    >
    > Zderzak Łągiewki nie jest jakimś cudem świata a jego pierwowzory
    > masz w wagonie kolejowym, każdym, do motoryzacji nie nadaje się
    > z przyczyn dużej masy własnej. Do portowego nabrzeża jak najbardziej
    > tam masa niema znaczenia.

    Ale ja wcale nie twierdzę, że koniecznie trzeba go instalować w
    samochodach osobowych. Może na początku w autobusach i tramwajach?
    Albo w kolejach żelaznych.
    Odnosiłem się do faktu, że wyszydzano zderzak Łągiewki i twierdzono, że
    skoro naukowcy nie potrafią zrozumieć do końca fizyki stojącej za tym
    urządzeniem tzn że nie ma prawa działać. I tyle.

    > Z ciekawostek w jakich sie lubujesz w latach 80 była słynna turbinka
    > Kowalskiego obniżająca spalanie, fachowcy od razu twierdzili że
    > pomysł nie nadaje się do użycia ale spodobał się jakiemuś ważnemu
    > komuchowi i dal polecenie produkować. Wyprodukowali a potem kierowcy
    > polonezów własnoręcznie wygrzebywali to gówno z gaźnika.
    > Bo w warunkach laboratoryjnych to nawet działało, w drogowych
    > przy skrajnych temperaturach i brudzie mechanizm zegarowy się
    > zacinał i pojazdy paliły więcej niż te bez turbinki.


    Ciekawe.


    > Wiesz co cenię w samochodzie, wsiadam, zapalam silnik i ruszam,
    > po dojechaniu gaszę silnik zamykam auto i idę sobie.
    > Zrób tak samo w pojeździe z silnikiem parowym.

    Zgoda.
    Zauważ jednak, że taki komfort o jakim piszesz osiągnięto dopiero po co
    najmniej kilkudziesięciu latach rozwoju motoryzacji z silnikami spalania
    wewnętrznego. Na początku przez wiele lat i kilka generacji trzeba było
    obsługiwać mnóstwo różnych mechanizmów, np ręcznie pompować paliwo do
    gaźnika, pompować olej do silnika, ustawiać kąt wyprzedzenia zapłonu i
    wiele innych rzeczy itd. Gdyby dano technologii parowej taki sam czas na
    rozwój techniczny w użyciu samochodowym i użyto współczesnych
    materiałów, elektroniki itp, to też by było tak samo komfortowo jak w
    spaliniakach.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: