eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodychcę zmienić silnik spalinowy na parowy, wolno mi? › Re: chcę zmienić silnik spalinowy na parowy, wolno mi?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
    .pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!newsfeed.fsmpi.rwth-aachen.de!feeder1-2.pro
    xad.net!proxad.net!feeder2-2.proxad.net!nx02.iad01.newshosting.com!newshosting.
    com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostr
    ada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <l0nttp$pdd$1@news.icpnet.pl> <i...@4...net>
    <l0o0ts$tbd$1@news.icpnet.pl> <l0o282$v0n$1@news.icpnet.pl>
    <l0o3tm$3q0$4@dont-email.me> <l0o4cj$1ve$1@news.icpnet.pl>
    <l0p0qt$536$1@news.task.gda.pl> <l0p9md$hde$1@news.icpnet.pl>
    <7...@p...pl.invalid>
    <l0piv5$t8b$1@news.icpnet.pl>
    <3...@p...pl.invalid>
    <l0pmvr$2oq$1@news.icpnet.pl> <l0pnb4$b7u$19@dont-email.me>
    <7...@p...pl.invalid>
    In-Reply-To: <7...@p...pl.invalid>
    Subject: Re: chcę zmienić silnik spalinowy na parowy, wolno mi?
    Date: Wed, 11 Sep 2013 16:01:32 +0200
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    Importance: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 15.4.3555.308
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V15.4.3555.308
    Lines: 21
    Message-ID: <523077bf$0$1230$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.6.158.71
    X-Trace: 1378908095 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 1230 83.6.158.71:58388
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2504078
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał w wiadomości
    >Przede wszystkim liczba mnoga jest tu sporym nadużyciem, bo był tylko
    >jeden latający (z trudem) parowy samolot:
    >http://ours.jogger.pl/2009/05/10/travel-air-2000-sa
    molot-z-silnikiem-parowym/
    >"Wracając do dzieła braci Besler: ich dwupłatowy samolot Travel Air

    >2000 był jedyną latającą konstrukcją napędzaną silnikiem parowym,
    >która wzniosła człowieka w powietrze.
    >Praca nad samolotem trwała 3 lata rozpoczęła się w roku 1930, do
    >napędu posłużył dwucylindrowy silnik o mocy 150 KM przy wadze silnika
    >230 kg. Daje to stosunek mocy 0,652 KM/kg, dla porównania silnik
    >spalinowy z tego okresu Rolls-Royce Kestrel miał 685KM przy wadze 434
    >kg, co daje 1.57 KM/kg Jak widzimy, moc w porównaniu do tego, co
    >oferowały silniki spalinowe nie imponowała. Dodatkowo w powietrzu
    >spadała ona do ok. 90 KM."
    >Moc 90KM w locie to bardzo skromnie.

    Zalezy - RWD7 mial ponoc 75KM, co i tak starczylo na kilka rekordow.

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: