eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodychcę zmienić silnik spalinowy na parowy, wolno mi?Re: chcę zmienić silnik spalinowy na parowy, wolno mi?
  • Data: 2013-09-10 22:54:26
    Temat: Re: chcę zmienić silnik spalinowy na parowy, wolno mi?
    Od: Refleksyjny <n...@p...org.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2013-09-10 22:36, J.F. pisze:
    > Dnia Tue, 10 Sep 2013 22:03:11 +0200, Refleksyjny napisał(a):
    >> Chciałbym wymienić w moim samochodzie osobowym drogi w eksploatacji i
    >> trujący spalinami środowisko silnik spalinowy na cichy silnik parowy.
    >> Poza tym mogę wywalić skrzynię biegów, sprzęgło i wiele innych zbędnych
    >> części, bo silnik parowy tego nie wymaga. Zarazem taki silnik daje
    >> niesamowite przyśpieszenie i wygodę użytkowania.
    >
    > Zebys sie nie zdziwil jak to wyjdzie :-)
    >
    >> Biorąc pod uwagę obecne
    >> koszty to opłaca mi się jeździć na wodę podgrzewaną dowolnym paliwem, a
    >> nie na benzynę. Na razie nie ma akcyzy na parę więc to chyba oczywiste.
    >
    > Ale paliwa uzywane do napedu silnikow sa oakcyzowane.
    > Proponuje maly reaktor nuklearny.

    Tak, a paliwo to brykiety do grilla?

    > Jeszcze pomyslalbym o transmisji elektrycznej - produkcja pradu
    > podlega innej akcyzie, z mozliwoscia zwolnienia jesli z paliw
    > odnawialnych :-)

    Silnik parowy ma tę przewagę, że pod kotłem mozna rozpalic każdym
    płynnym paliwem. Masz naftę - lejesz naftę, masz olej opałowy - lejesz
    olej, masz alkohol, lejesz alkohol. nawet można użyć palnika z
    propanu-butanu, chociaż nie próbowałem. Byle woda wrzała.

    >> Czy mogę bez problemów zarejestrować samochód z silnikiem parowym
    >> własnej konstrukcji zamontowany w nadwoziu powiedzmy 11 letniego Fiata,
    >> czy będą problemy? Przerabiał już to ktoś w praktyce?
    >
    > Wietrze problemy z urzedasami, ale czego sie nie robi dla satysfakcji.
    > A jaki silnik wybrales ?

    Silnik parowy jest wzorowany na silnikach braci Stanley z sukcesem
    produkowanych do 1920 roku w USA. Ale oczywiście użyłem nowoczesnych
    materiałów i rozwiązań (łożyskowanie, tworzywa sztuczne, elementy
    gumowe, smary współczesne itp), co powoduje że silnik jest lżejszy i
    mocniejszy. Plastiki zastąpiły miedź i żeliwo tam gdzie się dało,
    wydajniejszy i lżejszy skraplacz itd.
    Nie zamierzam zdradzać szczegółów konstrukcji, dopóki samochód nie
    będzie w 100% gotowy.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: