eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodychcę zmienić silnik spalinowy na parowy, wolno mi?Re: chcę zmienić silnik spalinowy na parowy, wolno mi?
  • Data: 2013-09-10 23:16:56
    Temat: Re: chcę zmienić silnik spalinowy na parowy, wolno mi?
    Od: Refleksyjny <n...@p...org.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2013-09-10 22:54, Refleksyjny pisze:
    > W dniu 2013-09-10 22:36, J.F. pisze:
    >> Dnia Tue, 10 Sep 2013 22:03:11 +0200, Refleksyjny napisał(a):
    >>> Chciałbym wymienić w moim samochodzie osobowym drogi w eksploatacji i
    >>> trujący spalinami środowisko silnik spalinowy na cichy silnik parowy.
    >>> Poza tym mogę wywalić skrzynię biegów, sprzęgło i wiele innych zbędnych
    >>> części, bo silnik parowy tego nie wymaga. Zarazem taki silnik daje
    >>> niesamowite przyśpieszenie i wygodę użytkowania.
    >>
    >> Zebys sie nie zdziwil jak to wyjdzie :-)

    Zasada działania silnika parowego, tak samo jak elektrycznego do napędu
    samochodu jest starsza od spalinowego, więc to wychodziło > 100 lat temu
    i teraz też wychodzi znakomicie :)


    >>> Biorąc pod uwagę obecne
    >>> koszty to opłaca mi się jeździć na wodę podgrzewaną dowolnym paliwem, a
    >>> nie na benzynę. Na razie nie ma akcyzy na parę więc to chyba oczywiste.
    >>
    >> Ale paliwa uzywane do napedu silnikow sa oakcyzowane.
    >> Proponuje maly reaktor nuklearny.
    >
    > Tak, a paliwo to brykiety do grilla?
    >
    >> Jeszcze pomyslalbym o transmisji elektrycznej - produkcja pradu
    >> podlega innej akcyzie, z mozliwoscia zwolnienia jesli z paliw
    >> odnawialnych :-)
    >
    > Silnik parowy ma tę przewagę, że pod kotłem mozna rozpalic każdym
    > płynnym paliwem. Masz naftę - lejesz naftę, masz olej opałowy - lejesz
    > olej, masz alkohol, lejesz alkohol. nawet można użyć palnika z
    > propanu-butanu, chociaż nie próbowałem. Byle woda wrzała.

    Dodam, że spalin ani dymu nie ma prawie żadnych widocznych tak jak w
    samochodach spalinowych, bo palnik daje niebieski płomień. Jedynym
    produktem wydalanym przez silnik parowy jest woda w postaci pary.
    Większość tej pary da się zrecyklingować z powrotem do kotła poprzez
    skraplanie w skraplaczu, ale zawsze coś wyparuje więc zakładam, że co
    300 km jazdy z zaworem pary na ok 50% trzeba będzie dolać 20 litrów wody.


    --
    refleksyjny konstruktor

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: