eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodychcę zmienić silnik spalinowy na parowy, wolno mi?Re: chcę zmienić silnik spalinowy na parowy, wolno mi?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
    .pl!news.nask.org.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.icpnet.pl!.POSTED!not-for-mai
    l
    From: Refleksyjny <n...@p...org.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: chcę zmienić silnik spalinowy na parowy, wolno mi?
    Date: Tue, 10 Sep 2013 22:54:26 +0200
    Organization: ICP News Server
    Lines: 43
    Message-ID: <l0o0ts$tbd$1@news.icpnet.pl>
    References: <l0nttp$pdd$1@news.icpnet.pl> <i...@4...net>
    NNTP-Posting-Host: c16-59.icpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.icpnet.pl 1378846460 30061 62.21.16.59 (10 Sep 2013 20:54:20 GMT)
    X-Complaints-To: a...@i...pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 10 Sep 2013 20:54:20 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:17.0) Gecko/20130801
    Thunderbird/17.0.8
    In-Reply-To: <i...@4...net>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2503935
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2013-09-10 22:36, J.F. pisze:
    > Dnia Tue, 10 Sep 2013 22:03:11 +0200, Refleksyjny napisał(a):
    >> Chciałbym wymienić w moim samochodzie osobowym drogi w eksploatacji i
    >> trujący spalinami środowisko silnik spalinowy na cichy silnik parowy.
    >> Poza tym mogę wywalić skrzynię biegów, sprzęgło i wiele innych zbędnych
    >> części, bo silnik parowy tego nie wymaga. Zarazem taki silnik daje
    >> niesamowite przyśpieszenie i wygodę użytkowania.
    >
    > Zebys sie nie zdziwil jak to wyjdzie :-)
    >
    >> Biorąc pod uwagę obecne
    >> koszty to opłaca mi się jeździć na wodę podgrzewaną dowolnym paliwem, a
    >> nie na benzynę. Na razie nie ma akcyzy na parę więc to chyba oczywiste.
    >
    > Ale paliwa uzywane do napedu silnikow sa oakcyzowane.
    > Proponuje maly reaktor nuklearny.

    Tak, a paliwo to brykiety do grilla?

    > Jeszcze pomyslalbym o transmisji elektrycznej - produkcja pradu
    > podlega innej akcyzie, z mozliwoscia zwolnienia jesli z paliw
    > odnawialnych :-)

    Silnik parowy ma tę przewagę, że pod kotłem mozna rozpalic każdym
    płynnym paliwem. Masz naftę - lejesz naftę, masz olej opałowy - lejesz
    olej, masz alkohol, lejesz alkohol. nawet można użyć palnika z
    propanu-butanu, chociaż nie próbowałem. Byle woda wrzała.

    >> Czy mogę bez problemów zarejestrować samochód z silnikiem parowym
    >> własnej konstrukcji zamontowany w nadwoziu powiedzmy 11 letniego Fiata,
    >> czy będą problemy? Przerabiał już to ktoś w praktyce?
    >
    > Wietrze problemy z urzedasami, ale czego sie nie robi dla satysfakcji.
    > A jaki silnik wybrales ?

    Silnik parowy jest wzorowany na silnikach braci Stanley z sukcesem
    produkowanych do 1920 roku w USA. Ale oczywiście użyłem nowoczesnych
    materiałów i rozwiązań (łożyskowanie, tworzywa sztuczne, elementy
    gumowe, smary współczesne itp), co powoduje że silnik jest lżejszy i
    mocniejszy. Plastiki zastąpiły miedź i żeliwo tam gdzie się dało,
    wydajniejszy i lżejszy skraplacz itd.
    Nie zamierzam zdradzać szczegółów konstrukcji, dopóki samochód nie
    będzie w 100% gotowy.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: