    From: "Robert" <r...@p...naOnecie.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: chamstwo na grupie
    Date: Thu, 12 Jan 2012 21:51:39 +0100

    "Marek Dyjor" napisał:
    > Usenet był idealnym systemem do rozmowy o rożnych sprawach. Prosty
    > interfejs, hierarchiczny drzewiasty jasny układ dyskusji wprowadzający
    > samouporządkowenia nawet gdy dysputy szły w oftopiki.
    >
    > Czasem dochodziło do małych awanturek ale szybko wygasały i były raczej
    > marginesem. Trole też raczej były mało widoczne.

    Dokładnie.
    Przejrzystość ('drzewiastość') układu zawsze była dla mnie rewelacyjna.
    Odkąd grupy stały się chamskie i czas był przesiąść się na fora, miałem nie
    lada problem z dostosowaniem się do innego sposobu prowadzenia "dyskusji".
    Z grup usenetowych korzystam "odkąd pamiętam" (a pamięć mam kiepskawą ;-)).
    Nick się raczej nikomu nie kojarzy, bo człek był młody i "głupi" i jakoś nie
    dbał o zachowanie stałego nicku, ale wiernie czytam i czasem pisuję od nastu
    lat. (chyba jakieś 8-12 lat temu często bywałem tu jako Beer - ale pewności
    nie mam...)
    Pamiętam czasy, gdy regularnie bywał tu Marek L. (jego "wykłady gościnne"),
    pamiętam dużo częstszą obecność Marka W. (nasz mistrz od makro), pamiętam
    fajne i rzeczowe dyskusje z udziałem wielu fajnych i elokwentnych
    użytkowników grupy. Teraz z dawnych userów jako jeden z nielicznych poziom
    grupy próbuje zachować Janko, wrzucając co jakiś czas linki do swoich
    "mazów" (chwała Mu za to). Pojawia się 'aukcyjnie' Czarek, parę innych
    nicków mógłbym pewnikiem również przywołać, ale jak wspomniałem - z pamięcią
    zawsze było u mnie kiepskawo... ;-)

    Wspomniane przez Ciebie awanturki i objawy kretynizmu bądź niedorozwoju
    oczywiście zawsze bywały, ale ich udział był znikomy. Teraz niestety
    zaznaczam całe bloki "dyskusji" jako przeczytane, bo nie warto tracić czasu
    na ich przeglądanie. Źle się dzieje...