  • Data: 2024-08-29 20:39:18
    Temat: Re: cenka opada
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 29 Aug 2024 19:45:12 +0200, Shrek wrote:

    > To tak samo jak z pralką - trzecia żyła i impedancja pętli zwarcia. Do
    > tego różnicówka...

    A jak się trzecia żyła urwie?

    > Raczej po prostu dostosowane do "dziwnych" warunków.

    No tak. latające skały, woda, iskry grożace wybuchem.

    > Co do "specjalnych metod wykrywania uszkodzeń" to podejrzewam że stosują
    > po prostu u układ IT jak w medycynie - uszkodzenie nie powoduje
    > wyłączenia bo prąd nie ma się jak zamknąć poza pojemnością.

    Raczej nie, bo porażenia się jednak zdarzały.
    Ni potrafie odnaleźć - były i specjalne kable, i specjalne urządzenia

    o - kopalniany wyłącznik stycznikowy
    https://elektrykapradnietyka.com/42848/kopalniany-wy
    lacznik-stycznikowy-ognioszczelny-iskrobezpieczny/

    z zabezpieczeniem upływowym.

    i np https://www.kablesklep.pl/kable-gornicze-13512

    dlaczego izolacja żyły ochronnej ze specjalnej gumy przewodzącej?

    I zobacz jaka cena ... ale nie piszą, ile to amperów znosi, co to za
    zwyczaje :-)

    > Większość obwodów 32A jest zrobiona porządnie, bo takie zazwyczaj robią
    > fachowcy;)

    No chyba, ze kupisz tanie chinskie :-)

    Znalazłem schemat EVSE
    https://www.barbouri.com/2017/03/10/diy-open-evse-v4
    -23/

    średnio skomplikowane, różnicówka tam jest, kabel wygląda na "zwykły".

    Ale przedłużacz z marketu tego nie wymaga, chyba ze jakas sygnalizacja
    i zabezpieczenie nadprądowe ...

    J.