    From: J.F. <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: celowe o?lepianie w nocy-co Wy by?cie zrobili?
    Date: Thu, 23 Jun 2011 15:24:27 +0200

    On Thu, 23 Jun 2011 13:55:41 +0200, RoMan Mandziejewicz wrote:
    >Hello J.F.,

    >Ale już wtedy było sporo drogi dwujezdniowej i ciężarówki nie
    >straszne.

    Czekaj czekaj - dwujezdniowa droga to jest glownie A4, ktora z
    zestawienia wykreslamy, bo to jest wyjatek w skali kraju :-)

    A dalej to tej dwujezdniowki jest niezbyt duzo.
    I znow - nie zyskasz duzo na tym ze ta dwujezdniowka pojedziesz
    szybko. I poldkiem mozna tam bylo 140 osiagnac.
    Stracisz na tym ze jednojezdniowka pojedziesz 70 :-)

    >E, tam. Bardzo długo trwało zanim Lanosem pokonałem rekord Poloneza w
    >przejeździe Opole-Bolesławiec Ślaski. Poldkiem zrobiłem go
    >jeszcze na dziurostradzie. Lanosem dłuuugo po skończeniu budowy.
    >Poldek miał maksymalną szybkość zdecydowanie niższą od Lanosa.

    widac nie umieles FWD i sie bales jakiegos ducha :-)

    >To jest naprawdę kwestia stylu jazdy - głupotą jest dojeżdżanie z
    >pełną prędkością do wyścigu ślimaków, rozpaczliwe hamowanie do ich 90
    >a potem - mając 240KM się biegów nie redukuje - powolne rozpędzanie.
    >Ja tam wolę zdjąć nogę z gazu kilometr wcześniej, dojechać do ślimaków
    >jak skonczą zabawę i ze sporą różnicą prędkości wyprzedzić tałatajstwo
    >bez zbędnego hamowania i przyśpieszania potem.

    Ale to juz musisz znac trase na pamiec. I jak sie okaze ze akurat cos
    jedzie z przeciwka to trzeba rozpaczliwie hamowac. I co potem -
    zwolnic, pojechac 60, dac im 300m forow, depnac po gazie, rozpedzic ..
    i rozpaczliwie hamowac jesli znow nie bedzie okazji ?

    Poza tym w takim stylu, czy raczej na takiej drodze, to wysokiej
    sredniej nie osiagniesz, bo caly ten proces trwa dlugie minuty
    przejechane z predkoscia 70-80.

    >Postulując gwałtowne przyśpieszanie popełniasz ten sam błąd, który
    >potem owocuje "jechał czysta a i tak go dogoniłem we wiosce".

    Bo to znow zalezy od warunkow. Moze tankowal po drodze i dlatego
    dogoniles, nie zauwazajac wielu innych ktorych nie dogoniles.
    Moze ruch byl na tyle gesty ze on po 10 ryzykownych manewrach
    przeskoczyl o 15 samochodow do przodu, a moze na koncu drogi jest
    korek i tych 15 samochodow oznacza 20 minut szybciej :-)

    >80 starcza. Przy 100+ musiałby w wioskach wyprzedzać TIRy a to bardzo
    >niemądre.

    A jak tira akurat nie ma ?

    >Ale dlaczego? Autostrada to nie trasa?

    A podsumuj trasy z Opola do .. no powiedzmy do pozostalych miast
    wojewodzkich, i napisz jaki procent autostrad wyszedl :-)
    Aha - do Szczecina nie liczymy przez Niemcy.

    >Ostatnio mało ich było.

    Ale przyznaj ze jakbys na takiego w osobowce trafil, to bys twierdzil
    ze utrudnia :-)

    J.