  • 41. Data: 2012-10-05 11:39:07
    Temat: Re: celnik wystawi mandat
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2012-10-05 11:10, Bydlę pisze:

    > Ale zaczniesz od likwidacji słupków grodzących chodniki?

    Masz na myśli słupki odgradzaące od jezdni? Zależy gdzie.

    > Bo zdajesz sobie sprawę, że te patologie, jak je nazywasz, są skutkiem traktowania
    cudzej własności i regulacji prawnych, nie przyczyną?

    Zdaję, rozumiemm i nawet nie potępiam, chociaż grodzenie mi się nie podoba.
    Prawo zmieniłbym kompleksowo, o czym pisałem.

  • 42. Data: 2012-10-05 11:43:44
    Od: Artur Maśląg <n...@w...pl>

    W dniu 2012-10-05 11:32, AL pisze:

    > parkowanie przed czyims garazem blokujac go po chamsku, a parkowanie na
    > parkingu (miejscu do tego wyznaczonym) przed blokiem - przyjezdzajac do
    > kogos np. w odwiedziny/interesach - to dwie różne strony medalu.

    Odróżniasz może sytuację przyjechania do kogoś od sytuacji zaparkowania
    na czyimś prywatnym parkingu i pojechaniu sobie na 12 godzin gdzieś tam?

    > Jesli ktos chce zablokowac wjazd na osiedle, to niech zainwestuje w
    > bramki na pilota a nie chamskie blokady na kola.

    Po co ma stawiać bramki, płoty itd. skoro jest jednoznaczne
    oznakowanie? Naprawdę mają być zasieki stawianie?

    > Rozumiem, ze lepiej zainwestowac w firme (bardziej sie oplaca), ktora
    > bedzie nakladac blokady za kwote 300pln/frajera, niz wybudowac zwykla
    > bramke i dac mieszkancom po 2-3 piloty.

    Nie wiem co jest lepiej, ale jak pisałem daleki jestem od płotowania
    itd. Niech zakładają blokady, ludzie się może się nauczą.

    > No chyba, ze firma ta zdejmie ta blokade, jak powiem, ze bylem u tej czy
    > innej osoby z tego bloku. Ale pewnie tak nie jest i bedzie sie wypierac,
    > ze auto nie zostalo zgloszone do ich systemu, wiec plac frajerze.

    Znaczy jeszcze nie wiesz, ale już zakładasz, że tak nie jest.

  • 43. Data: 2012-10-05 11:51:08
    Od: Tengu <k...@u...to.gazeta.pl>

    On 2012-10-05 10:41, RoMan Mandziejewicz wrote:

    > W tym wszystkim najgorsza jest to, że terytorialne kocury, takie jak
    > Artur, znaczą teren płotami i zakazami bez sensu zamiast żądać
    > zwiększenia liczby miejsc parkingowych.

    Żądać mówisz? A kto miałby za to zapłacić? Ludzie wciąż nie mogą się
    nauczyć, że do ceny zakupu samochodu, należy doliczyć koszt zapewnienia
    miejsca do parkowania. Chcesz parkować? To płać. Ewentualnie niech płaci
    pracodawca. Również firmy/instytucje, które chcą przyjmować
    klientów/interesantów powinny zapewnić sobie odpowiednią liczbę miejsc
    parkingowych.

    --
    Tengu

  • 44. Data: 2012-10-05 13:00:22
    Od: LEPEK <n...@n...net>

    > Hello LEPEK,

    > Nieprawda - nie możesz prowadzić dwóch samochodów na raz. Nawet w
    > Polsce już się wysyca ilość samochodów na drogach.

    Jeśli jest gdzie zaparkować pod fabryką, urzędem, szkołą, sklepem -
    ludzie chętniej wybierają dojazd samochodem. Jeśli prawie wszędze można
    wieźć się samochodem - każdy z prawkiem w rodzinie będzie miał swój
    pojazd, albo kilka (jeśli go tylko stać). A zdaje się, że dyskutujemy o
    miejscach do parkowania, nie?

    > Parkingi należy budować pod ziemią i na dachach budynków - tak, jak
    > się to robi na świecie.

    I te parkingi są drogie w budowie i płatne dla użytkowników. U nas takie
    płatne parkingi w centrach miast jakoś nie cieszę się powodzeniem.

    > Dlatego, żeby pracownicy mogli sprawnie dostać się do pracy a nie
    > krążyli swoimi samochodami po okolicy, szukając miejsc parkingowych
    > jeszcze nieogrodzonych przez Arturów.

    Pracownicy mają być w pracy od 0800 do 1600. Czym dojadą, to ich
    problem. A dla tych najbardziej pożądanych specjalistów, których trzeba
    czymś skusić jest kilka miejsc w hali.

    > Dwie, trzy ulice dalej też mieszkają ludzie, którzy też maja
    > samochody.

    Ale na odcinku 1 km jest większa szansa na znalezienie wolnego miejsca,
    niż na odcinku 100 m.

    > Ograniczanie popytu wzrostem cen to tez jakieś wyjście z sytuacji. Ale
    > mniej samochodów to mniej kasy w budżetach. Bardziej opłacalna jest
    > konsumpcja niż jej brak.

    Tyle, że centra miast "duszą się" od samochodów - więcej się po prostu
    nie zmieści ani na drogach, ani na parkingach.

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 45. Data: 2012-10-05 13:44:52
    Od: Artur Maśląg <n...@w...pl>

    W dniu 2012-10-05 11:51, Tengu pisze:

    > Żądać mówisz? A kto miałby za to zapłacić?

    Nie czytałeś? Budżet, ponieważ ciągnie zyski z samochodów :)

> [...]
    > pracodawca. Również firmy/instytucje, które chcą przyjmować
    > klientów/interesantów powinny zapewnić sobie odpowiednią liczbę miejsc

    Taka rzeczywistość. Ludzie nie potrafią zrozumieć, że z posiadaniem
    samochodu wiąże się nie tylko wygoda, ale dodatkowe koszty oraz
    obowiązki. Do pracy mnóstwo osób dojeżdża KM, firmy zapewniają miejsca
    na potrzeby działalności (tutaj bywa różnie) wedle uznania - jak
    szeregowy pracownik chce dojeżdżać samochodem to może sobie miejsce
    wykupić ekstra, dla niektórych miejsca się znajdą na koszt firmy.
    Z drugiej strony mamy też trochę patologii związanych z wydawaniem
    zgód na budowę z naruszeniem obowiązkowej liczby miejsc parkingowych
    (zresztą nie tylko), czy przeznaczaniem np. miejsc parkingowych dla
    pracowników, a nie na potrzeby ludzi korzystających z różnych usług itd.

  • 46. Data: 2012-10-05 18:56:59
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2012-10-05 09:39:07 +0000, Jakub Witkowski
    <j...@d...z.sygnatury> said:

    > Masz na myśli słupki odgradzaące od jezdni? Zależy gdzie.

    Tak, jak z osiedlami. Wszędzie w mieście.
    A od następnego dnia po ich likwidacji wystarczy wiara w kierowców, ich
    szacunek wobec pieszych i cudzego, oraz znane na całym świecie
    poszanowanie prawa.
    (podkreślam, że grodzenie nie jest przyczyną, jest skutkiem)

    > Zdaję, rozumiemm i nawet nie potępiam, chociaż grodzenie mi się nie podoba.

    W centrum tak, wyglądałoby to głupio. Pewnie dlatego w centrach
    wystarczają zazwyczaj podziemne parkingi.

    > Prawo zmieniłbym kompleksowo, o czym pisałem.

    A nie lepiej zacząć od egzekucji?
    (prawa ofkorz)

    --
    Bydlę

  • 47. Data: 2012-10-05 18:58:15
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2012-10-05 09:32:36 +0000, AL <a...@s...tam.pl> said:

    > parkowanie przed czyims garazem blokujac go po chamsku, a parkowanie na
    > parkingu (miejscu do tego wyznaczonym) przed blokiem

    Na CUDZYM miejscu BEZ ZGODY właściciela?
    To dokładnie to samo...

    --
    Bydlę

  • 48. Data: 2012-10-05 19:02:26
    Od: jerzu <t...@i...pl>

    On Thu, 04 Oct 2012 14:26:46 +0200, Artur Maśląg <n...@w...pl> wrote:

    >To trzeba uderzyć do stosowanych władz, zamiast zamykać oczy
    >i utrudniać życie innym. Naprawdę działa.

    Do kogo mam uderzać? US Warszawa Ursynów nie ma parkingu dla
    interesantów. Dodatkowo jest usytuowany w "zagłębiu białych
    kołnierzyków" i permanentnego działania SM. Jak muszę coś tam
    załatwić, do dymam z buta, bo nie ma gdzie zostawić auta.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 49. Data: 2012-10-05 19:41:43
    Od: jerzu <t...@i...pl>

    On Thu, 04 Oct 2012 13:58:44 +0200, Artur Maśląg <n...@w...pl> wrote:

    >Skąd wiesz kto założył? Może tym razem była sm?

    SM z reguły zostawia informację, chyba, nie wiem bo nie miałem okazji
    testować.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 50. Data: 2012-10-05 20:10:32
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-10-05 19:02, jerzu pisze:

    > Do kogo mam uderzać? US Warszawa Ursynów

    Sam sobie odpowiedziałeś - do Burmistrza dzielnicy Ursynów.

    > nie ma parkingu dla interesantów.

    No, skoro tak twierdzisz... :)

    > Dodatkowo jest usytuowany w "zagłębiu białych
    > kołnierzyków" i permanentnego działania SM. Jak muszę coś tam
    > załatwić, do dymam z buta, bo nie ma gdzie zostawić auta.

    Masz. Płatny parking na Cybernetyki, w Galerii Mokotów, proszę
    bardzo. Galeria Mokotów wprowadziła opłaty niedawno, właśnie
    przez parkujących na krzywy ryj, których wyliczono na 80%.
    Złote Tarasy od początku miały płatny parking. Dymaj z buta,
    albo płać. Ja tam dymam z buta, albo płacę :)