eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyRe: celnik wystawi mandat
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 69

  • 31. Data: 2012-10-05 11:06:34
    Temat: Re: celnik wystawi mandat
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2012-10-04 22:04, Artur Maśląg pisze:

    > moje. Na swoim terenie to ja określam na jakich zasadach wolno
    > ci z niego korzystać - masz stosowne znaki, opisany regulamin.
    > Tak, w granicach obowiązującego prawa.

    Niestety, ale mam nadzieję, że prawo zostanie zmienione i grodzenie terenów
    osiedlowych w centrach miast zostanie zakazane. Bo to jest patologia rodem
    z trzeciego świata, a nie norma.

    --
    Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
    gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora.


  • 32. Data: 2012-10-05 11:06:49
    Temat: Re: celnik wystawi mandat
    Od: Artur Maśląg <n...@w...pl>

    W dniu 2012-10-05 10:41, RoMan Mandziejewicz pisze:
    > Hello Jakub,
    >
    > Friday, October 5, 2012, 10:32:36 AM, you wrote:
    >
    >>>> Inaczej byś mówił gdyby twoje osiedle stało się parkingiem
    >>>> nowo wybudowanego kompleksu biurówców po drugiej stronie ulicy.
    >>>> W takim przypadku jakaś forma limitowania jest zrozumiała.
    >>> Nie - zrozumiały by był nakaz budowania parkingów podczas budowy
    >>> biurowców. I zakaz dopuszczania do eksploatacji nowych budynków bez
    >>> parkingów.
    >> Oczywiście, najlepiej byłoby gdyby bezwzględnie wymagano i egzekwowano budowę
    >> odpowiedniej (znacznie większej niż obecnie) liczby miejsc parkingowych.
    >> Jestem również zwolennikiem zakazu budowania zamkniętych osiedli w zwartych
    >> kompleksach miejskich. Przestrzeń miejska powinna być otwarta i przyjazna.
    >> Niestety, pewnie się długo naczekam na takie reguacje...
    >
    > W tym wszystkim najgorsza jest to, że terytorialne kocury, takie jak
    > Artur, znaczą teren płotami i zakazami bez sensu zamiast żądać
    > zwiększenia liczby miejsc parkingowych.

    Rozbawiasz mnie takimi tekstami, ale to świadczy o tym, że masz
    tylko roszczeniowy stosunek do życia i brakuje ci argumentów.
    Jak pisałem wcześniej - brak parkingów nie upoważnia nikogo do
    wykorzystywania prywatnej własności niezgodnie z wolą właściciela.
    Co do żądania zwiększenia liczby miejsc parkingowych - w omawianej
    sytuacji leży to po twoje stronie, a nie po mojej, skoro parkujesz
    na moim prywatnym terenie, ponieważ narzekasz, że nie masz gdzie
    zaparkować. Co zabawniejsze - właśnie takie stanowisko jak twoje
    powoduje coraz ostrzejsze sprzeciwy i prowadzi w efekcie do
    blokowania fizycznego, skoro znaki są ignorowane.

    > Z jednej strony oczekuje się od włascicieli samochodów, żeby
    > korzystali z nich naprawdę tylko wtedy, kiedy to niezbędne, z drugiej
    > nie buduje się parkingów, na których te samochodu miałyby czekać.

    Buduje się. Trzeba tylko się rozejrzeć.



  • 33. Data: 2012-10-05 11:08:23
    Temat: Re: celnik wystawi mandat
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2012-10-05 08:32:36 +0000, Jakub Witkowski
    <j...@d...z.sygnatury> said:

    > W dniu 2012-10-04 13:38, RoMan Mandziejewicz pisze:
    >
    >>> Inaczej byś mówił gdyby twoje osiedle stało się parkingiem
    >>> nowo wybudowanego kompleksu biurówców po drugiej stronie ulicy.
    >>> W takim przypadku jakaś forma limitowania jest zrozumiała.
    >>
    >> Nie - zrozumiały by był nakaz budowania parkingów podczas budowy
    >> biurowców. I zakaz dopuszczania do eksploatacji nowych budynków bez
    >> parkingów.
    >
    > Oczywiście, najlepiej byłoby gdyby bezwzględnie wymagano i egzekwowano budowę
    > odpowiedniej (znacznie większej niż obecnie) liczby miejsc parkingowych.


    To musiałbyś w takiej Warszawie wygrać wybory i mieć większość w radzie
    miejskiej.
    Bo to ona ustala jak NIEWIELE miejsc można wybudować.


    > Jestem również zwolennikiem zakazu budowania zamkniętych osiedli w zwartych
    > kompleksach miejskich. Przestrzeń miejska powinna być otwarta i przyjazna.

    To jak wyżej...


    --
    Bydlę


  • 34. Data: 2012-10-05 11:10:41
    Temat: Re: celnik wystawi mandat
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2012-10-05 09:06:34 +0000, Jakub Witkowski
    <j...@d...z.sygnatury> said:

    > W dniu 2012-10-04 22:04, Artur Maśląg pisze:
    >
    >> moje. Na swoim terenie to ja określam na jakich zasadach wolno
    >> ci z niego korzystać - masz stosowne znaki, opisany regulamin.
    >> Tak, w granicach obowiązującego prawa.
    >
    > Niestety, ale mam nadzieję, że prawo zostanie zmienione i grodzenie terenów
    > osiedlowych w centrach miast zostanie zakazane.

    Ale zaczniesz od likwidacji słupków grodzących chodniki?
    Bo zdajesz sobie sprawę, że te patologie, jak je nazywasz, są skutkiem
    traktowania cudzej własności i regulacji prawnych, nie przyczyną?


    --
    Bydlę


  • 35. Data: 2012-10-05 11:13:04
    Temat: Re: celnik wystawi mandat
    Od: Artur Maśląg <n...@w...pl>

    W dniu 2012-10-05 11:06, Jakub Witkowski pisze:
    > W dniu 2012-10-04 22:04, Artur Maśląg pisze:
    >
    >> moje. Na swoim terenie to ja określam na jakich zasadach wolno
    >> ci z niego korzystać - masz stosowne znaki, opisany regulamin.
    >> Tak, w granicach obowiązującego prawa.
    >
    > Niestety,

    Niestety co?

    > ale mam nadzieję, że prawo zostanie zmienione i grodzenie terenów
    > osiedlowych w centrach miast zostanie zakazane. Bo to jest patologia rodem
    > z trzeciego świata, a nie norma.

    Widzisz, napisałem już wcześniej (zresztą wielokrotnie), że nie jestem
    zwolennikiem grodzenia itd. ale jakoś problemy rozwiązywać trzeba.
    Skoro nie można odholować samochodu blokującego mi wyjazd z garażu
    (bo ktoś sobie przyjechał i poszedł na ileś godzin gdzieś tam) to
    rozumiem coraz większą desperację ludzi i walkę o swoje prawa.



  • 36. Data: 2012-10-05 11:16:43
    Temat: Re: celnik wystawi mandat
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Artur,

    Friday, October 5, 2012, 11:06:49 AM, you wrote:

    >>>>> Inaczej byś mówił gdyby twoje osiedle stało się parkingiem
    >>>>> nowo wybudowanego kompleksu biurówców po drugiej stronie ulicy.
    >>>>> W takim przypadku jakaś forma limitowania jest zrozumiała.
    >>>> Nie - zrozumiały by był nakaz budowania parkingów podczas budowy
    >>>> biurowców. I zakaz dopuszczania do eksploatacji nowych budynków bez
    >>>> parkingów.
    >>> Oczywiście, najlepiej byłoby gdyby bezwzględnie wymagano i egzekwowano budowę
    >>> odpowiedniej (znacznie większej niż obecnie) liczby miejsc parkingowych.
    >>> Jestem również zwolennikiem zakazu budowania zamkniętych osiedli w zwartych
    >>> kompleksach miejskich. Przestrzeń miejska powinna być otwarta i przyjazna.
    >>> Niestety, pewnie się długo naczekam na takie reguacje...
    >> W tym wszystkim najgorsza jest to, że terytorialne kocury, takie jak
    >> Artur, znaczą teren płotami i zakazami bez sensu zamiast żądać
    >> zwiększenia liczby miejsc parkingowych.
    > Rozbawiasz mnie takimi tekstami, ale to świadczy o tym, że masz
    > tylko roszczeniowy stosunek do życia i brakuje ci argumentów.

    Ja mam roszczeniowy? To Ty chcesz wszystko wokół tylko dla siebie. Ja
    uważam jedynie, że budżet ciągnący takie zyski z samochodów powinien
    finansować część wspólną.

    > Jak pisałem wcześniej - brak parkingów nie upoważnia nikogo do
    > wykorzystywania prywatnej własności niezgodnie z wolą właściciela.

    Problem w tym, że grodzenie zaczyna dotyczyć dróg publicznych bardzo
    często, niestety.

    > Co do żądania zwiększenia liczby miejsc parkingowych - w omawianej
    > sytuacji leży to po twoje stronie, a nie po mojej, skoro parkujesz
    > na moim prywatnym terenie, ponieważ narzekasz, że nie masz gdzie
    > zaparkować.

    Jesli parkuję na rzekomo Twoim terenie, to znaczy, że mam jakąś sprawę
    na tym terenie. Tak samo jak Twoi goście mogą Ciebie odwiedzać, tak
    samo ja moge odwiedzac Twoich sąsiadów. Bez szykan ze strony
    przerosnietych najmitów.

    > Co zabawniejsze - właśnie takie stanowisko jak twoje
    > powoduje coraz ostrzejsze sprzeciwy i prowadzi w efekcie do
    > blokowania fizycznego, skoro znaki są ignorowane.
    >> Z jednej strony oczekuje się od włascicieli samochodów, żeby
    >> korzystali z nich naprawdę tylko wtedy, kiedy to niezbędne, z drugiej
    >> nie buduje się parkingów, na których te samochodu miałyby czekać.
    > Buduje się. Trzeba tylko się rozejrzeć.

    Wskaż parking dla petentów Pierwszego Urzędu Skarbowego w Opolu. Bo o
    parking dla pracowników zadbano przy projekcie.


    --
    Best regards,
    RoMan
    PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
    Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)


  • 37. Data: 2012-10-05 11:21:15
    Temat: Re: celnik wystawi mandat
    Od: LEPEK <n...@n...net>

    W dniu 2012-10-05 10:41, RoMan Mandziejewicz pisze:

    > W tym wszystkim najgorsza jest to, że terytorialne kocury, takie jak
    > Artur, znaczą teren płotami i zakazami bez sensu zamiast żądać
    > zwiększenia liczby miejsc parkingowych.
    >
    > Z jednej strony oczekuje się od włascicieli samochodów, żeby
    > korzystali z nich naprawdę tylko wtedy, kiedy to niezbędne, z drugiej
    > nie buduje się parkingów, na których te samochodu miałyby czekać.

    Tylko, że budowa dodatkowych miejsc parkingowych prowadzi do wzrostu
    ruchu samochodów. Wzrost ruchu wymaga budowy dodatkowych miejsc
    parkingowych, co prowadzi... spirala się nakręca. A niestety ilość
    miejsca w mieście (tak bliżej centrum) jest ograniczona i nie da się
    wybetonować wszystkiego pod parkingi (i drogi).

    Nie za bardzo rozumiem, dlaczego budujący biurowiec ma mieć obowiązek
    zapewnienia miejsc parkingowych dla wszystkich pracowników (albo choćby
    dla połowy). On to MOŻE zrobić po to, żeby szybciej i drożej wynająć
    powierzchnię, tak jak robią to sklepy budując parkingi obok siebie
    (przecież nie muszą - ale kto by wtedy w nich kupował?). Trochę co
    innego przy osiedlach mieszkaniowych - ale i tu mentalność została z
    przed kilkunastu lat, a liczba samochodów się zwielokrotniła, przez co
    nie zawsze jest możliwość zaparkowania pod drzwiami, czy balkonem, a w
    śródmieściach trzeba sobie radzić parkując na noc dwie-trzy ulice dalej.
    We Francji, czy w Niemczech ten problem istnieje od dawna - jest to
    jeden z czynników powodujących, że używane samochody stosunkowo szybko
    tanieją - po prostu pozostałe koszty związane z ich posiadaniem
    (przegląd, ubezpieczenie, parkowanie w nocy, parkowanie pod pracą,
    paliwo) są tak wysokie, że na ich utrzymanie nie stać wszystkich tych,
    których stać na ich zakup (maleje popyt - maleje cena).

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm
    Corolla E11 4E-FE sedan '97
    Avensis T22 1CD-FTV sedan '01


  • 38. Data: 2012-10-05 11:29:24
    Temat: Re: celnik wystawi mandat
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello LEPEK,

    Friday, October 5, 2012, 11:21:15 AM, you wrote:

    >> W tym wszystkim najgorsza jest to, że terytorialne kocury, takie jak
    >> Artur, znaczą teren płotami i zakazami bez sensu zamiast żądać
    >> zwiększenia liczby miejsc parkingowych.
    >> Z jednej strony oczekuje się od włascicieli samochodów, żeby
    >> korzystali z nich naprawdę tylko wtedy, kiedy to niezbędne, z drugiej
    >> nie buduje się parkingów, na których te samochodu miałyby czekać.
    > Tylko, że budowa dodatkowych miejsc parkingowych prowadzi do wzrostu
    > ruchu samochodów.

    Nieprawda - nie możesz prowadzić dwóch samochodów na raz. Nawet w
    Polsce już się wysyca ilość samochodów na drogach.

    > Wzrost ruchu wymaga budowy dodatkowych miejsc parkingowych, co
    > prowadzi... spirala się nakręca. A niestety ilość miejsca w mieście
    > (tak bliżej centrum) jest ograniczona i nie da się wybetonować
    > wszystkiego pod parkingi (i drogi).

    Parkingi należy budować pod ziemią i na dachach budynków - tak, jak
    się to robi na świecie. Jest oczywiste, że nie ma miejsca na parkingi
    zamiast trawników.

    > Nie za bardzo rozumiem, dlaczego budujący biurowiec ma mieć obowiązek
    > zapewnienia miejsc parkingowych dla wszystkich pracowników (albo choćby
    > dla połowy).

    Dlatego, żeby pracownicy mogli sprawnie dostać się do pracy a nie
    krążyli swoimi samochodami po okolicy, szukając miejsc parkingowych
    jeszcze nieogrodzonych przez Arturów.

    > On to MOŻE zrobić po to, żeby szybciej i drożej wynająć
    > powierzchnię, tak jak robią to sklepy budując parkingi obok siebie
    > (przecież nie muszą - ale kto by wtedy w nich kupował?). Trochę co
    > innego przy osiedlach mieszkaniowych - ale i tu mentalność została z
    > przed kilkunastu lat, a liczba samochodów się zwielokrotniła, przez co
    > nie zawsze jest możliwość zaparkowania pod drzwiami, czy balkonem, a w
    > śródmieściach trzeba sobie radzić parkując na noc dwie-trzy ulice dalej.

    Dwie, trzy ulice dalej też mieszkają ludzie, którzy też maja
    samochody.

    > We Francji, czy w Niemczech ten problem istnieje od dawna - jest to
    > jeden z czynników powodujących, że używane samochody stosunkowo szybko
    > tanieją - po prostu pozostałe koszty związane z ich posiadaniem
    > (przegląd, ubezpieczenie, parkowanie w nocy, parkowanie pod pracą,
    > paliwo) są tak wysokie, że na ich utrzymanie nie stać wszystkich tych,
    > których stać na ich zakup (maleje popyt - maleje cena).

    Ograniczanie popytu wzrostem cen to tez jakieś wyjście z sytuacji. Ale
    mniej samochodów to mniej kasy w budżetach. Bardziej opłacalna jest
    konsumpcja niż jej brak.

    --
    Best regards,
    RoMan
    PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
    Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)


  • 39. Data: 2012-10-05 11:32:36
    Temat: Re: celnik wystawi mandat
    Od: AL <a...@s...tam.pl>

    W dniu 2012-10-05 11:13, Artur Maśląg pisze:
    > W dniu 2012-10-05 11:06, Jakub Witkowski pisze:
    >> W dniu 2012-10-04 22:04, Artur Maśląg pisze:
    >>
    >>> moje. Na swoim terenie to ja określam na jakich zasadach wolno
    >>> ci z niego korzystać - masz stosowne znaki, opisany regulamin.
    >>> Tak, w granicach obowiązującego prawa.
    >>
    >> Niestety,
    >
    > Niestety co?
    >
    >> ale mam nadzieję, że prawo zostanie zmienione i grodzenie terenów
    >> osiedlowych w centrach miast zostanie zakazane. Bo to jest patologia
    >> rodem
    >> z trzeciego świata, a nie norma.
    >
    > Widzisz, napisałem już wcześniej (zresztą wielokrotnie), że nie jestem
    > zwolennikiem grodzenia itd. ale jakoś problemy rozwiązywać trzeba.
    > Skoro nie można odholować samochodu blokującego mi wyjazd z garażu
    > (bo ktoś sobie przyjechał i poszedł na ileś godzin gdzieś tam) to
    > rozumiem coraz większą desperację ludzi i walkę o swoje prawa.
    >

    parkowanie przed czyims garazem blokujac go po chamsku, a parkowanie na
    parkingu (miejscu do tego wyznaczonym) przed blokiem - przyjezdzajac do
    kogos np. w odwiedziny/interesach - to dwie różne strony medalu.

    Jesli ktos chce zablokowac wjazd na osiedle, to niech zainwestuje w
    bramki na pilota a nie chamskie blokady na kola.

    Rozumiem, ze lepiej zainwestowac w firme (bardziej sie oplaca), ktora
    bedzie nakladac blokady za kwote 300pln/frajera, niz wybudowac zwykla
    bramke i dac mieszkancom po 2-3 piloty.

    No chyba, ze firma ta zdejmie ta blokade, jak powiem, ze bylem u tej czy
    innej osoby z tego bloku. Ale pewnie tak nie jest i bedzie sie wypierac,
    ze auto nie zostalo zgloszone do ich systemu, wiec plac frajerze.


  • 40. Data: 2012-10-05 11:37:03
    Temat: Re: celnik wystawi mandat
    Od: Artur Maśląg <n...@w...pl>

    W dniu 2012-10-05 11:16, RoMan Mandziejewicz pisze:
    > Hello Artur,
    >
    > Friday, October 5, 2012, 11:06:49 AM, you wrote:
    >
    >>>>>> Inaczej byś mówił gdyby twoje osiedle stało się parkingiem
    >>>>>> nowo wybudowanego kompleksu biurówców po drugiej stronie ulicy.
    >>>>>> W takim przypadku jakaś forma limitowania jest zrozumiała.
    >>>>> Nie - zrozumiały by był nakaz budowania parkingów podczas budowy
    >>>>> biurowców. I zakaz dopuszczania do eksploatacji nowych budynków bez
    >>>>> parkingów.
    >>>> Oczywiście, najlepiej byłoby gdyby bezwzględnie wymagano i egzekwowano budowę
    >>>> odpowiedniej (znacznie większej niż obecnie) liczby miejsc parkingowych.
    >>>> Jestem również zwolennikiem zakazu budowania zamkniętych osiedli w zwartych
    >>>> kompleksach miejskich. Przestrzeń miejska powinna być otwarta i przyjazna.
    >>>> Niestety, pewnie się długo naczekam na takie reguacje...
    >>> W tym wszystkim najgorsza jest to, że terytorialne kocury, takie jak
    >>> Artur, znaczą teren płotami i zakazami bez sensu zamiast żądać
    >>> zwiększenia liczby miejsc parkingowych.
    >> Rozbawiasz mnie takimi tekstami, ale to świadczy o tym, że masz
    >> tylko roszczeniowy stosunek do życia i brakuje ci argumentów.
    >
    > Ja mam roszczeniowy?

    Jak najbardziej.

    > To Ty chcesz wszystko wokół tylko dla siebie.

    Nieprawda. Mój prywatny teren i inni mogą z niego korzystać na
    określonych warunkach. Są o tym informowani.

    > Ja
    > uważam jedynie, że budżet ciągnący takie zyski z samochodów powinien
    > finansować część wspólną.

    Jaką część wspólną, jaki budżet? Nikt mi/nam grosza nie płaci za
    naprawę nawierzchni, oświetlenie, trawników, ławek itd.

    >> Jak pisałem wcześniej - brak parkingów nie upoważnia nikogo do
    >> wykorzystywania prywatnej własności niezgodnie z wolą właściciela.
    >
    > Problem w tym, że grodzenie zaczyna dotyczyć dróg publicznych bardzo
    > często, niestety.

    Ja pisałem o prywatnym terenie (włącznie z prywatną drogą, parkingiem),
    a Ty mi wyjeżdżasz z drogami publicznymi. Zresztą na nich też
    obowiązują przepisy i masz obowiązek się stosować do zakazów itd.

    >> Co do żądania zwiększenia liczby miejsc parkingowych - w omawianej
    >> sytuacji leży to po twoje stronie, a nie po mojej, skoro parkujesz
    >> na moim prywatnym terenie, ponieważ narzekasz, że nie masz gdzie
    >> zaparkować.
    >
    > Jesli parkuję na rzekomo Twoim terenie, to znaczy, że mam jakąś sprawę
    > na tym terenie.

    Naprawdę? Ciekawe tłumaczenie. Nie było miejsc na parkingu w okolicach
    basenu czy biurowca to sru na prywatny, przecież mam tam sprawę :)

    > Tak samo jak Twoi goście mogą Ciebie odwiedzać, tak
    > samo ja moge odwiedzac Twoich sąsiadów.

    Nie wiedziałem, ze mam tylu sąsiadów.

    > Bez szykan ze strony
    > przerosnietych najmitów.

    Szykan? Znaki widziałeś?

    >> Buduje się. Trzeba tylko się rozejrzeć.
    >
    > Wskaż parking dla petentów Pierwszego Urzędu Skarbowego w Opolu. Bo o
    > parking dla pracowników zadbano przy projekcie.

    A cóż mnie obchodzi parking dla petentów Pierwszego Urzędu Skarbowego w
    Opolu? Ja pisałem - twój interes to walcz o te miejsca, a nie zajmuj
    dla swojej wygody w miejscach, w których ci nie wolno.


strony : 1 ... 3 . [ 4 ] . 5 ... 7


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: