-
41. Data: 2013-05-29 14:35:42
Temat: Re: bulgot amerykańskiego v8
Od: Deflegmator <w...@...pl>
tá´ Wrote in message:
> Deflegmator wrote:
>
>> No i co się śmiejesz? Taka prawda. Na Nordschleife camaro ma
>> rekord 7:41.27 a subaru wrx 8:06. Z pewnością przez to, ze amerykański
>> mastodont nie skręca i nie przyspiesza. :-) Dane na wikipedii do
>> sprawdzenia.
>
> WRX czy STI? I ile mocy miał ten camaro?
>
sti spec-c
A camaro miał 433kW mocy i 754 Nm momentu. Porządny silnik, po
prostu. :-) Ale nie powinno to mieć znaczenia, bo wieść gminna
niesie, że amerykany wylatują na pierwszym zakręcie.
--
Deflegmator
----Android NewsGroup Reader----
http://www.piaohong.tk/newsgroup
-
42. Data: 2013-05-29 15:58:23
Temat: Re: bulgot amerykańskiego v8
Od: tá´Ź
Deflegmator wrote:
> A camaro miał 433kW mocy i 754 Nm momentu.
Więc o czym my mówimy? ;)
> Porządny silnik, po
> prostu. :-) Ale nie powinno to mieć znaczenia, bo wieść gminna niesie,
> że amerykany wylatują na pierwszym zakręcie.
Bo 99% wylatuje, z każdego auta da się zrobić wyścigówkę, kwestia
budżetu. Porównaj sobie seryjne STI z seryjnym autem amerykańskim o
podobnej mocy.
--
ss??q s? ??u??ou??
-
43. Data: 2013-05-29 16:39:48
Temat: Re: bulgot amerykańskiego v8
Od: tá´Ź
Maciek wrote:
> A jak niby chcesz porownywac poziom zaawansowania amerykanskich wielkich
> silnikow i europejskich czy japonskich konstrukcji, skoro Amerykanie w
> ogole nie dazyli do miniaturyzacji ani wyciskania coraz wiekszej mocy z
> litra? Jak na tamtejsza filozofie budowy silnikow, ich konstrukcje
> sa/byly zaawansowane.
Co jest zaawansowanego w zwiększaniu mocy za sprawą zwiększania
pojemności? I jaki ma związek z tematem to, czy ktoś do czegoś dążył, czy
nie? :> Fakt jest taki, ze te ich silniki są technicznie na poziomie
sprzed kilkudziesięciu lat, kilka cech już wymieniłem. Pewnie gdyby nie
normy ekologiczne, to nadal montowaliby gaźniki.
--
ss??q s? ??u??ou??
-
44. Data: 2013-05-29 17:06:52
Temat: Re: bulgot amerykańskiego v8
Od: Deflegmator <w...@...pl>
tá´ Wrote in message:
> Deflegmator wrote:
>
>> A camaro miał 433kW mocy i 754 Nm momentu.
>
> Więc o czym my mówimy? ;)
O tym, ze pojemność w amerykańskich silnikach to niekoniecznie
bezmózgie marnotrawstwo. To moc, potężny moment i długowieczność.
Same zalety. Wbrew temu, co się zwykło sądzić.
>> Porządny silnik, po
>> prostu. :-) Ale nie powinno to mieć znaczenia, bo wieść gminna niesie,
>> że amerykany wylatują na pierwszym zakręcie.
>
> Bo 99% wylatuje, z każdego auta da się zrobić wyścigówkę, kwestia
> budżetu.
Ale to jest seryjne auto. Fakt, ze w topowej wersji - ale ciągle
seryjne. Nie jakas tam wyścigówka. Bo jak chcesz, to możemy Twoja
subarynke z viperem porównać. :-)
> Porównaj sobie seryjne STI z seryjnym autem amerykańskim o
> podobnej mocy.
Auta o podobnej mocy jak subaru to tam na taksówkach jeżdżą.
Porownujmy auta o podobnym przeznaczeniu. Porównywanie japońskiej
turboszlifierki z dostojnym dupowozem dla rodziny z psem mija
się z celem.
--
Deflegmator
----Android NewsGroup Reader----
http://www.piaohong.tk/newsgroup
-
45. Data: 2013-05-29 17:20:35
Temat: Re: bulgot amerykańskiego v8
Od: Deflegmator <w...@...pl>
tá´ Wrote in message:
> Maciek wrote:
>
>> A jak niby chcesz porownywac poziom zaawansowania amerykanskich wielkich
>> silnikow i europejskich czy japonskich konstrukcji, skoro Amerykanie w
>> ogole nie dazyli do miniaturyzacji ani wyciskania coraz wiekszej mocy z
>> litra? Jak na tamtejsza filozofie budowy silnikow, ich konstrukcje
>> sa/byly zaawansowane.
>
> Co jest zaawansowanego w zwiększaniu mocy za sprawą zwiększania
> pojemności? I jaki ma związek z tematem to, czy ktoś do czegoś dążył, czy
> nie? :> Fakt jest taki, ze te ich silniki są technicznie na poziomie
> sprzed kilkudziesięciu lat, kilka cech już wymieniłem. Pewnie gdyby nie
> normy ekologiczne, to nadal montowaliby gaźniki.
>
Ale oni nie chcą rezygnować ze sprawdzonych i dobrych rozwiązań w
imię jakiejś dziwnie pojętej nowoczesności. To tak, jakbyś się
nabijal z nowego bmw, ze ma cztery koła, podobnie jak ford T.
:-)
--
Deflegmator
----Android NewsGroup Reader----
http://www.piaohong.tk/newsgroup
-
46. Data: 2013-05-29 17:37:32
Temat: Re: bulgot amerykańskiego v8
Od: tá´Ź
Ergie wrote:
> Cóż to za herezje :-) Każdy Polak wie, że amerykańskie auta są do bani i
> tyle, a Subaru jest najszybsze i już! A skoro liczby mówią coś innego to
> tym gorzej dla liczb :-)
Jakie liczby? Wytrzeźwiej. Amerykańskim autem o podobnej mocy możesz co
najwyżej pojechać po świnie na targ koło rancza, a nie na tor.
--
ss??q s? ??u??ou??
-
47. Data: 2013-05-29 17:39:16
Temat: Re: bulgot amerykańskiego v8
Od: tá´Ź
Deflegmator wrote:
> Ale oni nie chcą rezygnować ze sprawdzonych i dobrych rozwiązań w
> imię jakiejś dziwnie pojętej nowoczesności. To tak, jakbyś się nabijal
> z nowego bmw, ze ma cztery koła, podobnie jak ford T. :-)
Źle obliczony kolektor dolotowy czy wydechowy to "sprawdzone i dobre
rozwiązanie"? Zbyt małe zawory to "sprawdzone i dobre rozwiązanie"?
--
ss??q s? ??u??ou??
-
48. Data: 2013-05-29 20:28:18
Temat: Re: bulgot amerykańskiego v8
Od: Deflegmator <w...@...pl>
tá´ Wrote in message:
> Deflegmator wrote:
>
>> Ale oni nie chcą rezygnować ze sprawdzonych i dobrych rozwiązań w
>> imię jakiejś dziwnie pojętej nowoczesności. To tak, jakbyś się nabijal
>> z nowego bmw, ze ma cztery koła, podobnie jak ford T. :-)
>
> Źle obliczony kolektor dolotowy czy wydechowy to "sprawdzone i dobre
> rozwiązanie"? Zbyt małe zawory to "sprawdzone i dobre rozwiązanie"?
>
> --
To camaro albo cadillac cts-v ma źle obliczony kolektor i za małe
zawory? I tak przez 60 lat? Chyba by Cie inżynierowie z GM
śmiechem zabili. :-)
--
Deflegmator
----Android NewsGroup Reader----
http://www.piaohong.tk/newsgroup
-
49. Data: 2013-05-29 20:37:07
Temat: Re: bulgot amerykańskiego v8
Od: Deflegmator <w...@...pl>
tá´ Wrote in message:
> Ergie wrote:
>
>> Cóż to za herezje :-) Każdy Polak wie, że amerykańskie auta są do bani i
>> tyle, a Subaru jest najszybsze i już! A skoro liczby mówią coś innego to
>> tym gorzej dla liczb :-)
>
> Jakie liczby? Wytrzeźwiej. Amerykańskim autem o podobnej mocy możesz co
> najwyżej pojechać po świnie na targ koło rancza, a nie na tor.
>
Ale ten Twój super-japoniec zre paliwo w takich samych ilościach
jak camaro z 3 razy większym i mocniejszym silnikiem. Wydajność z
litra pojemności może i lepsza, z litra benzyny - do dupy. To ma
być ta highendowa technika? :-) lol... Więc na tor wybrałbym
jednak v8.
--
Deflegmator
----Android NewsGroup Reader----
http://www.piaohong.tk/newsgroup
-
50. Data: 2013-05-30 12:44:04
Temat: Re: bulgot amerykańskiego v8
Od: DoQ <p...@d...gmail.com>
W dniu 2013-05-29 23:37, t? pisze:
> http://tiny.pl/hsqb7
> To Ci np. wygląda na dobry kolektor wydechowy? Myślisz, że skąd się
> bierze mała moc w tych autach przy dużej pojemności? Z chujowego osprzętu
Ale te z nowoczesnych TSI itp też nie wyglądają nadzwyczaj nowocześnie :
http://allegro.pl/vw-touareg-3-0-v6-tsi-kolektor-wyd
echowy-i3247199243.html
http://allegro.pl/kolektor-wydechowy-saab-9-3-vectra
-opc-2-8-v6-t-i3278423598.html
Pozdr.