eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodybulgot amerykańskiego v8Re: bulgot amerykańskiego v8
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!goblin2!goblin.stu.neva.ru!cyclone02.ams2.highwinds-media.com!news.hig
    hwinds-media.com!voer-me.highwinds-media.com!eweka.nl!lightspeed.eweka.nl!82.19
    7.223.103.MISMATCH!feeder3.cambriumusenet.nl!feed.tweaknews.nl!209.197.12.246.M
    ISMATCH!nx02.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-ex
    c-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!
    not-for-mail
    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <ko283t$r83$1@node2.news.atman.pl><51a4baa8$0$26709$6...@n...neostra
    da.pl><ko2ge3$4e7$1@node2.news.atman.pl>
    <51a4d6e6$0$1254$65785112@news.neostrada.pl>
    In-Reply-To: <51a4d6e6$0$1254$65785112@news.neostrada.pl>
    Subject: Re: bulgot amerykańskiego v8
    Date: Tue, 28 May 2013 17:07:39 +0200
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="utf-8"; reply-type=original
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    Importance: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 15.4.3555.308
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V15.4.3555.308
    Lines: 42
    Message-ID: <51a4e462$0$1253$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.30.242.184
    X-Trace: 1369760866 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 1253 83.30.242.184:53764
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 2982
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2493550
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "t?" napisał w wiadomości
    >Przecież spalanie to w zasadzie wyznacznik dopracowania
    >konstrukcji -- bo
    >mówi o jej efektywności. To nie problem odlać z żeliwa 7 litrów o
    >mocy
    >ok. 200 KM, które wytrzyma wieki. Tylko co w tym silniku jest godnego
    >podziwu czy choćby dobrego?

    Dobrze prawisz, zakladając ze kryterium waznym dla klienta jest
    spalanie.

    >Popatrz na silniki europejskie, tam masz (pomijając eko-bzdury)
    >bardzo
    >dopracowany osprzęt i sensownie pomyślany zapłon i dlatego
    >europejskie
    >silniki brzmią dużo grzeczniej -- bo pracują równo i nie marnują
    >paliwa
    >na "obsługiwanie" ogromnych turbulencji w dolocie i wydechu. Jeszcze
    >bardziej dopracowane są silniki japońskie, to często inżynieryjne
    >perełki.
    >A amerykańskie V8? Ma pojemność i nic więcej, prosty, wręcz chamski
    >silnik. Robiono je dlatego, że paliwo w Stanach było bardzo tanie, a
    >dużo
    >łatwiej zwiększyć pojemność starego, chujowego silnika niż opracować
    >nowy
    >o zoptymalizowanej konstrukcji.

    Owszem. A pamietasz potem Marchla ? Silnik R4 to nie jest to co
    Amerykanin lubi, a przynajmniej lubial, bo ma za malo przyspieszenia.
    A dalej sie okazuje ze ze takie europejskie 2.8 V6 24V pali prawie
    tyle samo co chamskie amerykanskie 3.8 V6.

    A poki byl galon za dolara, to klienta nie interesowalo ile ma mocy z
    litra (i nadal nie powinno interesowac), ani spalanie, za to
    interesuje halas w kabinie ... przy 55mph, przyspieszenie itp.
    I nie wiem na ile mozna wierzyc tym roznym tabelkom, ale to co
    pokazywal to bylo bardzo porownywalne ... ja nie mam doswiadczenia ani
    Grand Prix, ani z BMW 528i, wiec nie zweryfikuje.


    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: