-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!goblin2!goblin.stu.neva.ru!cyclone02.ams2.highwinds-media.com!news.hig
hwinds-media.com!voer-me.highwinds-media.com!eweka.nl!lightspeed.eweka.nl!82.19
7.223.103.MISMATCH!feeder3.cambriumusenet.nl!feed.tweaknews.nl!209.197.12.246.M
ISMATCH!nx02.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-ex
c-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!
not-for-mail
From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <ko283t$r83$1@node2.news.atman.pl><51a4baa8$0$26709$6...@n...neostra
da.pl><ko2ge3$4e7$1@node2.news.atman.pl>
<51a4d6e6$0$1254$65785112@news.neostrada.pl>
In-Reply-To: <51a4d6e6$0$1254$65785112@news.neostrada.pl>
Subject: Re: bulgot amerykańskiego v8
Date: Tue, 28 May 2013 17:07:39 +0200
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="utf-8"; reply-type=original
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
Importance: Normal
X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 15.4.3555.308
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V15.4.3555.308
Lines: 42
Message-ID: <51a4e462$0$1253$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.30.242.184
X-Trace: 1369760866 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 1253 83.30.242.184:53764
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 2982
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2493550
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik "t?" napisał w wiadomości
>Przecież spalanie to w zasadzie wyznacznik dopracowania
>konstrukcji -- bo
>mówi o jej efektywności. To nie problem odlać z żeliwa 7 litrów o
>mocy
>ok. 200 KM, które wytrzyma wieki. Tylko co w tym silniku jest godnego
>podziwu czy choćby dobrego?
Dobrze prawisz, zakladając ze kryterium waznym dla klienta jest
spalanie.
>Popatrz na silniki europejskie, tam masz (pomijając eko-bzdury)
>bardzo
>dopracowany osprzęt i sensownie pomyślany zapłon i dlatego
>europejskie
>silniki brzmią dużo grzeczniej -- bo pracują równo i nie marnują
>paliwa
>na "obsługiwanie" ogromnych turbulencji w dolocie i wydechu. Jeszcze
>bardziej dopracowane są silniki japońskie, to często inżynieryjne
>perełki.
>A amerykańskie V8? Ma pojemność i nic więcej, prosty, wręcz chamski
>silnik. Robiono je dlatego, że paliwo w Stanach było bardzo tanie, a
>dużo
>łatwiej zwiększyć pojemność starego, chujowego silnika niż opracować
>nowy
>o zoptymalizowanej konstrukcji.
Owszem. A pamietasz potem Marchla ? Silnik R4 to nie jest to co
Amerykanin lubi, a przynajmniej lubial, bo ma za malo przyspieszenia.
A dalej sie okazuje ze ze takie europejskie 2.8 V6 24V pali prawie
tyle samo co chamskie amerykanskie 3.8 V6.
A poki byl galon za dolara, to klienta nie interesowalo ile ma mocy z
litra (i nadal nie powinno interesowac), ani spalanie, za to
interesuje halas w kabinie ... przy 55mph, przyspieszenie itp.
I nie wiem na ile mozna wierzyc tym roznym tabelkom, ale to co
pokazywal to bylo bardzo porownywalne ... ja nie mam doswiadczenia ani
Grand Prix, ani z BMW 528i, wiec nie zweryfikuje.
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 28.05.13 19:18 Maciek
- 28.05.13 19:44 Budzik
- 28.05.13 19:52 DoQ
- 28.05.13 20:08 p0li
- 28.05.13 21:15 Deflegmator
- 28.05.13 21:35 Ryszard G.
- 29.05.13 00:19 Tomasz Pyra
- 29.05.13 00:41 Deflegmator
- 29.05.13 01:10 tá´Ź
- 29.05.13 01:15 tá´Ź
- 29.05.13 01:19 tá´Ź
- 29.05.13 07:52 Maciek
- 29.05.13 09:00 a...@g...com
- 29.05.13 09:18 komar
- 29.05.13 10:00 Budzik
Najnowsze wątki z tej grupy
- Pies z kulawą nogą nie kupi twojego elektryka
- "Nie kupujcie samochodów elektrycznych
- jakie małe auto duże w środku :-)
- Re: pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- kupujmy części
- OT musk
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
- Zieloni oszuchiści
Najnowsze wątki
- 2025-02-03 Szczecin => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-02-03 Bydgoszcz => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=
- 2025-02-03 jaki zasilacz laboratoryjny
- 2025-02-03 jaki zasilacz laboratoryjny
- 2025-02-03 Puszka w ziemię
- 2025-02-03 Białystok => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <
- 2025-02-03 Kraków => Programista Full Stack .Net <=
- 2025-02-03 Kraków => MS Dynamics 365BC/NAV Developer <=
- 2025-02-03 Bez żadnego trybu
- 2025-02-03 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-02-03 Gliwice => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2025-02-03 Lublin => Delphi Programmer <=
- 2025-02-03 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-02-03 Warszawa => QA Engineer <=
- 2025-02-03 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=