  • 21. Data: 2013-09-22 20:36:57
    Temat: Re: brzydki prad z generatora a UPS
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 22 Sep 2013 11:22:43 -0700 (PDT), Lisciasty napisał(a):
    > To ci obywalete kupią sobie klimę, większą plazmę, iksboksa czy inne tam, wyjdzie
    na to samo :>

    Ale zieloni sa w stanie ich przekonac zeby to zrobic o 20:00.

    W Anglii jest ponoc problem - w przerwie meczu wszyscy wlaczaja
    czajniki. 10GW dodatkowego obciazenia na pare minut.

    J.

  • 22. Data: 2013-09-22 21:02:18
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu niedziela, 22 września 2013 20:36:57 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
    > Ale zieloni sa w stanie ich przekonac zeby to zrobic o 20:00.

    Eee... To tak jak z tą "godziną bez prądu", jakoś nie widziałem w okolicy żeby nagle
    światła zgasły :>

    > W Anglii jest ponoc problem - w przerwie meczu wszyscy wlaczaja
    > czajniki. 10GW dodatkowego obciazenia na pare minut.

    Coś mi się nie chce wierzyć że nagle 5 milionów czajników się włącza, zwłaszcza że
    pewnie kupa luda grzeje wodę gazem. Patrząc na wykresy zapotrzebowania

    http://www.gridwatch.templar.co.uk/
    http://www.nationalgrid.com/uk/Electricity/Data/Real
    time/Demand/Demand8.htm

    też nie widać jakoś większych sensacji. To chyba jakaś ściema, albo komuś się zera
    pomyliły :>

    L.

  • 23. Data: 2013-09-22 22:09:15
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@n...com>

    W dniu 2013-09-22 21:02, Lisciasty pisze:

> [...]
    pewnie kupa luda grzeje wodę gazem. Patrząc na wykresy zapotrzebowania

    Na stronie UCTE w Szwajcarii był kiedyś aplet przedstawiający chwilową
    częstotliwość prądu w sieci (z dokładnością do 0,01 Hz OIDP). Wyraźnie,
    kiedy była przerwa w jakimś ważnym meczu typu Liga Mistrzów,
    częstotliwość spadała, bo 100 mln kibiców wstawało od telewizora i część
    z nich w kuchni włączała czajnik. Ile dokładnie GW było załączane to nie
    wiem, ale na tym aplecie dało się zauważyć skok.

  • 24. Data: 2013-09-22 22:13:32
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 22 Sep 2013 12:02:18 -0700 (PDT), Lisciasty napisał(a):
> [...]
    nagle światła zgasły :>

    > Coś mi się nie chce wierzyć że nagle 5 milionów czajników się włącza, zwłaszcza że

    Tak mowili. Tez mi sie to dziwne wydaje, mecz i herbata, ale moze to
    narod z tradycja :-)

> [...]
    time/Demand/Demand8.htm
    > też nie widać jakoś większych sensacji. To chyba jakaś ściema, albo komuś się zera

    Faktycznie, sa tam i szczegolowe dane, 2012-06-15 (Anglia Szwecja)
    bylo tylko 500MW wiecej o 20:00 i potem 359MW o 21:05.
    19.06 przybylo 735 MW o 20:50. Ale 11.06 nie bylo (z Francja).
    A w innych dniach sie tez zdarza taki pik w okolicach 21:00

    J.

  • 25. Data: 2013-09-22 22:33:27
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu niedziela, 22 września 2013 22:13:32 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:

> [...]
    > 19.06 przybylo 735 MW o 20:50. Ale 11.06 nie bylo (z Francja).
    > A w innych dniach sie tez zdarza taki pik w okolicach 21:00

    Od takich dupereli to są gazówki, rozruch w 15 minut i masz te dodatkowe ileśset MW,
    przypuszczalnie wystarcza to na takie wybryki kibiców. A jak jest amba, to się
    importuje od sąsiadów i jakoś to się kręci :>

    L.

  • 26. Data: 2013-09-22 23:15:17
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 22 Sep 2013 13:33:27 -0700 (PDT), Lisciasty napisał(a):

    > Od takich dupereli to są gazówki, rozruch w 15 minut i masz te dodatkowe ileśset
    MW, przypuszczalnie wystarcza to na takie wybryki kibiców. A jak jest amba, to się
    importuje od sąsiadów i jakoś to się kręci :>

    Oni maja i swoja szczytowo-pompowe potworki, np
    http://en.wikipedia.org/wiki/Dinorwig_Power_Station
    1650MW

    Mialo byc ich wiecej, ale okazaly sie niepotrzebne.

    P.S. Telewizji bez kozery powiem 10GW, ale naprawde tylko 2-3
    http://en.wikipedia.org/wiki/TV_pickup

    A to krotka przerwa, gazowki nie zdazysz wlaczyc :-)

    J.

  • 27. Data: 2013-10-11 23:13:16
    Od: a...@p...pl

    On Sun, 22 Sep 2013 20:36:57 +0200, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    >Ale zieloni sa w stanie ich przekonac zeby to zrobic o 20:00.
    >
    >W Anglii jest ponoc problem - w przerwie meczu wszyscy wlaczaja
    >czajniki. 10GW dodatkowego obciazenia na pare minut.

    powinni dla roznych rejowno UK opozniac transmisje meczu o pare minut
    aby zniwelowac obciazenie czajnikow....

    --
    ThinkXtra

  • 28. Data: 2013-10-11 23:29:54
    Od: a...@p...pl

    On Fri, 20 Sep 2013 21:54:16 +0200, a...@p...pl wrote:

> [...]
    >chyba z 50 lat - wielki, duzej mocy, dziala i nikt go nigdy juz chyba
    >nie wymieni. Jakosc pradu - stalosc napiepia, czestotliwosci, ksztaltu
    >NIEZNANA.
    >
    >Czy UPS online poradzi sobie z takim zasilaniem? Jezeli nie, to czy
    >jest jakis sposob, aby z takiego brzydkiego pradu zrobic prad lepszy,
    >ktory lyknalby UPS? Czy mozna byloby podlaczyc jakis
    >inverter/falownik/????brak wiedzy na nazwe ????, ktory z pobieralby
    >zasilanie z brzydkiego pradu...generowalby (przetwarzalby) prad
    >czysty....stalosc napiecia, czestotliwosci....Potrzeba cos ok. 2-3kVA

    ale zescie sie rozpisali.

    powiem tak, generator miodzio:

    - bez obciazenia 51Hz z obciazeniem (roznym schodzil do 49Hz) mierzone
    takim miernikiem elektryka co pokazuje napiecia i czestotliwosc sieci.

    APC smart 450 (SC) - nie zauwazyl roznicy (tylko na czas przelaczenia
    heblem). Fideltronik LUPUS (chyba) to samo - wszystkie upsy nawet
    stare rzechowate every/ i inne gowna chodzily na tym generatorze bez
    poblemu.

    Jedyny mankament to, ze generator odpalany recznie. Nalezaloby dorobic
    odpalanie automatyczne pod SZR i zainstalowac SZR'a aby zalaczenie i
    przelaczenie zachodzilo automatycznie.

    Rozmawialem z jednym panem na temat zastosowanie jakiegos falownika do
    "wyczyszczenia" pradu i powiedzial, ze temat ciekawy i wypyta. Wedlug
    mnie to tylka kwestia konstrukcji falownika, ktory musialby byc bardzo
    tolerancyjny na napiecie i czestotliwosc napiecia wejsciowego...a na
    wyjsciu dawalby zawsze 230V i 50Hz.

    --
    ThinkXtra