  • 1. Data: 2014-01-28 21:02:05
    Temat: brak odbioru 1 MUXa co może być powodem?
    Od: Frez <f...@g...com>

    Odległość 60km od nadajnika. MUXy z kanału 55(746Mhz) i 58 (770Mhz) ok,
    choć sygnał obu jest na około 70%. Tymczasem kanał 25 zero.

    Antena siatkowa(no, badziewna z Casto) + wzmacniacz i dawało się jakoś
    odbierać ale bez kanału 25.Wywaliłem wzmacniacz, wstawiłem taki, gdzie
    wytwórca GWARANTUJE stosowne pasmo i nadal dupa. Kanału 25 nadal nie ma:-(
    A na pewno nadaje...

  • 2. Data: 2014-01-28 21:58:56
    Temat: Re: brak odbioru 1 MUXa co może być powodem?
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 28 Jan 2014 21:02:05 +0100, Frez napisał(a):

    > A na pewno nadaje...

    Jeszcze antena musi mieć stosowne pasmo :)
    --
    Jacek

  • 3. Data: 2014-01-28 23:23:07
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    log.net.pl
    *Frez* napisał(-a):

    > Antena siatkowa

    W wiadomości
    cx20dqx$....@4...net
    *Jacek Maciejewski* napisał(-a):

    > Jeszcze antena musi mieć stosowne pasmo :)

    Siatkowa to łapie (chyba) absolutnie wszystko, od FM do ostatniego
    kanału telewizyjnego. Nie wiemy czy na owym kanale 25 jest taka sama moc
    jak na 55 i 58, a wcale tak nie musi być. Jak sygnał nędza, to może być
    problem.

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 4. Data: 2014-01-29 09:11:08
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 28 Jan 2014 23:23:07 +0100, Big Jack napisał(a):

    > Siatkowa to łapie (chyba) absolutnie wszystko, od FM do ostatniego

    No, powiedzmy. Ale koło 25 kanału ma zysk o dobre 6 dB mniejszy niż w
    okolicy 50. O ile wierzyć wykresom :)
    --
    Jacek

  • 5. Data: 2014-01-29 09:41:25
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    zbj0m$....@4...net
    *Jacek Maciejewski* napisał(-a):

    > No, powiedzmy. Ale koło 25 kanału ma zysk o dobre 6 dB mniejszy niż w
    > okolicy 50. O ile wierzyć wykresom :)

    Ja nie wierzę w te 6dB. Poniżej charakterystyka dla anteny siatkowej,
    wyłącznie z symetryzatorem
    http://fotoo.pl//out.php?i=708084_antena.png

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 6. Data: 2014-01-29 10:05:04
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Wed, 29 Jan 2014 09:41:25 +0100, Big Jack napisał(a):

    > Ja nie wierzę w te 6dB. Poniżej charakterystyka dla anteny siatkowej,
    > wyłącznie z symetryzatorem
    > http://fotoo.pl//out.php?i=708084_antena.png

    No, nie spierajmy się. Niech będzie 3 dB, pewnie źle zapamiętałem. Zapewne
    powodów nieodbierania 25 kanału jest kilka i to jest jeden z nich. Jakby
    gość podał swoją lokalizację, można by sprawdzić moce nadajników.
    --
    Jacek

  • 7. Data: 2014-01-29 11:07:27
    Od: Uncle Pete <433koz_remove_it@remove_it_gmail.com>

    On 2014-01-28 21:02, Frez wrote:
> [...]
    > odbierać ale bez kanału 25.Wywaliłem wzmacniacz, wstawiłem taki, gdzie
    > wytwórca GWARANTUJE stosowne pasmo i nadal dupa. Kanału 25 nadal nie ma:-(

    Zacząłbym od sprawdzenia, czy MUX1 obecnie absolutnie na pewno nadaje na
    25 kanale (czy np. ostatnio nie zmienmili częstotliwości). Przepraszam
    za taką radę, ale czasami ludziom (mi też) zdarzają się najgłupsze
    błędy. Jeżeli tak, poszukałbym lepszego miejsca na antenę. Jeśli nie da
    się/nie pomoże, kupiłbym jakąś porządną yagi obejmującą całe pasmo.
    Wzmacniacz ma sens raczej tylko przy za długim kablu.

    Mam 50 km do nadajnika w Łazach pod Warszawą (czyli mocnego, ale mam
    przed sobą las) i zobacz, jaka antena dopiero daje sobie radę:
    http://i178.photobucket.com/albums/w272/pkozar/Polan
    d/Tomczyce/t_2014-01-26_03.jpg
    (to ta patrząca wprawo).

    Pozdrawiam,

    Piotr

  • 8. Data: 2014-01-29 11:46:47
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    > No, nie spierajmy się. Niech będzie 3 dB, pewnie źle zapamiętałem. Zapewne
    > powodów nieodbierania 25 kanału jest kilka i to jest jeden z nich. Jakby
    > gość podał swoją lokalizację, można by sprawdzić moce nadajników.

    ja powiem tyle, że z tym mux`em są problemy w dużo mniejszej odległości.
    wszystkie są nadawane ze Ślęży i wszystkie teoretycznie z tą samą mocą.
    25 k. (mux3) jest również doświetlany z nadajnika Żórawina
    z czym były problemy.
    odebrać mux 1 i 2 - nie ma problemu.

  • 9. Data: 2014-01-29 11:50:11
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    W dniu 2014-01-29 11:07, Uncle Pete pisze:

    > Zacząłbym od sprawdzenia, czy MUX1 obecnie absolutnie na pewno nadaje na
    > 25 kanale (czy np. ostatnio nie zmienmili częstotliwości).

    jak mowa o rejonie Wrocławia to jest to mux3.
    jak poda dokładną lokalizację to może się okazać,
    że jest bliżej inny nadajnik.

  • 10. Data: 2014-01-29 11:56:05
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    mb9g2t$....@4...net
    *Jacek Maciejewski* napisał(-a):

    > Jakby gość podał swoją lokalizację, można by sprawdzić moce
    > nadajników.

    Dokładnie tak, tym bardziej, że wszytkie trzy kanały (MUX-y) wcale nie
    muszą lecieć z jednej lokalizacji. A przy takiej odległości i relatywnie
    dość słabym sygnale kierunek może być niebagatelny. Jak sam zauważyłeś
    przyczyn może być kilka. Ale tak czy owak, zawsze niepozbawiona sensu
    będzie dobra antena kierunkowa doposażona w razie konieczności o dobry
    wzmacniacz. No i druga sprawa, jeśli lokalizacji nadajników jest więcej
    niż jedna, to układ antenowy trochę się komplikuje, ale nie znając
    szczegółów nie ma co na razie w to się zagłębiać.

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675