  • 1. Data: 2014-01-26 13:57:33
    Temat: Re: Obraz HD TVN-u a TVP1/TVP2
    Od: jg <f...@f...pl>

    Dnia Mon, 20 Jan 2014 23:03:51 +0100, xxx napisał(a):

    > Nie wiem jak oceniacie jakość obrazu HD z dekodera N-ki na kanałach TVN,
    > TVP1 i TVP2.
    > Na TVNie można prawie policzyć włosy prezentera, na TVP1 już tylko
    > ewentualne piegi, a na TVP2 to ni to HD ni SD z naciągniętą pończochą na
    > kamerę. Czy to skutek innej technologii w TVP czy gorszego pasma TVP na
    > N-ce?

    kilka dni temu widzialem teleexpress i wydalo mi sie, ze tam hd rewolucje
    zrobili... lepsza jakosc.

    --
    jg

  • 2. Data: 2014-02-04 13:30:47
    Od: jędrek <w...@p...onet.pl>

    Czy tvp1/tvp2 na satelicie ma wyższe bitrate niż to marne w naziemnej dvb-t?
    Czy fonie są takie same? mpeg 160kbs, ac-3 256kbs? ac-3 96kbs?
    Obecna fonia naziemna to jest dla głuchoniemych nadawana.
    Fonia starej tv nadawanawamna w nicamie to jest przepaść w porównianiu z tym
    co obecnie się słyszy na tvp-1
    Anie ten na 160kbps ani tej 256kbps ac3 nie da się słuchać na słuchawkach -
    głowę odrywa wysokie tak niemiłosiernie zniekształcone.
    Po co takie gówno nadawać?
    Zamiast zrobić jedną prostą fonię 256kbps mpeg i nie cudować, nadawać tak
    żeby ucho nie puchnęło od zniekształceń nieliniowych - to nawali fonii w
    paśmie na nie przeznaczonym - tylko, że żadna się nie nadaje do słuchania.
    Słuchać można tego na małych pierdziawkach-głośniczkach wbudowanych do tv.

    Nie odbieram kodowanych na sat więc nie mam jak sprawdzić.
    Naziemnie widzę oscyluje w szcytach w okolicy 6Mbps, na tvp2 jak jakiś
    koncert na żywo leci dobije czasem w szczycie na chwilkę do 10Mbps
    (DVB-Viewer).
    Odnoszę wrażenie że na samym początku były ciut wyższe strumienie, ale potem
    publiczna dołożyła jakieś kultury itp i trochę pasmo przycięli.
    Śmiech na sali ta tvp jak zestawimy ją z niemieckimi stacjami, że nawet do
    7Mbps w szczytach mają (SD DVB-S2). A przeważnie średnio oscylują w okolicy
    4,5-5Mbps (np. Phoenix na Astrze 10744MHz)
    To naziemne "HD" z mizernym średnim 6Mbps to niezły marketing.
    Zdecydowanie lepiej by wypadło w tym paśmie Mbps przepchać porządne 720p

    Wzorem dla mnie są niemieckie 720p 50klatek/s 13Mbps (np. 3sat 11347MHz
    Astra)
    Żadnych głupich przeplotów, płynność obrazu kładzie na cyce i obraz żyleta.
    Wrecz więcej szczegółów niż na tym mizernym naziemnym 1080i 6Mbps.

  • 3. Data: 2014-02-04 15:16:58
    Od: hikikomorisan <h...@a...pl>

    On 04.02.2014 13:30, jędrek wrote:
> [...]
    > Żadnych głupich przeplotów, płynność obrazu kładzie na cyce i obraz żyleta.
    > Wrecz więcej szczegółów niż na tym mizernym naziemnym 1080i 6Mbps.

    ktobysietam znal ana jakichs megabitach obrazu, kilobitach dzwieku,
    efpeesach

    jest hade?

    no jest

    a ze kupa jakich malo - no coz, kupa jakich malo.

    --

    Zgadzam sie placic trzydziesci zlotych abonamentu RTV /czy jak to sie
    nie bedzie nazywac/ ale pod warunkiem, ze znikna z kanalow TV publicznej

    http://wiadomosci.onet.pl/kraj/braun-tvp-nie-utrzyma
    -sie-z-oplaty-audiowizualnej-bez-reklam/5w52l

  • 4. Data: 2014-02-04 19:50:25
    Od: Jingiel <x...@x...xx>

    > ktobysietam znal ana jakichs megabitach obrazu, kilobitach dzwieku,
    > efpeesach

    TVP 1 HD z satelity ma ok 11 Mb, TVP 2 HD jest na poziomie tego z z
    naziemnej o 6 Mb. Ale trafiają się perełki, bo czasami N sport HD ma i
    19 Mb. Nie najgorzej też Polsat HD, TVN HD, TVP HD.

  • 5. Data: 2014-02-04 22:22:14
    Od: hikikomorisan <h...@a...pl>

    On 04.02.2014 19:50, Jingiel wrote:

    > TVP 1 HD z satelity ma ok 11 Mb, TVP 2 HD jest na poziomie tego z z
    > naziemnej o 6 Mb. Ale trafiają się perełki, bo czasami N sport HD ma i
    > 19 Mb. Nie najgorzej też Polsat HD, TVN HD, TVP HD.

    Wiekszosc dobrych DVD ma stransfer SD kilka megabitow /4-5/ i dobry dzwiek.

    Sygnal HD Ready powinien miec ze dwa razy tyle, zeby sie dalo ogladac.

    DVB-T to dno i jeszczse chca za to abonament.

  • 6. Data: 2014-02-05 10:51:26
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2014-02-04 22:22, *hikikomorisan* napisał, a mnie coś podkusiło,
    żeby odpisać:
    > Wiekszosc dobrych DVD ma stransfer SD kilka megabitow /4-5/ i dobry dzwiek.

    MPEG-2

    > Sygnal HD Ready powinien miec ze dwa razy tyle, zeby sie dalo ogladac.

    MPEG-4
    Żeby się dało oglądać wystarczy tyle samo co w DVD. Żeby było naprawdę
    dobrze okolice 10+Mbit są wystarczające (DVD też do takiego bitrate
    dobijało)

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )outlook(kropek) c om

  • 7. Data: 2014-02-05 11:47:32
    Od: hikikomorisan <h...@a...pl>

    On 05.02.2014 10:51, Mirek Ptak wrote:
> [...]
    >
    > MPEG-2

    > MPEG-4
    > Żeby się dało oglądać wystarczy tyle samo co w DVD.

    Przy 720p ale tez musi byc dobrze przygotowane, to znaczy dobrze
    nagrane, obrobione, bo ja tez moge upskalowac SD do 720p, ba, nawet do
    1080p i mowic, ze "mam film HD" ;)