  • 11. Data: 2016-01-02 20:49:24
    Temat: Re: booster - jak zbudowany? (ot)
    Od: jacek pozniak <j...@f...pl>

    ToMasz wrote:

> [...]
    > okolicy niema mechaników którzy rozkminają takie problemy. albo nie mają
    > wcale interfejsu diagnostycznego (lexia/planet), albo jadą po kolei:
    > zawór egr, przepływomierz.... Z drugiej strony nikomu też nie chce się
    > sprawdzać przelewów. tak czy owak, ponad tysiaka wydałem na diagnozy z
    > drobniutkimi naprawami. Auto jeździ pięknie, zapala idealnie jak są
    > dodatnie temperatury. przy minus5 jest ciężko przy -10 loteria.
    > Akumulator nowy, (drugi), rozrusznik kupiłem mocniejszy, zregenerowałem,
    > kable i świece żarowe - w stanie bardzo dobrym.

    Też miałem podobne problemy (przebieg 200); nawet było tak, że przy -5
    cięzko a przy -10 trochę jakby pewniej (może świece dłużej wtedy grzeją).
    Były chyba wymienione świece, może coś jeszcze ale nic to nie pomogło.

    Znalazłem dobrego mechanika co się w dieslach grzebie i załatwił temat w 4
    godziny (może krócej ale tyle mi samochód trzymał).

    Mówił mi, że zwiększył dawkę rozruchową na pompie, (nie wiem czy
    mechanicznie, jakąś śrubą, czy za pomocą interfejsu jakiegoś).

    Ale od tego czasu (3 lata) pali OK, niezależnie od temperatury (teraz auto
    ma przebieg 300).

    jp

  • 12. Data: 2016-01-02 21:14:43
    Temat: Re: booster - jak zbudowany?
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-01-02 19:41, Dominik Morawiec wrote:
    > Tylko jakie źródło chcesz dać? Jaki akumulator mały da Ci 20A na wyjściu? Ile w te
    3 minuty podniesiesz napięcie?

    Tak licząc na kolanie:

    1) pojedncze odpalenie samochodu (600A, 2 sek) daje coś koło ~15000J
    energii.

    2) 3 minuty z 12V mozna wpompować 15000J przy prądzie koło 5A.

    Czyli wykonalne z żelowego.

    Ale, punkt 1) to ściema, prąd 600A raczej nie wystepuje kiedy rozrusznik
    już kręci. Wiec jest mniej J.

    Ale, punkt 2) to ściema, sprawność.

    Sciemy się znoszą i w zasadzie okazuje się że by dało radę.

    Problemem jest rezystancja wewnatrzna akku. Ładowanie tą samą energią
    pustego i w połowie naładowanego przyniesie inne napięcie na klemach
    podczas rozruchu.

    600A wyssałem z palca żeby nie było że przesadzam w złą stronę. Pewno
    średnia prawda jest gdzieś koło 150A.

    PS. Pojedynczy akuu NiHM AA ma koło 10kJ czysto teoretycznie. Możliwe że
    dało by radę odpalić z jednego akku AA, choć potrzeba znacznie więcej czasu.

  • 13. Data: 2016-01-02 22:16:00
    Od: cezar <c...@t...pl.invalid>

    > PS. Pojedynczy akuu NiHM AA ma koło 10kJ czysto teoretycznie. Możliwe że
    > dało by radę odpalić z jednego akku AA, choć potrzeba znacznie więcej
    > czasu.

    a z baterii od wkrętarki można odpalić cięzarówkę :-)

    https://www.youtube.com/watch?v=AsTJKSH7mCU

  • 14. Data: 2016-01-02 22:59:01
    Od: Dominik Morawiec <m...@g...com>

    Poruszyłem kwestię głównie ładowarki step up. Moim zdaniem lepszym rozwiązaniem
    będzie po prostu podłączenie wprost malego akumulatora żelowego plus dodanie prostej
    przetwornicy ograniczającej maksymalny prąd ładowania do kilku amper zanim napięcia
    się wyrównaja i na końcu jakiś potężny klucz który złączy dwa akumulatory równolegle.

  • 16. Data: 2016-01-03 10:31:48
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

> [...]
    > już kręci. Wiec jest mniej J.
    > Ale, punkt 2) to ściema, sprawność.
    > Sciemy się znoszą i w zasadzie okazuje się że by dało radę.
    sprawność ładowania w tym przypadku to nie taka ogromna "wada". jasne że
    lepiej gdyby spawność była idealna, ale jeśli część energii zamieni się
    w ciepło - to nie jest tak źle.
    właśnie obczajam przetwrornice. prąd wejściowy 10A, wyjściowy 6A - 5
    dolców. akumulatorek albo z wkrętarki, albo kwasowy 12v 4Ah za 50zł
    chyba to zbuduje.
    ToMasz

    Ps auta i tak jakiś czas nie odpale. wyssałem trochę paliwa do
    strzykawki. jest mętne. w żółtej cieczy pływa biały osad, jak grysik.

  • 17. Data: 2016-01-03 10:40:49
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2016-01-03 10:31, ToMasz wrote:
    [...]
    > Ps auta i tak jakiś czas nie odpale. wyssałem trochę paliwa do
    > strzykawki. jest mętne. w żółtej cieczy pływa biały osad, jak grysik.
    Znaczy się, że zaledwie -17 stopni to dla ropy już za zimno jest? Bo mój
    stary benzyniak to "od dotknięcia" dzisiaj zapalił.

  • 18. Data: 2016-01-03 10:57:19
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-01-03 10:31, ToMasz wrote:
    > właśnie obczajam przetwrornice.

    Weź zwykły żelowy, podepnij kablami i poczekaj. Jakaś część energii
    przeleje się między nimi bez łaski przetwornicy. Nie jest to optymalne,
    ale jednoczesnie najłatwiejsze.

  • 19. Data: 2016-01-03 12:12:35
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Znaczy się, że zaledwie -17 stopni to dla ropy już za zimno jest?

    nie. staram się żyć bez auta i 2km do pracy chodzę piechotą. To ma
    pozytywny wpływ na moje zdrowie i negatywny na kondycje auta. stąd z
    letniego paliwa wytrąciła się parafina, a akumulator ładowany raz na 2
    tygodnie odmawia posłuszeństwa

  • 20. Data: 2016-01-03 12:33:09
    Od: Dominik Morawiec <m...@g...com>

    Przy dużej różnicy napięć, prąd zwarcia oddany z małego akumulatora może go pewnie
    uszkodzić. :(

    Mam na stanie ładowarkę na scalonym xlsemi z regulowanym ograniczeniem prasowym do
    5a, musze sprawdzić jak sobie poradzi z ładowaniem słabego akumulatora.