  • Data: 2016-01-02 19:31:29
    Temat: Re: booster - jak zbudowany?
    Od: PiteR <e...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

    ToMasz pisze tak:

    > Ja jednak zastanawiam się nad budową przenośnej ładowarki do
    > akumulatora samochodowego. Alumulator żelowy, przetwornica step-up
    > na 14.5v, ogranicznik prądu do 10A i wtyczka do zapaliczki.
    > przypuszczam że takie podładowanie przed rozruchem, strzelam - 3
    > minuty, może bardzo dużo zmienić.

    Z praktyki wynika, że zdrowy akku zakręci a niezdrowemu nie pomaga
    zaniesienie do domu i ładowanie gdzie prądu pod dostatkiem, ciepło i
    całe instrumentarium dostepne. Dwa słabe, 44Ah i przyniesiony z domu 36
    Ah dają radę tylko żeby drugi miał dobre zaciski do podłączenia. Mam
    kable wyprowadzone do kabiny pod dywanikiem i drugie klemy. Ładowanie
    zamiast przyniesienia ma minus ze trzeba czekać a pewności zapalenia
    nie ma.

    Dziś jest -13st, benzyny 66Ah zapaliła a 44Ah nie. Samochód służbowy to
    jednak pułapka i zuo. Po jakimś czasie nie chce się jeździć bez sensu
    prywatnymi tylko dla ładowania.

    --
    Piter

    Let me see your war face.