  • Data: 2016-01-03 10:31:48
    Temat: Re: booster - jak zbudowany?
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > 1) pojedncze odpalenie samochodu (600A, 2 sek) daje coś koło ~15000J
    > energii.
    > 2) 3 minuty z 12V mozna wpompować 15000J przy prądzie koło 5A.
    > Czyli wykonalne z żelowego.
    > Ale, punkt 1) to ściema, prąd 600A raczej nie wystepuje kiedy rozrusznik
    > już kręci. Wiec jest mniej J.
    > Ale, punkt 2) to ściema, sprawność.
    > Sciemy się znoszą i w zasadzie okazuje się że by dało radę.
    sprawność ładowania w tym przypadku to nie taka ogromna "wada". jasne że
    lepiej gdyby spawność była idealna, ale jeśli część energii zamieni się
    w ciepło - to nie jest tak źle.
    właśnie obczajam przetwrornice. prąd wejściowy 10A, wyjściowy 6A - 5
    dolców. akumulatorek albo z wkrętarki, albo kwasowy 12v 4Ah za 50zł
    chyba to zbuduje.
    ToMasz

    Ps auta i tak jakiś czas nie odpale. wyssałem trochę paliwa do
    strzykawki. jest mętne. w żółtej cieczy pływa biały osad, jak grysik.