eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikabooster - jak zbudowany? › Re: booster - jak zbudowany?
  • Data: 2016-01-02 21:14:43
    Temat: Re: booster - jak zbudowany?
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On 2016-01-02 19:41, Dominik Morawiec wrote:
    > Tylko jakie źródło chcesz dać? Jaki akumulator mały da Ci 20A na wyjściu? Ile w te
    3 minuty podniesiesz napięcie?

    Tak licząc na kolanie:

    1) pojedncze odpalenie samochodu (600A, 2 sek) daje coś koło ~15000J
    energii.

    2) 3 minuty z 12V mozna wpompować 15000J przy prądzie koło 5A.

    Czyli wykonalne z żelowego.

    Ale, punkt 1) to ściema, prąd 600A raczej nie wystepuje kiedy rozrusznik
    już kręci. Wiec jest mniej J.

    Ale, punkt 2) to ściema, sprawność.

    Sciemy się znoszą i w zasadzie okazuje się że by dało radę.

    Problemem jest rezystancja wewnatrzna akku. Ładowanie tą samą energią
    pustego i w połowie naładowanego przyniesie inne napięcie na klemach
    podczas rozruchu.

    600A wyssałem z palca żeby nie było że przesadzam w złą stronę. Pewno
    średnia prawda jest gdzieś koło 150A.

    PS. Pojedynczy akuu NiHM AA ma koło 10kJ czysto teoretycznie. Możliwe że
    dało by radę odpalić z jednego akku AA, choć potrzeba znacznie więcej czasu.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: