  • 11. Data: 2005-11-05 13:01:34
    Temat: Re: blueconnect czy iplus?
    Od: KoMaS <k...@p...onet.pl>

    The Obserwer napisał(a):
    > ciorny napisał(a):
    > [..]
    >
    > Ostationio pracowałem na EDGE w Plusie we Wrocławiu.. transfer rzędu
    > 300-360 kB/s, a UMTS miał być taki wspaniały :/
    Chodzi tobie o kilobajty czy kilobity? Zakladajac, ze o kilobajty to
    masz niezlego EDGE'a :) 360kB/s * 8 = 2880 kb/s. Ciekawostka :)

  • 12. Data: 2005-11-05 23:51:39
    Od: "Przemyslaw Popielarski" <p...@h...pl>

    ciorny <c...@i...eu.org> wrote:
> [...]
    > pingi jakie udalo mi sie osiagnac to 170ms. Maksymalny transfer to 44
    > kB/s (10MB plik - sredni transfer wyniosl 43.8kB/s)), sredni jest na
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Tyle to ja regularnie wyciagam na edgu w Plusie (Grochow).

    --
    ./ premax
    ./ premax@hot,pl

  • 13. Data: 2005-11-06 00:23:31
    Od: The Obserwer <S...@b...the.firewalls.on.the.net>

    KoMaS napisał(a):
    > The Obserwer napisał(a):
    [..]

    > Chodzi tobie o kilobajty czy kilobity? Zakladajac, ze o kilobajty to
    > masz niezlego EDGE'a :) 360kB/s * 8 = 2880 kb/s. Ciekawostka :)

    Hm.. Karty SonyEricsson GC89 UMTS'a nie obsługuje a transfer przez długi
    czas utrzymywał się na poziomie 300 kB/s (tak kilobajty).
    No chyba ze dostałem zaćmienia i nie zauważyłem przecinka :>

  • 14. Data: 2005-11-06 10:52:45
    Od: "Tomasz Nowak" <t...@n...netventure.pl>

    Paweł Klupa <p...@n...netventure.pl> wrote:

    > Czy zdarzyło wam się korzystać
    > może z modemu SE GC89 z laptopem wyposażonym w touchpad? Mam
    > znajomego ,który posiada compaq EVO 500c no i podczas łączenia się z
    > siecią EDGE lub GPRS kursor myszki zaczyna mu skakać po całym ekranie
    > i klikać co popadnie ;)) Czy macie może na to sposób? Update
    > sterowników oczywiście nie pomógł ;)

    To samo ma jeden z moich klientów. Jest jakiś błąd
    w tym sterowniku. Chyba pozostaje poczekać na nowszą wersję..

    --
    Tomek
    Dwie tajemnice gwarantujące sukces:

  • 15. Data: 2005-11-06 12:06:33
    Od: Szymon Sokół <s...@b...operator.from.hell.pl>

    On Sun, 06 Nov 2005 01:23:31 +0100, The Obserwer wrote:

    > Hm.. Karty SonyEricsson GC89 UMTS'a nie obsługuje a transfer przez długi
    > czas utrzymywał się na poziomie 300 kB/s (tak kilobajty).
    > No chyba ze dostałem zaćmienia i nie zauważyłem przecinka :>

    Albo pomyliłeś B z b. EDGE z definicji ma 384kb/s, więc 360kb/s jest
    sensowną wielkością, a 360kB/s - kompletnie nierealną.
    --
    Szymon Sokół (SS316-RIPE) -- Network Manager B
    Computer Center, AGH - University of Science and Technology, Cracow, Poland O

  • 16. Data: 2005-11-06 20:15:54
    Od: The Obserwer <S...@b...the.firewalls.on.the.net>

    Szymon Sokół napisał(a):

    > Albo pomyliłeś B z b. EDGE z definicji ma 384kb/s, więc 360kb/s jest
    > sensowną wielkością, a 360kB/s - kompletnie nierealną.

    Następnego dnia transfer był już "normalny" czyli ok 30 kB/s.

    Ten sam lokal/karta/laptop/miejsce.

  • 17. Data: 2005-11-06 21:25:30
    Od: Robert Święcki <j...@s...net>

    The Obserwer wrote:

    > Następnego dnia transfer był już "normalny" czyli ok 30 kB/s.
    >
    > Ten sam lokal/karta/laptop/miejsce.

    trafiłeś na hiostspota wifi ;).

    --
    Pozdrowienia, Robert!

    Si vis pacem, para bellum.

  • 18. Data: 2005-11-07 09:05:45
    Od: Szymon Madej <p...@n...com>

    Neas napisał(a):

    > Dołączam się do pytania, może testował to ktoś w lokalizacji
    > Warszawa/Ursynów? Ciekaw jestem, czy da się już na tym uzyskać
    > w tych okolicach łączność pozwalającą na sensowną pracę zdalną,
    > czyli do 100 ms, no może 200 od biedy.

    Mam i uzywam w Wawie IDEA (soory teraz to juz Orange) GPRS/EDGE z
    modemem GC85.
    Jesli chodzi o dzielnice to testowalem to w srodmiesciu, na Bielanach,
    na Wawrzyszewie, na Mokotowie i na Kabatach :-) Przewaznie nie bylo
    problemu szlo po EDGE rzedu 120kbit/s do nawet 190kbit/s. Poza Wawa
    roznie ale w (wiekszych) miastach znajduje EDGE ale juz gestosc stacji
    nie ta i jak osiagalem 90-100kbit/s to bylo niezle, a przewaznie i tak
    byl tylko GPRS i transfery rzedu 20-40kbit/s.

    Dwa zonki z prawie polrocznego uzywania technologii (czy ona sie nazywa
    Licencja GPRS/EDGE, iPlus czy BlueConnect to jeden pies):

    - Interesujace cie pingi zadko mi schodzily ponizej 1000ms. czy uzywalem
    EDGE czy GPRSu. O pingach w UMTSie nie mam pojecia.
    - Zaden sprzedawca tege ci nie powie (wiekszosc nawet nie ma o tym
    pojecia) ale jak mi ktos z obslugi technicznej w IDEI twierdzil, to
    niestety rozmowy glosowe maja wyzszy priorytet od transmisji danych na
    urzadzeniach. Przyczyna jasna: QoS najwazniejszej uslugi czyli rozmow -
    skutek oczywisty: moglem robic cos (sciagac plik, poczte, lazic po www)
    i w jednej chwili mialem 120-160kbit/s i ping naprawde niski a dwie
    sekundy pozniej degradacja to 40-50kbit/s i lag totalny. Bo akurat na
    tego samego BTSa ktos wlazl z rozmowa glosowa...

    Konkludujac: pracowac sie na tym da ale trzeba miec duzo cierpliwosci.

    Pozdrawiam
    Szymon

  • 19. Data: 2005-11-07 09:28:41
    Od: robbo2k <r...@o...pl>

    Szymon Madej napisał(a):

> [...]
    >
    > - Interesujace cie pingi zadko mi schodzily ponizej 1000ms. czy uzywalem
    > EDGE czy GPRSu. O pingach w UMTSie nie mam pojecia.

    W UMTSie da sie zestawic polaczenie z KOMUTACJA LACZY (wymog streemingu
    video i pingiem 20-50 ms Ale nie sadze by w tej chwili ktos to oferowal
    poza videocallem (na dobra sprawe videocallem mozna przeslac dowolne
    dane nie koniecznmie obraz to tylko kwestia opakowania tego.

  • 20. Data: 2005-11-07 15:47:59
    Od: piomax <p...@p...onet.pl>

    Dnia 2005-11-07 10:28, Użytkownik robbo2k napisał:

> [...]
    > poza videocallem (na dobra sprawe videocallem mozna przeslac dowolne
    > dane nie koniecznmie obraz to tylko kwestia opakowania tego.

    Nie jest to dokonca prawda. Mozna tylko emulowac takie polaczenie. Ciagle jest to
    jednak KOMUTACJA PAKIETOW tylko, ze z
    najwyzszym priorytetem.