  • 1. Data: 2005-11-04 12:52:52
    Temat: blueconnect czy iplus?
    Od: Piotr Niżyński <a...@i...pl>

    Witam,

    Jakie sa pingi (np. do wp) w tych opcjach? W ktorej jest lepiej?

  • 2. Data: 2005-11-04 13:38:59
    Temat: Re: blueconnect czy iplus?
    Od: "twix" <s...@w...pl>

    Wiem ze w Orange jest 600ms-1100ms (na GPRS-ie)

  • 3. Data: 2005-11-04 13:58:56
    Od: Paweł Klupa <p...@n...netventure.pl>

    W blueconnect (Era) nie ma EDGE. Jest UMTS i GPRS. UMTS ma bardzo
    kiepski zasięg w budynkach (starej architektury) bardzo kiepsko. iplus
    ma całkiem niezły zasięg EDGE w większości większych miast polski i przy
    nowych nadajnikach. UMTS w plusie działa już w Trójmieście, Poznaniu,
    Wrocławiu, Katowicach, Krakowie.Plus nie ma jeszcze w ofercie kart
    PCMCIA obsługujących razem UMTS/EDGE/GPRS są jedynie UMTS/GPRS.

  • 4. Data: 2005-11-04 15:13:10
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Paweł Klupa napisał(a):
    > W blueconnect (Era) nie ma EDGE.

    Oczywiście, że jest EDGE

> [...]
    > Wrocławiu, Katowicach, Krakowie.Plus nie ma jeszcze w ofercie kart
    > PCMCIA obsługujących razem UMTS/EDGE/GPRS są jedynie UMTS/GPRS.

    NA UMTS-ie pingi są rzędu 100-200 msek. Im niższa prędkość, tym gorzej.
    W GPRS-ie pingi mogą przewyższyć 1000 msek ;-(

    IMO dobór zależy od lokalizacji i wcześniej przeprowadzonych prób
    Jeżeli jest szansa, że jesteś/będziesz w zasięgu UMTSu, to wybór jest
    prosty (poza finansowym ;-)

    M.

  • 5. Data: 2005-11-04 15:33:15
    Od: "Tom" <g...@i...pl>

    Użytkownik "Paweł Klupa" <p...@n...netventure.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Wrocławiu, Katowicach, Krakowie.Plus nie ma jeszcze w ofercie kart
    > PCMCIA obsługujących razem UMTS/EDGE/GPRS są jedynie UMTS/GPRS.

    A bawilem sie ostatnio jakas karte ericssona (iplus) ktora miala gprs/edge,
    nie pamietam tylko czy miala umts.

  • 6. Data: 2005-11-04 15:42:29
    Od: Paweł Klupa <p...@n...netventure.pl>

    Przepraszam pomyłka ;) Nie ma tak jak w plusie modemów obsługujących
    UMTS i EDGE naraz. Mam inne pytanie! Czy zdarzyło wam się korzystać może
    z modemu SE GC89 z laptopem wyposażonym w touchpad? Mam znajomego ,który
    posiada compaq EVO 500c no i podczas łączenia się z siecią EDGE lub GPRS
    kursor myszki zaczyna mu skakać po całym ekranie i klikać co popadnie
    ;)) Czy macie może na to sposób? Update sterowników oczywiście nie
    pomógł ;)

    Użytkownik "Maciej Bebenek" <m...@t...waw.pl> napisał w
    wiadomości news:436b7a94@news.home.net.pl...

  • 7. Data: 2005-11-05 01:20:08
    Od: Neas <n...@n...invalid>

    Piotr Niżyński pisze:

    > Witam,
    >
    > Jakie sa pingi (np. do wp) w tych opcjach? W ktorej jest lepiej?

    Dołączam się do pytania, może testował to ktoś w lokalizacji
    Warszawa/Ursynów? Ciekaw jestem, czy da się już na tym uzyskać
    w tych okolicach łączność pozwalającą na sensowną pracę zdalną,
    czyli do 100 ms, no może 200 od biedy.

    --
    Neas, ?eas@?eas.pl, http://www.neas.pl

  • 8. Data: 2005-11-05 11:18:06
    Od: ciorny <c...@i...eu.org>

    Neas napisał(a):

> [...]
    > Warszawa/Ursynów? Ciekaw jestem, czy da się już na tym uzyskać
    > w tych okolicach łączność pozwalającą na sensowną pracę zdalną,

    Korzystam z UTMS w Idei (karta Merlin U530). Praca zdalna poprzez ssh
    lub telnet wymaga troszke cierpliwosci ale da sie pracowac. Najlepsze
    pingi jakie udalo mi sie osiagnac to 170ms. Maksymalny transfer to 44
    kB/s (10MB plik - sredni transfer wyniosl 43.8kB/s)), sredni jest na
    poziomie 16-18kB/s. Zasieg poprawia sie caly czas, chociaz na poaczatku
    byla tragedia. Denrwujaca sprawa to czasami czeste zrywanie sesji. Poza
    tym jest lacze radiowe wiec nie sesnu stawiac duzych oczekiwan. Ogolnie
    jestem z tego zadowolony.

    pozdro

  • 9. Data: 2005-11-05 12:13:58
    Od: The Obserwer <S...@b...the.firewalls.on.the.net>

    ciorny napisał(a):
    [..]
> [...]
    > byla tragedia. Denrwujaca sprawa to czasami czeste zrywanie sesji. Poza
    > tym jest lacze radiowe wiec nie sesnu stawiac duzych oczekiwan. Ogolnie

    Ostationio pracowałem na EDGE w Plusie we Wrocławiu.. transfer rzędu
    300-360 kB/s, a UMTS miał być taki wspaniały :/

  • 10. Data: 2005-11-05 12:40:06
    Od: "Patryk [JoKeMaN ;-]]]" <p...@i...alte.pl>

    Witaj,
> [...]
    > Warszawa/Ursynów? Ciekaw jestem, czy da się już na tym uzyskać
    > w tych okolicach łączność pozwalającą na sensowną pracę zdalną,

    iPlus po EDGE - W-wa/Centrum (sorry za narzedzie, ale lepszego na ustrojstwie z
    ktorym ten dostep wykorzystuje chwilowo nie ma ;)):

    http://img50.imageshack.us/img50/4314/screenshot0079
    zk.jpg
    http://img50.imageshack.us/img50/3479/screenshot0087
    qh.jpg

    Jak juz ktos napisal - po UMTSie bedzie lepiej. Na Natolinie ze dwa miesiace
    temu jakiegos tam BTSa z 3G lapalo..

    --
    :: pozdrawiam, patryk [at] alte.pl : dzis adresu w sygnaturce nie bedzie ::
    Kronopio.