  • 21. Data: 2005-11-07 15:51:29
    Temat: Re: blueconnect czy iplus?
    Od: piomax <p...@p...onet.pl>

    Dnia 2005-11-07 10:05, Użytkownik Szymon Madej napisał:
    > Przyczyna jasna: QoS najwazniejszej uslugi czyli rozmow -
    > skutek oczywisty: moglem robic cos (sciagac plik, poczte, lazic po www)
    > i w jednej chwili mialem 120-160kbit/s i ping naprawde niski a dwie
    > sekundy pozniej degradacja to 40-50kbit/s i lag totalny. Bo akurat na
    > tego samego BTSa ktos wlazl z rozmowa glosowa...

    Takie wytlumaczenie ma sens, ale tylko przy EDGE/GPRS. Przy UMTSie rozmowa glosowa
    nie moze wejsc na tego BTSa (w UMTS
    wogole jest to Node B), bo nikt nie puszcza u nas rozmow po UMTSie.

  • 22. Data: 2005-11-07 23:37:53
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    piomax napisał(a):

    > Takie wytlumaczenie ma sens, ale tylko przy EDGE/GPRS. Przy UMTSie rozmowa glosowa
    nie moze wejsc na tego BTSa (w UMTS
    > wogole jest to Node B), bo nikt nie puszcza u nas rozmow po UMTSie.

    Oczywiście, że nie masz racji - rozmowy głosowe są udostępnione i w Erze
    i w Plusie. Nieco inna jest tez polityka QoS, co nie znaczy, że masz
    gwarantowane łącze DATA.

    M.

  • 23. Data: 2005-11-08 00:05:22
    Od: "gefek" <t...@s...wp.pl>

    In news:dkfljd$atl$1@atlantis.news.tpi.pl, Piotr Niżyński wrote:
    > Witam,
    > Jakie sa pingi (np. do wp) w tych opcjach? W ktorej jest lepiej?
    Mam nadzieję że nikt się nie obrazi że dołączę tu swoje pytanie...
    Czy w blueconnect lub iplus otrzymuję zewn. IP? Czy to może można kupić jako
    usługa dodatkowa?
    Chodzi mi o możliwość korzystania z jednego programu, który po odpaleniu i
    połączeniu z serwerem, czeka na połączenie od serwera na danym porcie. Jeśli
    nie ma zewn. IP to się niestety nie doczeka...
    --
    Grzesiek

  • 24. Data: 2005-11-08 07:19:00
    Od: robbo2k <r...@o...pl>

    piomax napisał(a):

    > Nie jest to dokonca prawda. Mozna tylko emulowac takie polaczenie. Ciagle jest to
    jednak KOMUTACJA PAKIETOW tylko, ze z
    > najwyzszym priorytetem.

    A polaczenie TCP takie ssh, ftp czy inne szwance tez jest pakietowe a
    polaczenie jest stale :)) Wszystko zalezy o ktora warstwe OSi sie
    oprzemy. Tak czy siak na jedno wychodzi.

  • 25. Data: 2005-11-08 07:19:29
    Od: robbo2k <r...@o...pl>

    piomax napisał(a):

    > Takie wytlumaczenie ma sens, ale tylko przy EDGE/GPRS. Przy UMTSie rozmowa glosowa
    nie moze wejsc na tego BTSa (w UMTS
    > wogole jest to Node B), bo nikt nie puszcza u nas rozmow po UMTSie.

    Polkomtel puszcza

  • 26. Data: 2005-11-08 07:20:17
    Od: robbo2k <r...@o...pl>

    Maciej Bebenek napisał(a):

    > Oczywiście, że nie masz racji - rozmowy głosowe są udostępnione i w Erze
    > i w Plusie. Nieco inna jest tez polityka QoS, co nie znaczy, że masz
    > gwarantowane łącze DATA.

    Nie masz bo nie ma takiej potrzeby ale UMTS przewiduje cos takiego jak
    stabilna rura np 128 kb/s

  • 27. Data: 2005-11-08 10:02:59
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    robbo2k napisał(a):

    > Polkomtel puszcza

    Uściślając: Polkomtel puszcza dla wszystkich (mających uprawnienia do
    pracy w 3G), PTC niektórych (np. karty zagraniczne roamujące w PL)

    M.

  • 28. Data: 2005-11-08 10:05:05
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    robbo2k napisał(a):

    > Nie masz bo nie ma takiej potrzeby ale UMTS przewiduje cos takiego jak
    > stabilna rura np 128 kb/s

    Mylisz się. Zapotrzebowanie już jest, tylko nie za bardzo mamy je czym
    zrealizować. Polecam artukuł w grudniowym numerze pewnego miesięcznika ;-)

    M.

  • 29. Data: 2005-11-08 10:31:23
    Od: Barto <W...@g...pl>

    gefek wrote:
> [...]
    > i połączeniu z serwerem, czeka na połączenie od serwera na danym porcie.
    > Jeśli nie ma zewn. IP to się niestety nie doczeka...

    Publiczne IP można uzyskac w iPlusie za odpowiednią opłatą można wybrać
    statyczne lub dynamiczne.

  • 30. Data: 2005-11-08 10:57:55
    Od: Szymon Madej <p...@n...com>

    gefek napisał(a):
    [ciach]

> [...]
    > i połączeniu z serwerem, czeka na połączenie od serwera na danym porcie.
    > Jeśli nie ma zewn. IP to się niestety nie doczeka...

    A w Orange GRPS/EDGE mozna ladnie poprosic o aktywacje na swoj numer
    telefonu karty SIM (tej, na ktora ma sie kupiona ten abonament i ma sie
    wlozona w modem Sony-Eryka) drugiego punktu styku do sieci. I tak
    domyslnie sie dostaje www.idea.pl jako punkt styku i tu sie dostaje
    prywatne dynamiczne IP. A ten ktorego trzeba sie doprosic to vpn.idea.pl
    (ciekawe ze nie zmienili nazw punktow styku, jak zmienili nazwe
    na Orange :-) ) i tu sie dostaje publiczne dynamiczne IP. Przy czym jak
    sie ma kupionego GPRS/EDGE to nic nie kosztuje, a w przypadku tanszej
    wersji samego GPRS trzeba cos placic... ale w obu przypadkach trzeba
    dzwonic do nich i prosic o wlaczenie uslugi, co robia od reki.
    Ewentualne koszty sa doliczane do faktury.

    Przy okazji tez sie o cos spytam:
    1. Orange przy licencji EDGE, daje dostep do swoich HotSpotow WLAN
    wliczony w cene uslugi. Probowal ktos kiedys, jak to biega? Bo ja
    najblizszy taki hotspot to mam w Kliffie z 200m od domu i pol roku sie
    juz zbieram zeby pojsc z laptopem i sprawdzic :-)
    2. Jak z transferami i wygoda pracy? Chodzi mi o obie szybsze
    technologie czyli EDGE i UMTS. Ja na EDGE w Orange po maksie mialem
    transfery rzedu 190kbit/s i wtedy pracowalo sie calkiem przyjemnie. A
    EDGE i UMTS u innych dostawcow? Jak to wyglada? Takze bylem mile
    zaskoczony jak jadac autkiem po niezbyt waznej drodze krajowej w
    kierunku Warszawy z predkoscia mocno nieprzepisowa, zestawilo mi i
    utrzymalo polaczenie EDGE rzedu 90-110kbit/s.

    Pozdrawiam
    Szymon