  • 41. Data: 2005-11-13 18:20:32
    Temat: Re: blueconnect czy iplus?
    Od: Krystek <k...@p...space.mailbox>

    Marcin Kowalczyk napisał:
    > Krystek zeznał:

    > to to akurat jest zapisane na karcie, a nei podawane w cell-info...

    Miłego Dnia może i na karcie, ale nazwa sieci? Wybrałem w telefonie
    przeszukiwanie dostępnych sieci i jest IDEA. Czy jeśli ktoś ma telefon
    np. w Erze i także wybierze przeszukiwanie dostępnych sieci to u niego
    na liście pojawi się ORANGE?

    K.

  • 42. Data: 2005-11-13 20:31:40
    Od: Konrad <s...@n...pl>

    Krystek napisał(a):

> [...]
    > przeszukiwanie dostępnych sieci i jest IDEA. Czy jeśli ktoś ma telefon
    > np. w Erze i także wybierze przeszukiwanie dostępnych sieci to u niego

    Nazwy sieci zaszyte są w firmware telefonu.
    A telefon rozpoznaje sieć po jej kodzie np 260-03 Idea
    W starych telefonach zmiast nazwy sieci wyświetla się właśnie jej kod.

  • 43. Data: 2005-11-13 20:50:14
    Od: Krystek <k...@p...space.mailbox>

    Konrad napisał:
    > Nazwy sieci zaszyte są w firmware telefonu.
    > A telefon rozpoznaje sieć po jej kodzie np 260-03 Idea
    > W starych telefonach zmiast nazwy sieci wyświetla się właśnie jej kod.

    Oczywiscie o numerach operatorów słyszałem, ale zawsze wydawało mi się,
    że informacje o nazwie telefon pobiera z sieci. Jeśli np. ORANGE
    zmieniłby nazwę sieci z IDEA na ORANGE i przypisał ją do kodu 260-03 to
    telefon zaktualizowałby ten wpis z nazwą sieci i zmienił IDEA na ORANGE
    (np. na wspomnianej przeze mnie liście wyszukiwania dostępnych sieci
    czy na wyświetlaczu).

    K.

  • 44. Data: 2005-11-14 09:20:32
    Od: The Obserwer <S...@b...the.firewalls.on.the.net>

    Krystek napisał(a):

> [...]
    > telefon zaktualizowałby ten wpis z nazwą sieci i zmienił IDEA na ORANGE
    > (np. na wspomnianej przeze mnie liście wyszukiwania dostępnych sieci

    W mojej Noki 6610 ma już nazwę sieci Orange zamiast Idea

  • 45. Data: 2005-11-14 12:01:39
    Od: Evildoer <e...@N...pl>

    Użytkownik The Obserwer napisał:

    > W mojej Noki 6610 ma już nazwę sieci Orange zamiast Idea

    ZTCW to zalezy od rodzaju karty sim, jesli jest "SIM Intelligent" to
    widac ORANGE jesli natomiast jest to starsza karta SIM to pozostaje IDEA.

    --
    Evildoer - evildoer (at) ismedia (dot) pl
    GG : 1192732 - IRCNet : #lublin, #linuxpl

  • 46. Data: 2005-11-28 07:51:55
    Od: "Slawomir Tobis" <u...@W...Moje.Nazwisko.pl>

    Robert Święcki <j...@s...net> wrote:

    > trafiłeś na hiostspota wifi ;).

    Niekoniecznie - jeśli przesyłał dane tekstowe, to na Edge'u można spokojnie
    (dzięki kompresji) "wyciągnąć" solidne megabity na sekundę :-) Sprawdzone
    empirycznie w Plusie oraz Idei/Orange.

    Praktycznie, przy konfiguracjach stosowanych przez operatorów w .pl oraz
    dostępnych terminalach (EGPRS Multislot Class 10), osiągalne są maksymalne
    przepływności nieco pond 200 kbps.

    --
    Sławomir Tobis
    * GSM w fotografii: http://www.mobile-internet.org

  • 47. Data: 2005-11-28 08:07:07
    Od: "Slawomir Tobis" <u...@W...Moje.Nazwisko.pl>

    piomax <p...@p...onet.pl> wrote:

    > Mowilem o sposobie realizacji polaczenia przez siec telekomunikacyjna w
    > sensie wykorzystanej techniki komutacji. Faktem jest, ze w jednej
    > warstwie OSI to samo polaczenie moze byc uwazane za stale, a w innej juz
    > nie. Jednak nie mozna porownywac polaczen w roznych warstwach, bo to nie
    > ma sensu.

    W pewnym uproszczeniu: sieć UMTS składa się z tzw. domen. Jedna z nich to
    UTRAN (UMTS Terrestrial Radio Acces Network), druga to Core Network,
    obsługująca zarówno Channel Switch (czyli komutację kanałów) oraz Packet
    Switch (czyli komutację pakietów). Ta druga gałąź Core Network jest zresztą
    w dużej części wspólna z podsystemem sieciowym GPRS/EDGE - jeśli operator ma
    obydwie licencje. Dla zestawionego połączenia CS istnieje
    maksymalne=minimalne=gwarantowane pasmo. Dla użyszkodników PS przewidziano
    klasy QoS - mamy m.in. Conversational class (real time - VoIP,
    wideokonferencje), Streaming class (real time audio/video, one-way),
    Interactive class i Background class. Różnią się takimi parametrami jak:
    opóźnienia transmisji, szybkość startu / zmiany usługi, gwarancja ciągłości
    usług przy handoverze i dziesiątkami innych.

    Empiria pokazuje, że komfort pracy przez UMTS jest zdecydowanie wyższy,
    głównie dzięki lepszej "interaktywności" - o ile w GPRS/EDGE są pingi w
    okolicach 1000 ms, a często nawet dochodzą do 2000 ms, o tyle w 3G trzymają
    się średnio na poziomie 200-300 ms, przy czym widać wyraźnie, że już chwila
    nieaktywności połączenia powoduje przełączenie użyszkodnika w tryb tła, z
    którego "wybudzenie" może trwać około sekundy (stosowne parametry ustawia
    operator). W każdym razie pierwsze 2 pingi są na poziomie 500-600 ms,
    dopiero mniej więcej od trzeciego mamy nasze standardowe 200. Pewnej poprawy
    można się spodziewać po wdrożeniu technologii HSDPA (High Speed Downlink
    Packet Access).

    Transfery osiągane w danym miejscu zależą od jakości sygnału (szczególnie
    EDGE jest wrażliwy na zniekształcenia), konfiguracji sieci i liczby
    aktywnych użyszkodników w danej komórce. Aktualne wartości średnie
    (wynikające z bieżąco używanych w Poznaniu urządzeń) to:
    - Plus EDGE 180-200 kbps, UMTS 270-320 kbps
    - Era UMTS 260-300 kbps
    - Orange EDGE 80-150 kbps

  • 48. Data: 2005-11-28 08:17:35
    Od: Robert Święcki <j...@s...net>

    Slawomir Tobis wrote:

> [...]
    > dostępnych terminalach (EGPRS Multislot Class 10), osiągalne są
    > maksymalne przepływności nieco pond 200 kbps.

    Kompresji w ppp?

    Testowałem solidnie poddające się kompresji /dev/null z
    ftp://ftp.atman.pl i na blukonektowym umts maksymalnie i w zasadzie
    stabilnie 40kB/s (320kbps), na plusowym edżu rwane do 15kB/s (180kB/s).
    Od kilku osób już słyszałem rewelacje, że windowsowy wskaźnik prędkości
    (gdziekolwiek on tam jest) na blukonkcie pokazuje niesamowite wrtości ;).

    --
    Pozdrowienia, Robert!

    Si vis pacem, para bellum.

  • 49. Data: 2005-11-28 08:19:33
    Od: Robert Święcki <j...@s...net>

    Slawomir Tobis wrote:

> [...]

    Testowałem solidnie poddające się kompresji /dev/null z
    ftp://ftp.atman.pl i na blukonektowym umts maksymalnie i w zasadzie
    stabilnie 40kB/s (320kbps), na plusowym edżu rwane do 15kB/s (120kbps).

    Od kilku osób już słyszałem rewelacje, że windowsowy wskaźnik prędkości
    (gdziekolwiek on tam jest) na blukonekcie pokazuje niesamowite wartości ;).

    --
    Pozdrowienia, Robert!

    Si vis pacem, para bellum.

  • 50. Data: 2005-11-28 08:49:36
    Od: "Slawomir Tobis" <u...@W...Moje.Nazwisko.pl>

    Robert Święcki <j...@s...net> wrote:

> [...]
    (...)
> [...]
    >
    > Od kilku osób już słyszałem rewelacje, że windowsowy wskaźnik prędkości
    > (gdziekolwiek on tam jest) na blukonekcie pokazuje niesamowite wartości

    Procedura testowa była taka: położono na różnych serwerach pliki różnego
    typu (jpg, exe, mp3 i txt). Plik tekstowy (kilka MB) składał się z fragmentu
    powtórzonego wielokrotnie. Transfer określany był jako (wielkość
    pliku)/czas. Czas był różnicą między założeniem pliku i jego zamknięciem.
    Musiałbym odszukać zapiski, ale OIDP właśnie ten plik tekstowy ściągał się z
    powtarzalną prędkością 2-3 Mbps :-)

    Pozostałe pliki - jak już napisałem - nie więcej niż 200 kbps. A co do
    zasady: nie wierzę żadnym spidmeterom wbudowanym w aplikacje operatorów.
    Również co do zasady - nie instaluję tych aplikacji ;-)