  • 51. Data: 2009-12-03 12:52:27
    Temat: Re: blokada portu 25 przez Tpsa - pierwsze telefony
    Od: Krzysztof Oledzki <o...@...ns.pl>

    Wojciech Puchar <w...@w...tensor.gdynia.pl> wrote:

    > Ty też skoro wiesz że pisze same bzdury na każdy temat. musisz znać się na
    > wszystkim.
    >
    > Ale masz racje - usenet zszedł na psy, banda frajerów chce się wylansować i
    > postuje żeby pokazać jacy mądrzy są.

    Myślałeś, aby pojechć pod sejm i zacząć palić opo^H^H^H routery?

    Pozdrawiam,

    Krzysztof Oledzki

    --
    Krzysztof Olędzki
    e-mail address: ole(a-t)ans(d-o-t)pl

  • 52. Data: 2009-12-03 13:11:17
    Od: Wojciech Puchar <w...@w...tensor.gdynia.pl>

    > Ale tu możesz:
    > - wprowadzić ostre limity np 2 wiadomości/5 minut itd.
    > - odciąć konto jak ktoś wariuje
    > - znasz winnego per login/hasło - komu wykradli
    > - jak dobrze poustawiasz smtpd to sam wię winny zgłosi.

    Podobnie przy wysyłaniu portem 25.

  • 53. Data: 2009-12-03 13:11:35
    Od: Wojciech Puchar <w...@w...tensor.gdynia.pl>

    > Myślałeś, aby pojechć pod sejm i zacząć palić opo^H^H^H routery?

    A po co?

  • 54. Data: 2009-12-03 17:37:47
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>

    Dnia 03.12.2009 Wojciech Puchar <w...@w...tensor.gdynia.pl> napisał/a:

    > Jeszcze raz powtarzam. Telekomunikacja Polska zapewnia dostęp do internetu -
    > czyli transmisję pakietów IP.

    Rozumiem że mają mieć wtedy sprawy bezpieczeństwa głęboko? Czy jednak dbać
    o własne pakiety?
    IMO dostarczanie usługi ruchu internetowego zobowiązuje każdego dostawcę o
    ochronę zarówno własnych klientów przed zagrożeniem ze strony internetu jak i
    ochronę internetu przed zagrożeniem ze strony własnych klientów - co właśnie
    robią. Co więcej robią to tak że świadomy user sobie je na własną
    odpowiedzialność wyłączy w 3 minuty - jak mu przeszkadzają.

    *** http://www.4x4.kalisz.pl ***

  • 55. Data: 2009-12-03 17:48:20
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>

    > Podobnie przy wysyłaniu portem 25.

    W delivery? chyba żartujesz :)
    Pewnie, mogę rozdzielić relay itd na poziomie smtpd, filtrować, ale wtedy obciążam
    smtpd, i jak mi kiedyś na maila stykał kawałek cpu, tak teraz muszę mieć ich
    kilka na to obijanie av/as/blacklist/greylist/fiuśmu.

    Pewnie, mogłem mx i submission postawić na różnych IP i dzielić ruch adresami,
    co jednak nie zmniejszyłoby śmieci z neo, które musiałbym czytać aż po header smtp,
    a pewnie i po header maila - i po co mi to?

    *** http://www.4x4.kalisz.pl ***

  • 56. Data: 2009-12-03 18:25:15
    Od: Wojciech Puchar <w...@w...tensor.gdynia.pl>

    > Rozumiem że mają mieć wtedy sprawy bezpieczeństwa głęboko? Czy jednak dbać

    tak. ew. zaoferować dodatkową opcjonalną usługę "troska o klienta" czy jak
    chcą.

    > o własne pakiety?
    > IMO dostarczanie usługi ruchu internetowego zobowiązuje każdego dostawcę o
    > ochronę zarówno własnych klientów przed zagrożeniem ze strony internetu jak i

    Troska jest ważna. Ale nie jak jest na siłe i się ją wciska.

  • 57. Data: 2009-12-03 18:29:22
    Od: Slawek Kotynski <s...@a...com.pl>

    Sergiusz Rozanski wrote:

> [...]
    > ochronę internetu przed zagrożeniem ze strony własnych klientów - co właśnie

    IMO to rynek ich zobowiązuje, a nie żadne inne reguły.
    Bo może się usługa kiepsko sprzedawać, kiedy wszystkie ich adresy
    trafią do BH.

    --
    mjk
    Nie pisz na s...@a...com.pl - to pułapka

  • 58. Data: 2009-12-03 19:11:11
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    Sergiusz Rozanski pisze:
    (...)
    > Rozumiem że mają mieć wtedy sprawy bezpieczeństwa głęboko? Czy jednak dbać
    > o własne pakiety?

    Od dawna powinni coś z tym zrobić - właśnie w trosce o klientów.

> [...]
    > ochronę internetu przed zagrożeniem ze strony własnych klientów - co właśnie

    Dokładnie. Ja u "siebie" od dawna zablokowałem wolne wyjście na świat
    na 25 z dowolnego hosta. W interesie firmy i klientów - faktem jest, że
    to nie ISP, ale reguła ta sama.

    > Co więcej robią to tak że świadomy user sobie je na własną
    > odpowiedzialność wyłączy w 3 minuty - jak mu przeszkadzają.

    Widzisz, świadomy, albo i nieświadomy - wielu robi to dla zasady,
    bo "wolność" ogranicza, a później mamy konsekwencje.

    --
    Jutro to dziś - tyle że jutro.

  • 59. Data: 2009-12-03 19:20:35
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Thu, 03 Dec 2009 13:11:35 +0000, osobnik zwany Wojciech
    Puchar wystukał:

    > A po co?

    wiecej ludzi Cie zobaczy niz na umierającym usenecie

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 60. Data: 2009-12-03 19:23:43
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Wojciech Puchar <w...@w...tensor.gdynia.pl> writes:

    > Tak samo możesz po prostu znaleźć winnego co wysyła spamy.

    To kwestia skali. Jesli tylko niektorzy beda miec odblokowany "port 25"
    i tylko niektorzy z nich beda spamowac, to da sie nad tym byc moze
    zapanowac.

    > Czyli karać
    > winnych, wszelkie inne rozwiązania są właśnie w stylu żałosnych firm jak TP,
    > dla których wykonać prostą operacje to trzeba milion papierów.
    >
    > Każde podejście które ogranicza coś tym, co nie są winni problemu jest
    > nieuczciwe i przypomina metody stalina, który zabijał milion bo ktoś mu
    > podpad. pozostałych 999999 tak dla pewności.

    Brednie, ale tak to jest jesli ktos sobie z gory zalozy teze i usiluje
    za wszelka cene ja udowodnic, chocby nawet przy pomocy Stalina.

    Blokada nie jest zadna kara i moze byc w trywialny sposob zlikwidowana
    przez usera. Dla "zarazonych" userow (= dla tych, dla ktorych jest
    przeznaczona) blokada jest w rzeczywistosci pomoca, gdyz spam nie wysyca
    im polaczenia (aczkolwiek bycie "niezarazonym" byloby dla nich
    korzystniejsze, z tym ze na to nikt nie ma wielkiego wplywu).
    --
    Krzysztof Halasa