    From: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>
    Newsgroups: pl.internet.polip
    Subject: Re: blokada portu 25 przez Tpsa - pierwsze telefony
    Date: Thu, 03 Dec 2009 20:23:43 +0100

    Wojciech Puchar <w...@w...tensor.gdynia.pl> writes:

    > Tak samo możesz po prostu znaleźć winnego co wysyła spamy.

    To kwestia skali. Jesli tylko niektorzy beda miec odblokowany "port 25"
    i tylko niektorzy z nich beda spamowac, to da sie nad tym byc moze
    zapanowac.

    > Czyli karać
    > winnych, wszelkie inne rozwiązania są właśnie w stylu żałosnych firm jak TP,
    > dla których wykonać prostą operacje to trzeba milion papierów.
    >
    > Każde podejście które ogranicza coś tym, co nie są winni problemu jest
    > nieuczciwe i przypomina metody stalina, który zabijał milion bo ktoś mu
    > podpad. pozostałych 999999 tak dla pewności.

    Brednie, ale tak to jest jesli ktos sobie z gory zalozy teze i usiluje
    za wszelka cene ja udowodnic, chocby nawet przy pomocy Stalina.

    Blokada nie jest zadna kara i moze byc w trywialny sposob zlikwidowana
    przez usera. Dla "zarazonych" userow (= dla tych, dla ktorych jest
    przeznaczona) blokada jest w rzeczywistosci pomoca, gdyz spam nie wysyca
    im polaczenia (aczkolwiek bycie "niezarazonym" byloby dla nich
    korzystniejsze, z tym ze na to nikt nie ma wielkiego wplywu).
    --
    Krzysztof Halasa