    From: "pmlb" <b...@d...pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: bezprawie (?) w PLay
    Date: Mon, 8 Apr 2013 10:37:46 +0100

    > to zdecyduj sie czego wlasciwie oczekujesz. mam dla ciebie oferte:
    > nazywa sie prepaid i jest dostepna u kazdego opa.

    Tylko jest mala uwaga, prepayd w Polsce to jak abonament, bo zmuszaja cie do
    uzupelniania konta mimo, ze tego nie potrzebujesz aktualnie - co mija sie z
    idea prepayd.

    > nie wiem co tu jest niezrozumialego, ale np majac umowe z t-mobile wyglada
    > to u mnie tak: podpisuje umowe na czas okreslony (24mce), operator w
    > umowie gwarantuje mi takie, a takie parametry na czas trwania umowy za
    > kwote X. po zakonczeniu umowy, ta przechodzi na czas nieokreslony na
    > zasadach ogolnych (czyt. chujowych).

    Kolejna dziwna sprawa. Po zakonczeniu cyrografu powinenes miec dokladnie to
    samo co w czasie 24 miesiecy za ta sama kwote z tym, ze przeszlo na czas
    nieokreslony. Nie wiem, dlaczego w Polsce operatorzy po okresie obowaizkowym
    zmieniaja warunki zmuszajac ludzi do podpisywania nowych cyrografow na
    nastepne lata.
    W UK, owszem podpisuje tez ale tylko dlatego, ze daja mi nowy telefon,
    przewaznie bez ograniczen i za darmo.
    Moge tez zrobic downgrade czyli obnizyc koszty i utrzymac umowe na czas
    nieokreslony.

    W przypadku np. internetu stacjonarnego, w Polsce jak ktos podpisal umowe
    pare lat temu na 512kb/s to ma do dzis, malo tego, firmy same przedluzaja
    umowe o nastepne 6 miesiecy!!! To juz jest bardzo anty klintowskie
    dzialanie.
    W UK internet jest caly czas jest upgrade bez wzgledu na czas trwania umowy
    i rodzaj umowy. Jesli operator przechodzi na wyzsze predkosci robi to
    kazdemu. Np. NTL zaczynl od 512kb/s dzis za te same pieniadze (umowa od 8
    lat na czas nieokreslony) mam 50mbps... Bez pytania, bez nowej umowy itp.
    To wpolsce mi sie bardzo nie podoba, pod tym wzgledem polska jest bardzo,
    bardzo dlaeko z tylu.