    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Date: Tue, 12 Jan 2016 19:12:24 +0100
    From: "G.S." <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: bezlusterkowce
    <n5r8j7$vrb$1@node2.news.atman.pl> <n5rmjd$ds9$1@node2.news.atman.pl>
    <n5satb$3fa$1@node2.news.atman.pl> <m...@p...waw.pl>
    <n5sfl5$8gb$1@node1.news.atman.pl> <m...@p...waw.pl>
    <n61gde$eg5$1@node1.news.atman.pl>

    On Wed, 30 Dec 2015, Uncle Pete wrote:

    > Też nie spotkałem kompaktów, które mają makro na długim końcu.

    Poproszę o definicję "kompaktów".
    Bo aparaty kompaktowe (z przyrośniętym obiektywem) jak
    najbardziej miewały - Konica Minolta A* (A1, A2, A200)
    miały np. dwa odrębne makra, ustawialne na obiektywie
    dla szerokiego i wąskiego kąta (w środkowej części
    zakresu przełączenie trybu jest niemożliwe, bezpośrednie
    przejście z widemakro na telemakro jest niemożliwe).

    O ile pamiętam, Marek Wyszomirski używał też jakiegoś
    kompakta (i chyba nie była to "hybryda"), który oprócz
    telemakro miał jeszcze bardzo dobrą skalę odwzorowania
    (coś koło 2,5 cm AFAIR).

    pzdr, Gotfryd