    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Date: Fri, 1 Jan 2016 12:08:02 -0800 (PST)
    <n5r8j7$vrb$1@node2.news.atman.pl> <n5rmjd$ds9$1@node2.news.atman.pl>
    <n5satb$3fa$1@node2.news.atman.pl> <n5ubp3$13s$1@node2.news.atman.pl>
    <n61gso$f57$1@node1.news.atman.pl> <n63jsb$7dq$1@node2.news.atman.pl>
    <a...@g...com>
    <n6647g$kni$1@node2.news.atman.pl>
    Subject: Re: bezlusterkowce
    From: XX YY <f...@g...com>

    > Właśnie tak założyłem, że pod tym pojęciem kryje się właśnie coś takiego.
    > Rozumiem, że jestem w błędzie i to pojęcie jest szersze?

    aparat jaki masz jest kompaktowym bezlusterkowcem z niewyminna optyka i super zoomem.

    jesli chcesz mniec mniejsza calosc to musisz zrezygnowac z superzooma.

    o tym zakresie zooma , nie da sie zrobic aktualnie znaczaco mniejszych aparatow.
    Z matrycy FF taki aparat o tym zakresie wazylby kilka kg i mierzyl co najmniej pol
    metra.

    jesli chcesz pozostac przy tej samej jakosci obrazu to szukaj aparatu z kompaktowa
    matryca i zoomem o mniejszym zakresie lub obiektywem staloogniskowycm. Calosc bedzie
    wielkosci paczki papierosow.

    jesli chcesz poprawic jakosc zdjec i pomniejszyc calosc to winenes przejsc na
    bezlusterkowce z matrycy u4/3 lub aps-c( dx) lub nawet FF ( sony a7) ale dobrac albo
    obiktyw staloogniskowy tzw nalesnik ( pancake ) lub zoom o malym zakresie - gdzies 3*

    kompromisem pomiedzy jakoscia obrazu i wielkoscia calosci sa aparaty z matryca u4/3
    ewentualnie aps-c.
    jesli bedziesz chcial podpiac silny teleobiektyw lub superzoom, to calosc bedzie
    nieporownywalnie wieksza od tego co masz aktualnie .

    Zaleta aparatow z wymienna optyka jest , ze w zaleznosci od potrzeb podepniesz jesli
    calosc winna byc mala i lekka, maly lekki obiektyw staloogniskowy . Jesli caosc nie
    musi byc mala to mozesz podpiac obiektyw dowolny jaki praktycznie do tej pory
    wyprodukowana - rowniez innych firm poprzez adapter.

    slowem musisz ustawic prirytet : czy mobilnosc , czy jakosc obrazu.
    w pierszym wypadku trudno bedzie pobic to co masz , w drugim - im wieksza matryca tym
    lepsza jakosc obrazowania i wieksza, ciezsza calosc.
    decydujac sie na aparaty z matrycy wieskosci co najmniej u4/3 wchodzisz w zakres
    wydatkow od stosunkowo niewielkiego powiedzmy 1500 - 2000 zl za tania calosc , do
    kilkunastu tysiuecy zlotych , gdybys chcil miec jasny tele.

    Jesli jakosc zdjec aparatem ktory masz Ci nie wystrcza , to sugerowalbym kompromis w
    postaci u4/3 , ale takiego zakresu ogiskowych nie pokryjesz.
    musisz zadecydowac co wazniejsze , czy mocny tele i szeroki kat w jednym jak do tej
    pory , czy tez lepsza jakosc szczegolnie w zlym swietle , za to brak mozliwosci az
    tak mocnego przyblizenia , jesli ma byc lekko , zas przy silnym tele musi byc calosc
    wieksza od tego co masz.

    Kwestia Twoich wymagan i priorytetow , ktorych nikt za Ciebie nie moze ustalic.

    slowem ; wieksza matryca - lepszy obraz , wieksza , ciezsza calosc.