    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Date: Mon, 28 Dec 2015 09:07:27 -0800 (PST)
    <a...@g...com>
    Subject: Re: bezlusterkowce
    From: XX YY <f...@g...com>

    > Bzdura, czyli wikipedia. Układ z lustrem odwracającym obraz był stosowany już w
    prostych Camera obscura.

    camera obscura nie byla aparatem fotograficznym.
    w doslownym tlumaczeniu to " ciemna komora "

    >Nie przekonałeś mnie by układ retrofokalny był lepszy w jakimkolwiek stopniu >od
    układu prostego. Oczywiście skrajnie mała wartość ogniskowej przy >przestrzennej
    budowie matrycy generuje dodatkowe problemy ( wspomniałeś) Ale >jednak większa
    swoboda konstrukcyjna powinna skutkować lepszą jakością przy >niższym koszcie.

    tak jak wyssales z palca niestworzone teorie n.t wyzszosci peceta nad makiem ,. takl
    teraz tez probojesz wykazac wyzszosc jednych swiat nad drugimi.

    rodzaj ukladu celowniczego nie ma wplywu na wlasnosci optyki.
    maly wymiar bazowy czyli odleglosc plaszczny filmu od obiektywu byly stosowane juz
    dawno np w aparatach 24*36 z celownikiem lunetkowym. Mimo mniejszej odleglosci
    bazowej nie byly takie obiektywy automatem lepsze optycznie z tego powodu od
    obiektywow zprzeznaczonych do lustrzanek .Wowczas wiekszym problemem bylo wyliczenie
    obiektywow typu retrofocus pozwalajacych na krotsze ogniskowe od odleglosci bazowej ,
    ale problem jest rozwiazany juz dawno , a zastosowanie komputerow pozwolilo na dlasze
    poprawienie jakosci wyliczanej optyki.

    a teraz konkretnie przykladowo :
    znajduje wedlug otycznych bezlustro :

    http://www.optyczne.pl/236.4-Test_obiektywu-Olympus_
    M.Zuiko_Digital_12_mm_f_2.0_ED_Rozdzielczość_obrazu.
    html
    srednia rozdzielczosc : 62,5 lp/mm daje to na materycy m43 obraz liczacy
    62,5*62,5*17,3*13= 878515 Par punktow - z tylu rozroznialnej liczby par elemntow
    moze skladac obraz mimo wiekszej liczby pixeli.

    lustro:

    http://www.optyczne.pl/225.4-Test_obiektywu-Nikon_Ni
    kkor_AF-S_24_mm_f_1.4G_ED_Rozdzielczość_obrazu.html

    srednia rozdzielczosci: 37 lp/mm , na matrycy 24*36 daje to 37*37*36*24 = 1182816
    par punktow - z tylu rozroznilnej liczby par elementow moze skladac obraz mimo
    wiekszej liczby pixeli.
    Nie potwierdza sie wyzsza jakosc ( rozdzielczosc) bezlusterkowcow w stosunku do
    lustrzanek i potwierdzic sie nie moze - dlatego , ze to nie uklad celowniczy decyduje
    o jakosci odwzorowania.
    Rodzaj ukladu celowniczego ma wplyw na dokladnosc nastawy ostrosci, nie ma wplywu na
    jakosc optyki.

    co do ceny ?

    Cene ksztaltuje rynek.
    Zdumiewjace jak drogie potrafia byc obiektywy do systemu m3/4.
    8000 pln to nie jest rzadkosc.
    Wymaga sie od nich wiekszej rozdzielczosci wzglednej , aby skompensowac mniejsze
    wymiary ( srednice) , czyli mniejsza rozdzielczosc bezwzgledna.
    To podnosi koszty produkcji.