eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.comp.programmingbezkolizyjne paralelizowanie wioskiRe: bezkolizyjne paralelizowanie wioski
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: " " <f...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: bezkolizyjne paralelizowanie wioski
    Date: Fri, 30 Dec 2011 14:44:02 +0000 (UTC)
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 57
    Message-ID: <jdkini$s6o$1@inews.gazeta.pl>
    References: <jdka2s$1mo$1@inews.gazeta.pl> <jdkdhr$c7i$1@inews.gazeta.pl>
    NNTP-Posting-Host: localhost
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1325256242 28888 172.20.26.236 (30 Dec 2011 14:44:02 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 30 Dec 2011 14:44:02 +0000 (UTC)
    X-User: fir
    X-Forwarded-For: 31.61.130.252
    X-Remote-IP: localhost
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.comp.programming:194557
    [ ukryj nagłówki ]

    > pozostaje jeszcze 20 milisekundowy bigmove
    > ktorego trudno zrownoleglic ale warto pomyslec
    >

    cos mozna zrobic dzielac postaci po 'polu potencjalnego
    dzialania' na rozlaczne grupy ktore na pewno nie moga
    kolidowac miedzy sobą i te grupy puscic w oddzielnych
    watkach - tj to co moze kolidowac puszczac sekwencyjnie
    a to co nie rownolegle

    np jesli mapa zawieralaby samych teleporterow to
    potencjalnie wszystko moze kolidowac ze soba w ramce wiec
    trudno podzielic, ale jesli mapa zawiara lokalnie jedynie
    przemieszczajace sie postaci to na pewno np 1/3 lewa czesc
    postaci z ekranu mozna puscic w jednym watku, prawa 1/3
    w drugim rownolegle - a srodek zastopowac i puscic na koncu
    - przyspieszenie 33%, z tym ze sa pewne koszty przygotowywania
    czy wyrozniania tych zbiorow - ale dla przynajmniej dla 'ciezkich'
    postaci byloby/[pwinno byc) oplacalne - przy drobniejszym
    podziale np dla wielkich ukladow z ciezkimi i lokalnymi
    postaciami mozna by (przy wielu prockach) przyspieszac
    znacznie - odwrotnie dla lekkich mniej lokalnych postaci
    slabiej by to dzialalo

    przy tym przychodzi mi do glowy jeszce jedno zastrzezenie
    - nie wiem czy nie wprowdzilby sie pewien dodatkowy stopien
    swobody w postaci ew dosyc losowego charakteru porzadku
    w jakich te postaci by sie ruszaly (chodzi o wzajemna
    kolejnosc) - wszystko byloby zgodnie z zalozeniami w tym
    sensie ze kazda postac poruszylany sie zgodnie z przepisem
    raz w danej ramce ale nie konta teraz jawnie kontroluje sie
    to ktora poruszylaby sie wczesniej a ktora pozniej
    (to mogloby zalezec od 'brudnego zrodla' zaleznego od
    technicznych detali architektury - np tu te z lewej i
    z prawej poruszylyby sie zawsze wczesniej niz te na srodku
    (w ramach lewej i prawej normalnie zgodnie z indeksami w
    tablicy) - nie wiem czy nie obfitowaloby to jakimis
    specyfikami w gameplayu

    tak czy owak jest to jedna z form mt bezkolizyjnego
    (w pewnym przynajmniej sensie) - nie ma ani lockow ani
    flagowania

    (prof fir)











    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: