-
Data: 2011-12-30 19:09:25
Temat: Re: bezkolizyjne paralelizowanie wioski
Od: " " <f...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]<f...@N...gazeta.pl> napisał(a):
> >
> > jak ktos z grupowiczow zabieralby sie do parelelizowania
> > wioski?
> >
>
> czyli zeby jeszcze podsumowac dla konkretnego przypadku
>
> - powiedzmy ze mam mape tysiac pol na tysiac i 50 tys
> postaci na mapie
> - 4 albo 6 rdzeniowy procek
>
> dzielenie lagranzowskiej petli 50tys malych move'ow
> np na 6 rownloeglych niesynchronizzowanych kawalkow
> powodowac bedzie losowo wypadki
>
> sposoby kolizyjne (z lockami)
>
> -mozna lokowac cala mape ale to raczej zupelnie do niczego,
> -mozna lokowac mape w drobniejszej skali np na poziomie
> pojedynczych pol mapy - jest to jeden ze sposobow ale nie
> umiem ocenic jego praktycznych plusow czy minusow - mozna
> tylko byc pewnym ze tych lokow byloby od cholery (chyba co
> najmniej 50tys na ramke) tak ze nie wiem jak by to dzialalo
>
> sposob bezkolizyjny:
>
> dzielimy mape np na 6 poziomych pasow odleglych od siebie
> o kilka pol np (y: 0-150, 160-310, 320-470, itd)
>
> olewamy lagrangea i iterujemy eulerowsko w 6ciu watkach
> po tych pasach rownolegle, - jest zrownoleglenie, -
> wyszukojemy postaci na mapiei wywolujemy im update;
> czekamy az pasy sie wykonaja po czym w drugim przebiegu
> wykonujemy piec paskow dzielacych tamte duze pasy
>
> wada:
> jest 200 kilo/na watek prostych ale stratnych iteracji
> po mapie w poszukiwaniu postaci (200 kilo takich prostych
> iteracji to jednak raczej nie powinno mam nadziej dobic
> kosztu milisekundy)
>
> zaleta:
> jest bezkolizyjne bez lockow i waitow - raczej by sie chyba
> oplacalo - no ale dokladnie trudno powiedziec, trzebaby zbadac,
> ew zastanowic sie czy nie ma jeszcze jakiegos innego pomyslu)
> - im wiecej rdzeni tym raczej bardziej by sie oplacalo
>
choc dla kilku rdzeni to moze i lepiej lagrangem (z grubsza
eulerem lepiej gdy rozmiar tablicy postaci << rozmiar bloku na
mapie, tutaj jest 50k vs ok 200k czyli wychodzi jakby z grubsza
to samo
czyli w sumie mz paralelizacja tego
update_boty_by_one_thrad()
{
for(int i=0; i<postac_max;i++)
postac[i].update();
}
wygladalaby jakos tak (lagrange):
update_part(int map_y_begin, int map_y_end)
{
for(int i=0; i<postac_max;i++)
if(postac[i].y>=map_y_begin &&
postac[i].y<map_y_end &&
!postac[i].done) // flaga potrzebna dla tych co z
szerokiego pasa przeszly do waskiego i tam juz nie powinny sie ruszac jako
przerobione
{
postac[i].update();
postac[i].done = true;
}
}
update_boty_mt()
{
int threads = get_optimal_no_of_threads_for_mt();
// obliczanie szerokosci 'pasow' podzialu mapy
int caly = map_y/threads;
int waski = 5;
int szeroki = caly - waski;
for(int i=0; i<threads;i++)
new thread update_part(i*caly, i*caly+szeroki);
wait threads;
for(int i=0; i<threads;i++)
new thread update_part(i*caly+szeroki, (i+1)*caly);
wait threads;
}
kod nie taki za przyjemny, (mam nadzieje ze to by dzialalo
bo moze sa jednak jakies bugi w kodzie czy rozumowaniu)
ale rozwazanie jakie za tym stoi mz w miare przydatne
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
Następne wpisy z tego wątku
- 30.12.11 19:34
- 31.12.11 05:15 M.M.
- 31.12.11 08:00
- 31.12.11 16:58 M.M.
- 02.01.12 09:50 k...@w...pl
- 02.01.12 09:58 k...@w...pl
- 02.01.12 10:05
- 02.01.12 10:24 k...@w...pl
- 02.01.12 10:35
- 03.01.12 08:31 Artur M. Piwko
Najnowsze wątki z tej grupy
- Nowa ustawa o ochronie praw autorskich - opis problemu i szkic ustawy
- Alg. kompresji LZW
- Popr. 14. Nauka i Praca Programisty C++ w III Rzeczy (pospolitej)
- Arch. Prog. Nieuprzywilejowanych w pełnej wer. na nowej s. WWW energokod.pl
- 7. Raport Totaliztyczny: Sprawa Qt Group wer. 424
- TCL - problem z escape ostatniego \ w nawiasach {}
- Nauka i Praca Programisty C++ w III Rzeczy (pospolitej)
- testy-wyd-sort - Podsumowanie
- Tworzenie Programów Nieuprzywilejowanych Opartych Na Wtyczkach
- Do czego nadaje się QDockWidget z bibl. Qt?
- Bibl. Qt jest sztucznie ograniczona - jest nieprzydatna do celów komercyjnych
- Co sciaga kretynow
- AEiC 2024 - Ada-Europe conference - Deadlines Approaching
- Jakie są dobre zasady programowania programów opartych na wtyczkach?
- sprawdzanie słów kluczowych dot. zła
Najnowsze wątki
- 2025-03-19 Brak ograniczeń dla chińskiego kapitału - wam nie do rządu, tylko na zmywak do chińskiej knajpy!!!
- 2025-03-19 Wietnam wykłada 500M$ i chce zbudować fabrykę za 50G$
- 2025-03-19 szal-Unia == federacja policyjna
- 2025-03-19 Polsza == państwo policyjne
- 2025-03-19 Grzegorz Płaczek o programie szczepień dzieci. ,,Stworzono eldorado dla firm farmaceutycznych"
- 2025-03-19 Wietnam wykłada 500M$ i chce zbudować fabrykę za 50G$
- 2025-03-19 Gemini
- 2025-03-19 Mokry sen Zenka :)
- 2025-03-19 Re: Dlaczego tak odstają od Tesli?
- 2025-03-19 Czy grupa p.s.prawo przetrwa najbliższe wybory (prezydenta)?
- 2025-03-19 Warszawa => Frontend Developer (obszar Angular13+) <=
- 2025-03-19 Czy "niedopuszczony pełnomocnik" jest w prawie się na to skarżyć jak "świadek" zmarła bez zostawienia mu takiej instrukcji?
- 2025-03-19 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-03-19 Ostrów Świętokrzy => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-03-19 Kraków => IT Expert (Network Systems area) <=