-
Data: 2011-12-30 17:51:57
Temat: Re: bezkolizyjne paralelizowanie wioski
Od: " " <f...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]>
> jak ktos z grupowiczow zabieralby sie do parelelizowania
> wioski?
>
czyli zeby jeszcze podsumowac dla konkretnego przypadku
- powiedzmy ze mam mape tysiac pol na tysiac i 50 tys
postaci na mapie
- 4 albo 6 rdzeniowy procek
dzielenie lagranzowskiej petli 50tys malych move'ow
np na 6 rownloeglych niesynchronizzowanych kawalkow
powodowac bedzie losowo wypadki
sposoby kolizyjne (z lockami)
-mozna lokowac cala mape ale to raczej zupelnie do niczego,
-mozna lokowac mape w drobniejszej skali np na poziomie
pojedynczych pol mapy - jest to jeden ze sposobow ale nie
umiem ocenic jego praktycznych plusow czy minusow - mozna
tylko byc pewnym ze tych lokow byloby od cholery (chyba co
najmniej 50tys na ramke) tak ze nie wiem jak by to dzialalo
sposob bezkolizyjny:
dzielimy mape np na 6 poziomych pasow odleglych od siebie
o kilka pol np (y: 0-150, 160-310, 320-470, itd)
olewamy lagrangea i iterujemy eulerowsko w 6ciu watkach
po tych pasach rownolegle, - jest zrownoleglenie, -
wyszukojemy postaci na mapiei wywolujemy im update;
czekamy az pasy sie wykonaja po czym w drugim przebiegu
wykonujemy piec paskow dzielacych tamte duze pasy
wada:
jest 200 kilo/na watek prostych ale stratnych iteracji
po mapie w poszukiwaniu postaci (200 kilo takich prostych
iteracji to jednak raczej nie powinno mam nadziej dobic
kosztu milisekundy)
zaleta:
jest bezkolizyjne bez lockow i waitow - raczej by sie chyba
oplacalo - no ale dokladnie trudno powiedziec, trzebaby zbadac,
ew zastanowic sie czy nie ma jeszcze jakiegos innego pomyslu)
- im wiecej rdzeni tym raczej bardziej by sie oplacalo
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
Następne wpisy z tego wątku
- 30.12.11 19:09
- 30.12.11 19:34
- 31.12.11 05:15 M.M.
- 31.12.11 08:00
- 31.12.11 16:58 M.M.
- 02.01.12 09:50 k...@w...pl
- 02.01.12 09:58 k...@w...pl
- 02.01.12 10:05
- 02.01.12 10:24 k...@w...pl
- 02.01.12 10:35
- 03.01.12 08:31 Artur M. Piwko
Najnowsze wątki z tej grupy
- 7. Raport Totaliztyczny: Sprawa Qt Group wer. 424
- TCL - problem z escape ostatniego \ w nawiasach {}
- Nauka i Praca Programisty C++ w III Rzeczy (pospolitej)
- testy-wyd-sort - Podsumowanie
- Tworzenie Programów Nieuprzywilejowanych Opartych Na Wtyczkach
- Do czego nadaje się QDockWidget z bibl. Qt?
- Bibl. Qt jest sztucznie ograniczona - jest nieprzydatna do celów komercyjnych
- Co sciaga kretynow
- AEiC 2024 - Ada-Europe conference - Deadlines Approaching
- Jakie są dobre zasady programowania programów opartych na wtyczkach?
- sprawdzanie słów kluczowych dot. zła
- Re: W czym sie teraz pisze programy??
- Re: (PDF) Surgical Pathology of Non-neoplastic Gastrointestinal Diseases by Lizhi Zhang
- CfC 28th Ada-Europe Int. Conf. Reliable Software Technologies
- Młodzi programiści i tajna policja
Najnowsze wątki
- 2024-12-01 Rambo 2024. Co z radio-stopem
- 2024-12-01 Pijani kierowcy
- 2024-12-01 "Chciałem zamówić kurs tym"
- 2024-11-30 Windykatorzy ścigają spadkobierców z mandat nieboszczyka za przekroczenie prędkości???
- 2024-11-30 Łódź => Technical Artist <=
- 2024-11-30 Lublin => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2024-11-30 Warszawa => Microsoft Dynamics 365 Business Central Developer <=
- 2024-11-30 Bieruń => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2024-11-30 Zielona Góra => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-30 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-11-30 Lublin => Spedytor międzynarodowy <=
- 2024-11-30 Warszawa => Mid IT Recruiter <=
- 2024-11-30 Warszawa => Fullstack Developer <=
- 2024-11-30 Żerniki => Dyspozytor Międzynarodowy <=
- 2024-11-30 Warszawa => System Architect (background deweloperski w Java) <=