eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.motocyklebez sprzęgłaRe: bez sprzęgła
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!.PO
    STED!not-for-mail
    From: The_EaGle <e...@j...com>
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    Subject: Re: bez sprzęgła
    Date: Tue, 25 Jan 2011 11:04:13 +0100
    Organization: http://onet.pl
    Lines: 77
    Message-ID: <ihm76t$fi9$1@news.onet.pl>
    References: <ihai9p$203$1@news.onet.pl>
    <f...@f...googlegroups.com>
    <ihc598$4a5$1@news.onet.pl> <4d39c30f$1@news.home.net.pl>
    <ihche7$olc$1@news.onet.pl> <ihcnaq$dps$1@news.onet.pl>
    <ihcnh7$dps$2@news.onet.pl> <ihetim$f0k$2@news.onet.pl>
    <4d3afc6b$1@news.home.net.pl> <ihjq2e$kvf$1@news.onet.pl>
    <ihjqdv$tuo$1@node1.news.atman.pl> <ihjs5m$v2f$1@news.onet.pl>
    <ihjsn3$tuo$4@node1.news.atman.pl> <ihlr0m$27v$1@news.onet.pl>
    <ihm2j2$o57$2@node1.news.atman.pl>
    NNTP-Posting-Host: 195.117.162.130
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1295949853 15945 195.117.162.130 (25 Jan 2011 10:04:13 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 25 Jan 2011 10:04:13 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.2.9) Gecko/20100915
    Thunderbird/3.1.4
    In-Reply-To: <ihm2j2$o57$2@node1.news.atman.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.rec.motocykle:634918
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2011-01-25 09:45, AZ pisze:

    >> Bo ty tak powiedziałeś. Chylę czoła i oddaje cześć. Możliwość zmiany
    >> biegów bez sprzęgła jest w każdej skrzyni w samochodzie można to także
    >> zrobić i żadnych zgrzytów nie będzie i jak rozumiem wg Ciebie taka
    >> zmiana biegów także będzie całkowicie zdrowa a skrzynia jest na to
    >> konstrukcyjnie przygotowana.
    >>
    > Tylko skrzynia samochodowa jest troszke inaczej skonstruowana. A teraz
    > tak przykladowo - BMW S1000RR, seryjnie ma quickshifter ktory to po ruszeniu
    > dzwignia zmiany biegow odcina zaplon i wtryski, ba quickshiftery potrafia
    > tez wylaczac pokolei cylindry by nie bylo efektu szarpniecia. W tym wypadku
    > nawet nie musisz kombinowac manetka tylko wbijasz pokolei biegi. Myslisz
    > ze producent pozwolil by na to by uzytkownik sam katowal skrzynie?
    >
    > Zobacz sobie tez to:
    > http://www.youtube.com/watch?v=X9peEoViUrA

    Ok, i to ma być argument za czym ?

    >>
    >> Mam wrażenie że mylisz typowo wyścigową/rajdową skrzynie kłową gdzie
    >> zakłada się powstawanie dużych momentów podczas zmiany biegów ze
    >> skrzynią zwykłego motocykla drogowego gdzie producent nie przewidział
    >> takiej możliwości - w jednym i drugim przypadku konstrukcja skrzyni jest
    >> taka sama ale wytrzymałość kompletnie różna.
    >>
    > Gdzie te momenty powstaja?

    To jeszcze raz:

    Zakładam sobie V=50km/h, obr=5000obr/min
    bieg 3

    Zmieniasz bieg na 4 a wiec V=50km/h obr=3000obr bieg 4

    Przy zmianie biegów wymuszasz zmniejszenie obr silnika o 2000obr i teraz
    masz dwie możliwości wcisnąć delikatnie sprzęgło lub tego nie zrobić.
    Decyzje jaką podejmiesz jest związana z czasem jaki dajesz silnikowi do
    zmniejszenie tych obr. Jeżeli czas będzie krótszy to spadek obr będzie
    gwałtowniejszy a co za tym idzie silnik będzie gwałtowniej hamowany co
    generuje moment obr tym większy im krószy czas hamowania silnika.


    >>
    >> Odpowiedz sobie na proste pytania:
    >>
    >> Czy sprzęgło w motocyklu służy tylko do ruszania?
    >>
    > Moze sluzyc tylko do ruszania i redukcji.
    >>
    >> Czy sprzęgło w motocyklu odpowiada za rozłożone w czasie oddawanie
    >> momentu obr?
    >>
    > Ze co?

    Sprzęgło pozwala na poślizg. Silnik podczas zmian obr generuje moment
    obr w tym przypadku moment hamujący.

    >>
    >> Czy zmiana przekładni bez użycia sprzęgła to gwałtowniejsze zmiany
    >> momentu obr ?
    >>
    > Jakiego momentu obrotowego i gdzie?

    j.w
    >>
    >> Czy gwałtowniejsze zmiany momentu przyczyniają się do wydłużenia czy
    >> skrócenia czasu eksploatacji?
    >>
    > Jw.

    Dokładnie co jest lepsze powstawanie większych czy mniejszych momentów?

    Pozdrawiam
    Rafał

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: