-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!new
s.nask.pl!news.nask.org.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!not-for-mail
From: AZ <a...@g...com>
Newsgroups: pl.rec.motocykle
Subject: Re: bez sprzęgła
Date: Tue, 25 Jan 2011 08:37:37 +0000 (UTC)
Organization: ATMAN
Lines: 58
Message-ID: <ihm24h$o57$1@node1.news.atman.pl>
References: <ihai9p$203$1@news.onet.pl>
<f...@f...googlegroups.com>
<ihc598$4a5$1@news.onet.pl> <4d39c30f$1@news.home.net.pl>
<ihche7$olc$1@news.onet.pl> <ihcnaq$dps$1@news.onet.pl>
<ihcnh7$dps$2@news.onet.pl> <ihetim$f0k$2@news.onet.pl>
<0...@k...googlegroups.com>
<ihjpcr$gho$2@news.onet.pl> <ihjpuj$qrf$1@node1.news.atman.pl>
<ihjr58$q7u$1@news.onet.pl> <ihjrpi$tuo$3@node1.news.atman.pl>
<ihjsk1$1mk$1@news.onet.pl> <ihjt42$tuo$5@node1.news.atman.pl>
<ihlpmt$u3c$1@news.onet.pl>
NNTP-Posting-Host: 85-222-103-164.home.aster.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node1.news.atman.pl 1295944657 24743 85.222.103.164 (25 Jan 2011 08:37:37
GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Tue, 25 Jan 2011 08:37:37 +0000 (UTC)
User-Agent: slrn/pre1.0.0-18 (Linux)
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.rec.motocykle:634915
[ ukryj nagłówki ]On 2011-01-25, The_EaGle <e...@j...com> wrote:
>
> W tej chwili nie jeżdżę zima z oknem.
> Co do działania skrzyni biegów to ona jak najbardziej działa
> zero-jedynkowo. Chyba że masz na myśli skrzynie np multitronik ale
> jeżeli chodzi o kłową w motocyklu to nie wyobrażam sobie inaczej.
> Nie ma innych przekładni niż te które są w skrzyni - tzn że nie ma
> stanów pośrednich, wiec albo jest bieg albo go nie ma - zero - jeden.
>
Nie nie dziala zero jedynkowo. Tak jak doktorski juz napisal, jak sobie
wyobrazasz rozpiecie jednych klow i zapiecie drugich tak zeby nie
wystepowal moment w ktorym nie zapiete sa zadne? To co, zapinaja sie kly
nastepnego biegu a po tym zwalniaja drugiego? Jak sobie to wyobrazasz?
>
> Poszedłem do garażu uruchomiłem motocykl, dla Ciebie. Wrzuciłem luz i
> starałem się nie do konca wrzucić 1ke i wiesz co niedasie... Jest albo N
> albo 1 lub albo N albo 2 - nie dałosię z N na 3 albo z N naniewiemcoinnego.
>
Nadal nie rozumiesz, albo udajesz ze nie rozumiesz o co chodzi.
>
> Potem postawiłem go na podstawce i zrobiłem z 2 na 3 i nie mam nic po
> między. Nie wiem czy mam popsutą skrzynie ale po między 2 a 3 nie mam
> żadnego N. :)
>
No czyli pokazales tylko tyle, ze wg. Ciebie skrzynia dziala zero jedynkowo.
Ja nie mowilem ze pomiedzy 2 a 3 jest normalny N, jest moment w ktorym
zaden z biegow nie jest zapiety. Po wrzuceniu 2 pociagnij ja tylko do polowy
zakresu ruchu.
>
> Szczególnie na podstawce widać co się dzieje jak zrobisz zmianę z 2 na 3
> a dokładnie - 2 do 5tys obr i 3 do spada do 3 tys obr - tylko że jak
> masz koło w górze to silnik tak szybko nie spada z obrotów, wiec koło
> napędowe przyspiesza a silnik zwalnia. Ewidentnie jest to wiec sytuacja
> o której pisze tzn że nie ma miejsca na spadek oborotów przy zmianie
> biegów i to że w 0.5s spadają oboroty podczas zmiany to wynik tego że
> sprzęgnięty z kołem napędowym wałek napędzany w skrzyni w momencie
> zmiany przekładni od razu powoduje zmniejszenie obrotów wału korbowego.
> To nie dzieje sie z powodu ujęcia gazu ale zwykłego "siłowania" a że wał
> korbowy silnika motocyklowego ma stosunkowo małą bezwładność to zmiana
> obrotów jest bardzo szybka a dodatkowo pomaga ujęcie gazu.
> W rezultacie dochodzi do bardzo szybkiej zmiany praktycznie nie
> odczuwalnej dla kierowcy.
>
Przeczysz sam sobie, skoro ma mala bezwladnosc to obroty spadaja wlasnie
bardzo szybko. Wkrec sobie silnik do 6krpm i zamknij przepustnice, jak
szybko spadaja obroty?
>
> Jak rozumiem wg Ciebie wytrzymałość na stałe zazębionych kół zębatych
> dąży do nieskończoności bo tylko tak można wytłumaczyć nie możność
> wyszczerbienia się tych zębów.
>
Nie odwracaj kota ogonem. To ze kola sa na stale zazebione to tylko
argument na to ze zmiana bez sprzegla jest na nie bez jakiegokolwiek
wplywu.
--
Artur
ZZR 1200
Następne wpisy z tego wątku
- 25.01.11 08:45 AZ
- 25.01.11 08:46 masti
- 25.01.11 10:04 The_EaGle
- 25.01.11 10:15 The_EaGle
- 25.01.11 10:37 AZ
- 25.01.11 10:52 AZ
- 25.01.11 11:25 The_EaGle
- 25.01.11 11:35 The_EaGle
- 25.01.11 11:59 AZ
- 25.01.11 12:08 AZ
- 26.01.11 09:27 Michał V-R
- 26.01.11 09:33 Michał V-R
- 25.01.11 15:55 Ivam
- 25.01.11 19:45 doktorski
- 25.01.11 21:11 The_EaGle
Najnowsze wątki z tej grupy
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- [ot] spec od renowacji/reperacji kurtek skorzanych
- Co to znaczy wer. eksportowa? Na przykładzie motoru Java 350 Perak
- 1902 Clement Gerrard
- Dzień dobry - pozdrowienia w roku 2024
- Co to jest "sikaczu"?
- Re: (PDF) Helminth Infections and their Impact on Global Public Health by Bruschi
- Re: (bardzo długie) jak stracic pieniądze i nie miec motocykla...
- Re: (bardzo długie) jak stracic pieniądze i nie miec motocykla...
- Kask po wypadku
- Re: konstrukcje stalowe
- Re: konstrukcje stalowe
- nie działają kierunkowskazy w motorowerze Junak 805 2T
- Czy ten precel jeszcze działa?
Najnowsze wątki
- 2024-12-31 Szukam: czujnik ruchu z możliwością zaączenia na stałe
- 2024-12-31 Warszawa => Solution Architect (Java background) <=
- 2024-12-31 Warszawa => Starszy Konsultant AWS <=
- 2024-12-31 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2024-12-31 Odpowiedzialność w spółce z oo
- 2024-12-31 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-31 Błonie => Analityk Systemów Informatycznych (TMS SPEED) <=
- 2024-12-31 Warszawa => Specjalista ds. bezpieczeństwa informacji i ciągłości
- 2024-12-31 8%
- 2024-12-31 Błonie => Administrator systemów <=
- 2024-12-31 Błonie => IT System Administrator <=
- 2024-12-31 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2024-12-31 Wrocław => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=
- 2024-12-31 Warszawa => Helpdesk - I linia wsparcia <=
- 2024-12-31 kabelek - kynar ?