eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.motocyklebez sprzęgłaRe: bez sprzęgła
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!new
    s.nask.pl!news.nask.org.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!not-for-mail
    From: AZ <a...@g...com>
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    Subject: Re: bez sprzęgła
    Date: Tue, 25 Jan 2011 08:37:37 +0000 (UTC)
    Organization: ATMAN
    Lines: 58
    Message-ID: <ihm24h$o57$1@node1.news.atman.pl>
    References: <ihai9p$203$1@news.onet.pl>
    <f...@f...googlegroups.com>
    <ihc598$4a5$1@news.onet.pl> <4d39c30f$1@news.home.net.pl>
    <ihche7$olc$1@news.onet.pl> <ihcnaq$dps$1@news.onet.pl>
    <ihcnh7$dps$2@news.onet.pl> <ihetim$f0k$2@news.onet.pl>
    <0...@k...googlegroups.com>
    <ihjpcr$gho$2@news.onet.pl> <ihjpuj$qrf$1@node1.news.atman.pl>
    <ihjr58$q7u$1@news.onet.pl> <ihjrpi$tuo$3@node1.news.atman.pl>
    <ihjsk1$1mk$1@news.onet.pl> <ihjt42$tuo$5@node1.news.atman.pl>
    <ihlpmt$u3c$1@news.onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: 85-222-103-164.home.aster.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node1.news.atman.pl 1295944657 24743 85.222.103.164 (25 Jan 2011 08:37:37
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 25 Jan 2011 08:37:37 +0000 (UTC)
    User-Agent: slrn/pre1.0.0-18 (Linux)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.rec.motocykle:634915
    [ ukryj nagłówki ]

    On 2011-01-25, The_EaGle <e...@j...com> wrote:
    >
    > W tej chwili nie jeżdżę zima z oknem.
    > Co do działania skrzyni biegów to ona jak najbardziej działa
    > zero-jedynkowo. Chyba że masz na myśli skrzynie np multitronik ale
    > jeżeli chodzi o kłową w motocyklu to nie wyobrażam sobie inaczej.
    > Nie ma innych przekładni niż te które są w skrzyni - tzn że nie ma
    > stanów pośrednich, wiec albo jest bieg albo go nie ma - zero - jeden.
    >
    Nie nie dziala zero jedynkowo. Tak jak doktorski juz napisal, jak sobie
    wyobrazasz rozpiecie jednych klow i zapiecie drugich tak zeby nie
    wystepowal moment w ktorym nie zapiete sa zadne? To co, zapinaja sie kly
    nastepnego biegu a po tym zwalniaja drugiego? Jak sobie to wyobrazasz?
    >
    > Poszedłem do garażu uruchomiłem motocykl, dla Ciebie. Wrzuciłem luz i
    > starałem się nie do konca wrzucić 1ke i wiesz co niedasie... Jest albo N
    > albo 1 lub albo N albo 2 - nie dałosię z N na 3 albo z N naniewiemcoinnego.
    >
    Nadal nie rozumiesz, albo udajesz ze nie rozumiesz o co chodzi.
    >
    > Potem postawiłem go na podstawce i zrobiłem z 2 na 3 i nie mam nic po
    > między. Nie wiem czy mam popsutą skrzynie ale po między 2 a 3 nie mam
    > żadnego N. :)
    >
    No czyli pokazales tylko tyle, ze wg. Ciebie skrzynia dziala zero jedynkowo.
    Ja nie mowilem ze pomiedzy 2 a 3 jest normalny N, jest moment w ktorym
    zaden z biegow nie jest zapiety. Po wrzuceniu 2 pociagnij ja tylko do polowy
    zakresu ruchu.
    >
    > Szczególnie na podstawce widać co się dzieje jak zrobisz zmianę z 2 na 3
    > a dokładnie - 2 do 5tys obr i 3 do spada do 3 tys obr - tylko że jak
    > masz koło w górze to silnik tak szybko nie spada z obrotów, wiec koło
    > napędowe przyspiesza a silnik zwalnia. Ewidentnie jest to wiec sytuacja
    > o której pisze tzn że nie ma miejsca na spadek oborotów przy zmianie
    > biegów i to że w 0.5s spadają oboroty podczas zmiany to wynik tego że
    > sprzęgnięty z kołem napędowym wałek napędzany w skrzyni w momencie
    > zmiany przekładni od razu powoduje zmniejszenie obrotów wału korbowego.
    > To nie dzieje sie z powodu ujęcia gazu ale zwykłego "siłowania" a że wał
    > korbowy silnika motocyklowego ma stosunkowo małą bezwładność to zmiana
    > obrotów jest bardzo szybka a dodatkowo pomaga ujęcie gazu.
    > W rezultacie dochodzi do bardzo szybkiej zmiany praktycznie nie
    > odczuwalnej dla kierowcy.
    >
    Przeczysz sam sobie, skoro ma mala bezwladnosc to obroty spadaja wlasnie
    bardzo szybko. Wkrec sobie silnik do 6krpm i zamknij przepustnice, jak
    szybko spadaja obroty?
    >
    > Jak rozumiem wg Ciebie wytrzymałość na stałe zazębionych kół zębatych
    > dąży do nieskończoności bo tylko tak można wytłumaczyć nie możność
    > wyszczerbienia się tych zębów.
    >
    Nie odwracaj kota ogonem. To ze kola sa na stale zazebione to tylko
    argument na to ze zmiana bez sprzegla jest na nie bez jakiegokolwiek
    wplywu.

    --
    Artur
    ZZR 1200

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: