  • Data: 2013-05-24 22:42:36
    Temat: Re: baza emiter
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Ministerstwo Propagandy" <N...@g...pl> napisał
    w wiadomości news:kno6j4$js$1@node2.news.atman.pl...

    > tyle, że na BE ma 0,06 oma...

    Musisz go wylutować, aby sprawdzić. Najlepiej nie omomierzem, ale
    testerem diód, który Ci pokaże w jednym kierunku spadek napięcia na
    złączu, a w drugim kierunku przerwę (w przypadku tranzystorów
    bipolarnych). W przypadku tranzystorów unipolarnych nie sprawdzisz ani
    testerem diód ani omomierzem. Musisz zmontować układ pracy takliego
    tranzystora.
    Poza tym napisałbyś symbol tego tranzystora, bo tak naprawdę nie wiemy z
    jakim tranzystorem mamy do czynienia.
    Czy jest to tranzystor bipolarny czy też unipolarny. Ponadto są
    tranzystory, które mają zblokowaną bazę z emiterem (w przypadku
    bipolarnych) lub bramkę ze źródłem (w przypadku unipolarnych) przy
    pomocy rezystora i/lub diód.