  • 41. Data: 2012-04-13 21:12:00
    Temat: Re: bagażnik samochodowy na rowery na tylną klape
    Od: Dominik & Co <D...@n...com>

    Dnia 13.04.2012 Artur Maśląg <f...@p...com> napisał/a:

    > Nie w mojej opinii, tylko publicznie:

    W twojej opinii nie wolno. A ja uważam, że wolno.

    > Czarno na białym - doradzasz przekładanie tablic z samochodu
    > na bagażnik, a tego robić nie wolno.

    W twojej opinii nie wolno.

    > No, jak Ty doradzasz to warto byś nadmienił możliwe problemy
    > z zastosowania się do Twoje rady.

    Napisałem, jakie przepisy rozwiązanie z "odwzorowaniem"
    _na pewno_ narusza, a jakie przekładanie _być może_
    (twoim zdaniem) narusza. I które są wyższej rangi.

    > Ale męczysz kota - chyba dla zasady. Nie wieszam żadnej marchewki

    Już nie męczę, ode mnie EOT- wygrałeś flejma.

    > Dostałeś wcześniej stosowne uzasadnienie - nie pasowało Ci?

    Ten kawałek FAQ przedstawiany jako "oficjalne stanowisko"
    (pod którym żaden policmajster się nie podpisał) i w którym
    nie ma nic na temat przekładania? Żałosne...

    --
    Dominik & kąpany (via slrn)

  • 42. Data: 2012-04-13 21:13:14
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-04-13 15:33, Miroo pisze:
    (...)
    > Czy bagażnika na rowery nie można potraktować jako takiej zbajerzonej i
    > trochę grubszej ramki na tablicę rejestracyjną?

    W zakresie trollowania/flejmowania? Tak, jak najbardziej, jednak w
    zakresie prawnym już nie. Znaczy jak ktoś chce to może spróbować, ale
    sądy na kombinatorów/cwaniaków są raczej cięte, w przeciwieństwie do
    rozwiązywania zagadnień niejednoznacznych, ale dobrze uzasadnionych
    itd. Zresztą dobrym podsumowaniem obecnej sytuacji z takimi bagażnikami
    jest stwierdzenie (u źródła), że "policjanci starają się nie karać"
    czy jakoś w podobie. Stąd też pisałem, by nie demonizować problemu,
    który istnieje chyba od 10 lat, a ktoś tutaj wymaga ode mnie, bym mu
    wskazał link do dyskusji na temat na jakiejś grupie dyskusyjnej :)

  • 43. Data: 2012-04-13 22:15:05
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-04-13 21:12, Dominik & Co pisze:

    > W twojej opinii nie wolno. A ja uważam, że wolno.

    Ależ uważaj sobie. Ja swojej opinii na temat Twojej nie
    wyrażałem - jedynie stwierdziłem, że doradzasz rzeczy, które są
    niezgodnie z prawem i do tego bez grama komentarza na ten temat.
    Oczywiście cały czas twierdzę, że tablic z samochodu nie wolno
    "przewieszać", ponieważ rozporządzenie tego zabrania.

    > W twojej opinii nie wolno.

    Rozporządzenie mówi jasno, opinię też podrzuciłem.

    > Napisałem, jakie przepisy rozwiązanie z "odwzorowaniem"
    > _na pewno_ narusza, a jakie przekładanie _być może_
    > (twoim zdaniem) narusza. I które są wyższej rangi.

    Nie kręć misiu. Przyczepiłeś się do mojego rozwiązania, ale słowem
    nie napomknąłeś, że Twoja rada jest delikatnie powiedziawszy niezgodna
    z obowiązującym prawem. Co do Twoich sugestii na temat "podróbek", to
    zdaje się dość jasno odpowiedziałem z powołaniem się na stosowny
    artykuł k.k. Dostałeś też uzasadnienie takiego rozwiązania.
    No, ale ja nie doradzam jak ludzie mają robić - piszę tylko jak
    ja postępuję i stosownie to uzasadniałem. Ty wręcz przeciwnie
    - doradzasz bez komentarza, a później zaczynasz opowieści, że
    Twoim zdaniem jest to zgodne z ustawą/rozporządzeniem (oczywiście
    bardziej niż moje, choć ja wprost zgodności nie szukałem). Ja jasno
    napisałem, że prawnie sytuacja nie jest uregulowana, więc stosuję
    rozwiązanie, które jest racjonalnym rozwiązaniem danego problemu,
    jednak nie upieram się, że jest zgodne ze wszystkimi literalnymi
    zapisami. Pisałem też, jakiego rozwiązania zwolennikiem jestem
    - Ty wolałeś jednak napisać, że:
    <cite>
    Więc lepiej olać przepis o nie zasłanianiu tablic,
    bo tak wygodniej, niż przenieść tablicę na bagażnik, choć to
    nie kłóci się z prawem, a już na pewno rozbieżność jest mniejsza.
    </cite>
    Jak widzisz, moje stanowisko jest racjonalne i takie bardziej
    stonowane, Twoje jest mocno agresywne i w sumie coraz mniej
    merytoryczne. Zastanawia mnie jedno - czemu zamiast jednoznacznego
    stanowiska w zakresie braku uregulowań prawnych w dyskutowanej
    kwestii, próbujesz naciągać prawo, by pasowało do Twych teorii?
    Naprawdę, chyba nie ma niczego gorszego wśród młodszego pokolenia.

    > Już nie męczę, ode mnie EOT- wygrałeś flejma.

    Chciałeś flejma - to masz. Ja niczego nie wygrałem. Ja tam chcę mieć
    możliwość normalnego korzystania z samochodu (i okolic) i jakoś
    niespecjalnie będę akceptował absurdy. Jak pisałem wcześniej
    - prawo mam być dla nas, a nie my dla prawa.

    > Ten kawałek FAQ przedstawiany jako "oficjalne stanowisko"
    > (pod którym żaden policmajster się nie podpisał) i w którym
    > nie ma nic na temat przekładania? Żałosne...

    Żałosne powiadasz - złóż w takim racie oficjalne pytanie
    w tej materii. Adresy są powszechnie dostępne. Tylko złóż sam,
    ponieważ jak bym Ci zacytował odpowiedź z Biura Prawnego KGP
    to byś napisał, że mało wiarygodna itd.

  • 44. Data: 2012-04-13 22:50:04
    Temat: Re: bagażnik samochodowy na rowery na tylnią klape
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    W dniu 2012-04-12 14:40, Dominik & Co pisze:

    > Trzeciej tablicy do samochodu oficjalnie nie dostaniesz.

    Jak to nie dostaniesz? Idziesz do urzędu i mówisz, że zgubiłeś tablicę i
    chciałbyś wtórnik (oczywiście tyczy się to tylko nowych tablic z
    gwiazdkami unii europejskiej, w przypadku posiadania białej tablicy z
    flagą trzeba przy takim czymś wyrobić nowe obydwie, a stare zdać, a że
    jedną zgubiłeś, to później możesz znaleźć ją w garażu czy na parkingu).
    Zapłacisz za wyrobienie wtórnika i tyle. Czasami to trwa 1 dzień,
    czasami dłużej, ale da się.

  • 45. Data: 2012-04-14 10:06:58
    Od: "Axel" <a...@o...niespamuj.pl>

    "BQB" <a...@a...spamowy.com.invalid> wrote in message

> [...]
    > jedną zgubiłeś, to później możesz znaleźć ją w garażu czy na parkingu).
    > Zapłacisz za wyrobienie wtórnika i tyle. Czasami to trwa 1 dzień, czasami

    I dostaniesz nowe naklejki legalizacje, w zwiazku z czym stara tablica ze
    stara nalepka bedzie nielegalna.

    --
    Axel

  • 46. Data: 2012-04-14 11:11:35
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    W dniu 2012-04-14 10:06, Axel pisze:

    > "BQB" <a...@a...spamowy.com.invalid> wrote in message

    > I dostaniesz nowe naklejki legalizacje, w zwiazku z czym stara tablica
    > ze stara nalepka bedzie nielegalna.

    W jaki to niby sposób będzie nielegalna i ta z przodu, czy z tyłu będzie
    nielegalna? Bo nalepkę dostajesz tylko na tą jedną nową tablicę.

  • 47. Data: 2012-04-14 15:33:56
    Od: "Axel" <a...@o...niespamuj.pl>

    > W jaki to niby sposób będzie nielegalna i ta z przodu, czy z tyłu będzie
    > nielegalna? Bo nalepkę dostajesz tylko na tą jedną nową tablicę.

    Trzecia o tym samym numerze? Bo IMHO dostaniesz komplet nalepek
    legalizacyjnych, razem z nowa nalepka na szybe. Inaczej cala idea nalepek
    legalizacyjnych nie ma sensu.

    --
    Axel

  • 48. Data: 2012-04-14 18:37:37
    Od: Michał Baszyński <m...@g...ze.ta.pl>

    W dniu 2012-04-13 22:50, BQB pisze:

    > Jak to nie dostaniesz? Idziesz do urzędu i mówisz, że zgubiłeś tablicę i
    > chciałbyś wtórnik

    aha, czyli świadomie poświadczasz nieprawdę i jeszcze się pod tym
    podpisujesz..

    --
    Pozdr.
    Michał

  • 49. Data: 2012-04-14 23:26:39
    Od: krzyniem <"kn[usunto]"@post.pl>

    W dniu 2012-04-13 05:59, Pszemol pisze:

    > Coś chyba fantazjujesz... Pokażesz mi taki bagażnik z tablicą i światłami?
    > Najlepiej w jakimś sklepie online abym mógł sobie zdjęcia obejrzeć?

    Proszę bardzo:

    http://allegro.pl/bagaznik-uchwyt-rowerowy-na-hak-ro
    wery-rower-hit-i2272433253.html

    --
    krzyniem
    kn[usunto]post.pl

  • 50. Data: 2012-04-15 14:15:57
    Od: Dykus <d...@s...wp.pl>

    Witam,

    W dniu 2012-04-14 23:26, krzyniem pisze:

    > Coś chyba fantazjujesz... Pokażesz mi taki bagażnik z tablicą i światłami?

    > Proszę bardzo:

    http://allegro.pl/bagaznik-uchwyt-rowerowy-na-hak-ro
    wery-rower-hit-i2272433253.html

    A wydawało mi się, że mowa o bagażniku na klapę... :)
    To, że bagażnik na hak ma oddzielną tablicę i światła to normalne. :)

    --
    Pozdrawiam,
    Dykus.