eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaawaryjne zasilenie samochoduRe: awaryjne zasilenie samochodu
  • Data: 2024-08-14 14:50:10
    Temat: Re: awaryjne zasilenie samochodu
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2024-08-10 o 11:59, Arnold Ziffel pisze:
    >> Jak do taty Fiata 2300 zrobiłem cały zapłon tyrystorowy
    >
    > W sumie czemu? Oryginalny zapłon działał gorzej, nie odpalał np. na
    > mrozie?

    Na mrozie wszystkie samochody miewały problemy z zapalaniem z wielu
    powodów: gęsty olej, zimny akumulator.
    Jednym z powodów było to, że obciążenie akumulatora rozrusznikiem
    powodowało siadanie napięcia nawet o połowę a energia iskry zależała od
    energii w cewce, a prąd w cewce proporcjonalny do napięcia akumulatora -
    czyli w czasie rozruchu energia iskry nawet 4 razy niższa niż normalnie.
    Zapłon tyrystorowy gwarantował taką samą energię iskry niezależnie od
    napięcia akumulatora (sprawdzałem od 4V w górę).
    W zanadrzu miałem jeszcze dodatkowe rozwiązanie, ale okazało się, że
    zapłon rozwiązał definitywnie problemy z zapalaniem więc już nie robiłem.
    Planowałem dodać generator, który w czasie rozruchu przy otwartych
    stykach generuje jakby styki klapały z maksymalną dla zapłonu
    częstotliwością - czyli zamiast jednej iskry cała wiązka.

    >> Problemy z rozruchem jak ręką odjął, ale jak tata pojechał tym
    >> samochodem na działkę to utknął.
    >
    > Dziś zadzwoniłby na komórkę, a wtedy... jak bardzo świat się zmienił.

    Na działkę było ze 2km więc przyszedł i poszliśmy razem po samochód.
    Przypomnę, że ta sytuacja dotyczyła mojego malucha z czasowym zwieraniem
    rezystora szeregowego do cewki.

    To co pisałem, że raz wysiadł ten zapłon tyrystorowy (z powodu nóżki
    kondensatora) to było w sumie więcej zachodu. Działo się dawniej w taty
    samochodzie. Wysiadło akurat koło pętli tramwajowej, a my mieszkaliśmy
    koło przeciwległego końca linii. Podróże tramwajem zajęły więcej czasu
    niż tamten (późniejszy) spacer na działkę.

    Tata nie pamiętał jak tłumaczyłem, że na górze zapłonu są dwie kostki
    (takie jak się stosowało w puszkach elektrycznych) i wystarczy 4
    przewody przychodzące z samochodu do jednej przełożyć jeden do jeden do
    drugiej i przywraca się oryginalny układ zapłonowy.
    P.G.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: