  • Data: 2012-08-25 14:06:55
    Temat: Re: autostrada szybciej
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:

    > Nie wiem czy pamietasz jak to wprowadzili calkiem niedawno dla
    > ciezarowych,
    > i skonczylo sie wielkim lamentem ze panstwu zabraklo pieniedzy na nowe
    > autostrady.

    Obstawiam, że ilość km przejeżdżanych po autostradach przez statystyczną
    ciężarówkę jest o kilka rzędów wielkości większa niż przez osobówkę.
    A opłaty za winiety dla ciężarówek były śmiesznie niskie.

    > Ten nowy odcinek A2 o ktorym mowisz - tam jest jakis koncesjonariusz w
    > ogole ?

    Nowy Tomyśl - Świecko?
    Tak, ten sam co na reszcie A2.

    > Nowy odcinek A1 - czy sie myle, czy od poczatku umowiony na nowych
    > zasadach

    Mylisz się.
    Zasady zmieniły się po wydaniu koncesji.

    > Bez nich w zasadzie by tych autostrad nie bylo :-)

    ?????
    Tych wybudowanych za prywatną kasę?

    Czy tych, które i bez winietek dało się wybudować z unijną?

    > Z "mozna troche obnizyc cene i miec 2x wiecej klientow" zszedles na stala
    > kwote.

    Bo "trochę" daje 2x więcej, ale "dużo" daje dużo razy więcej.
    Przecież to elementarna wiedza.
    To samo dotyczy podatków.

    > Nie mowie, winietke roczna za 200zl pewnie bym kupil.

    Ile kosztuje roczna w Austrii?

    > Oczywiscie teraz sie moge czasem zastanawiac - autostrada bedzie pol
    > godziny krocej, 20 minut strace na bramkach, nie oplaca mi sie.

    Dokładnie o to chodzi.

    > I nie
    > zobacza moich pieniedzy. Ale z winietkami wybiore autostrade, a oni i tak
    > nie zobacza moich pieniedzy (bo zakladam ze winiete i tak kupie na inne
    > trasy). Wiec gdzie tu zysk ?

    Na tym, że żadnej winietki na inne trasy nie ma być.
    I każdego który taki pomysł wymyśli należy kopnąć w dupsko, tak jak słusznie
    kopnięto Pola.

    > Z tym ze na poczatku malo. Ja pewnie bym kupil, ale inni, nie majac
    > autostrady w poblizu, kupiliby miesieczna na urlop :-)

    I tak to większa kasa niż by jechali bocznymi drogami.