  • From: "Papkin" <s...@s...net>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    <s...@k...sail-ho.pl>
    <4d4fc525$1@news.home.net.pl>
    <s...@k...sail-ho.pl>
    <4...@n...home.net.pl>
    <s...@k...sail-ho.pl>
    <4d5003d5$1@news.home.net.pl>
    <s...@k...sail-ho.pl>
    Subject: Re: autoparkowanie VW
    Date: Mon, 7 Feb 2011 17:03:36 +0100

    > Dopuszczone do ruchu to pewnie nie prędko. Co to samych pojazdów:
    > http://googleguru.pl/2010/10/google-testuje-automaty
    cznie-sterowane-samochody/

    a jaka jest prawda - oni sami wiedza, czy szefowie google pozwoliliby odwozic
    swoje pociechy do przedszkola - I do not think so :)

    > "Testy zostały już przeprowadzone na szeroką skalę. Ulicami Kalifornii
    > przebyto łącznie 140 000 mil (około 225 000 km). [...] Jak podaje

    Siedzial czlowiek ok, testy, jasne ale nadal to notka prasowa od monopolisty,
    nie ufam takim do konca.

    > Za to w samolocie nie możesz awaryjnie zjechać na pobocze.

    ale mozesz sie poderwac do gory

    > I znowu próbujesz udowodnić, że nigdy nie będzie czegoś co już jest
    > ;-P

    ok nie bedziemy sie sprzeczac, czekam na salonowe wersje automatycznych
    pojazdow. Ah, na pewno beda miec GPS, auto mapa (ta suka) kilka razy chciala
    bym jechal droga dla ZETORA. Czy automatyczny pojazd bedzie tak inteligentny
    zeby sie nie dac wrobic? (nawet ja raz sie dalem namowic na taka przejazdzke...
    ale zawieszenia ani miski nie urwalem na szczescie).

    No i przekonaj jeszcze ludzi by takimi samochodami chcieli jedzic albo
    inaczej - byc wozonym. Nie mowie ze tego nie ma, widzialem na discovery ale w
    obecnej chwili te pojazdy poruszaly sie na zamknietym i pustym osiedlu z dosc
    zolwimi predkosciami i chyba (jesli dobrze pamietam) jakos tak kangurkiem. I
    byly ze 2-3 na torze. Do tego dalmierz laserowy i kupa pudelek na samochodzie -
    jak takie auto sie myje :D? Nie upchniesz dalmierza ( tej konstrukcji) pod
    maska, trzeba by na okolo takie dac a to znow podnosi stopien komplikacji. Aha
    kompy zajmowaly caly bagaznik :)))

    Lazik na marsa to tez ktos strzelil jak kula w plot, nikomu by zycia lazik nie
    zabral, chyba ze by przejechal marsjanina a pojazd poruszal sie po dosc prostym
    terenie, musial tylko omijac kamienie a i tak wiekszosc komend pewnie szla z
    ziemi (jedz ta trasa bo tu malo kamieni). Czyli mial ograniczona autonomie.
    Male kamyki wymijal sam ale trase z grubsza ustalal czlowiek (jesli dobrze
    wiem). Tak czy siak sterowac taka zabawka z ziemi na marsie to cos pieknego i
    szacun dla wszystkich zaangazowanych.

    PS
    pamietacie jak rozbila sie inna sonda, europejczycy zakodowali pewne dane w
    metrach a hamerykance wzieli ze to w calach czy stopach, efekt- pojazd w chwili
    rozstrzaskania sie o powierznie planety 'myslal' ze jest jeszcze sporo nad nia
    ;P

    Systemy ktorym kibicuje - automatyczne hamowanie jesli sie zagapimy i zbyt
    szybko zlizamy do np ciezarowki stojacej na autostradzie.