    From: Arek <a...@a...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: autoparkowanie VW
    Date: Mon, 07 Feb 2011 10:46:14 +0100

    W dniu 2011-02-06 23:02, Papkin pisze:

    > W komputerach troche siedze, nie ma dobrych algorytmow, sa tylko zle i
    > gorsze :P

    No ciekawe.

    > Jesli winda potrafi sie raz na jakis czas powiesic, jesli firefox nagle
    > zaczal mi czasami robic kuku, eh jak widzisz tak skomplikowane
    > urzadzenie ktore przetwaza kupe danych i nigdy nie zrobi psikusa albo
    > nie wezmie plakatu z samochodem za auto jadace na torze kolizyjnym :>???

    Gdyby tą windą sterował człowiek, wieszała by się znacznie częściej.
    Gdyby człowiek, sam przetwarzał, dane, parsował skrypty, renderował
    treść to przypuszczam, że częściej by się wieszał niż firefox.

    > Wiele dziwnych sytuacji mozna przewidziec, komputer to cep. Widze auto
    > jadace przedemna ktore nagle zaczyna myszkowac na boki - wiem ze facet
    > nacpany albo pijany albo stracil powietrze - zwalniam, wzmacniam zmysly,
    > przeczuwam. Kompter tego nie zrobi... szczegolnie jak pacjent pojedzie z
    > toba na tor kolizyjny - za malo czasu dla ludzi a co dopiero komputer.

    Pewnie parę lat temu, to samo byś napisał o hamowaniu, i utrzymaniu
    sterowności w zakrętach. Tylko człowiek może to zrobić. A tym czasem
    takie trzyliterowe skróty jak ASP i ESP, robią to o niebo lepiej niż
    człowiek. A to tylko proste i głupie automaty.

    > W polu widzenia pojawia sie piesek, kotek - zwalniam, przecuwam, mysle.
    > Komputer pewnie tego w ogole nie zauwazy i zwierze przejedzie. Widze
    > ciezarowke z ktorej sypie sie zwir - zwalniam grubo wczesniej.

    Kamera na podczerwień wykryje człowieka, psa czy co tam wolisz, na długo
    zanim Ty będziesz w stanie. Do tego analiza i reakcja może być
    błyskawiczna.

    > Ok dosc pie...nia, kazdy wie ze tego sie nie da zaszyc w programie
    [...]

    To, że przerasta to Twoją wyobraźnię o niczym nie świadczy. W
    średniowieczu, nie śniło się ludziom, że można polecieć i wylądować
    zdalnie na marsie. Po prostu mentalnie jesteś parę lat do tyłu i tyle.

    > Sa tysiace sytuacji ktorych nie zaszyjesz a co powiesz na drogi - sa
    > rozne, rozniste, o kazdej porze roku wyglada obraz inaczej. Dziury
    > (polska specjalnosc) ktore wybija woz na drugi pas ruchu - czy komputer
    > jest w stanie ja wykyc i sprawnie ominac? Oczywiscie nie mowimy o
    > poruszaniu sie 20km/h bo to moze i sie uda.

    A w czym widzisz problem?

    > Za duzo zmiennych, za duzo wariacji, za duzo danych tego sie nie da
    > opanowac. Te wszystkie testy DARPA sa fajne, jasne ze trzeba miec zespol
    > geekow by to zrobic ale mowimy o REAL WORLD z REAL ludzmi i srodowiskiem
    > czychajacym na Twoj najmniejszy blad by Cie zabic.

    Tak mi przyszło do głowy, że te zautomatyzowane fabryki, gdzie np. takie
    sprytne robociki składają samochody niemal od zera. To tylko wymysł
    sci-fi? Prawda? Przecież to nie możliwe w REAL WORLD, za dużo zmiennych,
    za dużo wariacji i za duży poziom komplikacji (chyba przyznasz, że
    montaż samochodu jest trudniejszy niż prowadzenie tego po drodze?)

    > Niech opanuja produkcje robota-fryzjera ktory nikomu nie utnie ucha przy
    > pracy, wyglada na prostsze o rzad wielkosci od kierowania samochodem po
    > drogach dla ludzi :)

    Japończycy zrobili robota potrafiącego błyskawicznie odzielać mięso od
    kości. Człowiek chrzanił sie z tym ponad minutę (każda sztuka mięsa jest
    inna). A robocik dwa szybkie ruchy, kość w jednym miejscu, mięcho w
    drugim. Cud?:)

    A.