-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.internetia.
pl!not-for-mail
From: Artur Maśląg <f...@p...com>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: auto zamiast ztm
Date: Sun, 03 Jul 2011 20:47:11 +0200
Organization: Netia S.A.
Lines: 136
Message-ID: <iuqe1q$rt7$1@mx1.internetia.pl>
References: <iul2jk$q8q$1@news.onet.pl> <iumpos$1tf4$1@news2.ipartners.pl>
<d...@4...com>
<iuo00i$8p3$1@mx1.internetia.pl>
<s...@4...com>
<iupmb8$em9$1@mx1.internetia.pl>
<i...@4...com>
<iuq47a$j86$1@mx1.internetia.pl>
<n...@4...com>
NNTP-Posting-Host: 87-205-168-41.adsl.inetia.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: mx1.internetia.pl 1309719418 28583 87.205.168.41 (3 Jul 2011 18:56:58 GMT)
X-Complaints-To: a...@i...pl
NNTP-Posting-Date: Sun, 3 Jul 2011 18:56:58 +0000 (UTC)
In-Reply-To: <n...@4...com>
X-Tech-Contact: u...@i...pl
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.2.18) Gecko/20110616
Thunderbird/3.1.11
X-Server-Info: http://www.internetia.pl/
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2381477
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2011-07-03 19:34, J.F. pisze:
> On Sun, 03 Jul 2011 17:59:27 +0200, Artur Maśląg wrote:
(...)
>> Nadal nie wierzę - podejrzewam, że to więcej wliczasz bezwiednie
>> w resztę. 3 km w jedną stronę - 10 litrów to palą oszczędne samochody
>> w takich warunkach.
>
> No ba, to diesel ponoc oszczedny jest, a wyszlo jak zwykle :-)
>
> Mniej wiecej tyle wychodzi, choc oczywiscie trudno zmierzyc spalanie,
> tzn trudno przejechac sensowna ilosc km bez jakiejs dluzszej trasy.
Otóż to - sam przyznajesz, ze to nie jest jazda tylko 3 km do pracy.
>> W Twoim szczególnym przypadku.
>
> Czy on taki szczegolny .. ile razy w dniach roboczych miesiaca nie
> konczy sie u ciebie na praca-dom-praca ?
Rzadko się kończy inaczej - jeżeli już są dodatki, to właściwie tylko
zakupy po drodze. Żeby było śmieszniej, to jak mam coś załatwić na
mieście to samochód najczęściej zostaje pod firmą (jeśli już nim
przyjechałem) i sprawy załatwiam korzystając z KM - chyba, że dojazd
jest na tyle mało sensowny, że lepiej pojechać samochodem.
>> Będzie więcej w paliwie - zresztą przyjmujesz sytuację idealną.
>
> IMO - nie bedzie duzo wiecej.
Ciężko stwierdzić, skoro nie wiesz ile pali tylko na odcinku
zapal, 3 kilometry w jedną, zgaś, zapal, 3 kilometry w drugą, zgaś.
> Ale jak mowie - skoro samochod i tak masz, to on i tak traci na
> wartosci, opony i tak trzeba zmieniac, olej zalecaja co roku,
> a koszt wiekszego zuzycia przy tych przebiegach jest minimalny.
Stąd też pisałem, że ja w ogóle w ten sposób nie wyliczam kosztów
dojazdu do pracy - autor jak najbardziej pisał o samochodzie
tylko do jazdy do pracy, choć później się pogubił w zeznaniach.
Samochód to mój komfort i moje widzimisię. Używam go do dojazdów
do pracy, albo i nie. Jak używam, to koszty samego paliwa mogą być
w najlepszym wypadku na podobnym poziomie co koszt KM. W najlepszym.
>> Nie bardzo. Specyficzna sytuacja i tyle.
>
> Specyficzna o tyle ze mam tylko 3km .
Do tego częste delegacje... Sam to podawałeś jako argument.
>> No dziś - żona też ostatni tydzień jeździła do pracy samochodem,
>> choć normalnie jeździ rowerem. KM jej trochę nie pasuje z racji
>> częstotliwości kursowania, niemniej nadal KM będzie bardziej
>> ekonomicznie uzasadnione niż samochód - do pracy ma ze 4 km.
>
> Na moj gust - ty nie dopusc zeby zona przeczytala ten watek, bo potem
> bedziesz stale jezdzil do pracy autobusem :-)
Czemuż to? Ja korzystam z KM z wygody, a nie dlatego, że jest taniej.
Może to dziwnie wygląda na grupie samochodowej, ale taka jest prawda.
Nie muszę się męczyć, sporo autobusów jest klimatyzowanych, mogę
sobie książkę poczytać itd. Mało tego, jak zrobią na Puławskiej
buspasy to KM w ogóle będzie dodatkowo wygrana z racji czasu dojazdu
- teraz samochodem jest trochę szybciej. W sumie to dla mnie oczywiste
w takiej aglomeracji jak stołeczna, a znam takie, które są lepiej
zorganizowane, choć może niekoniecznie w Polsce.
Co do "opłacalności" - pewnie mam inne podejście, ponieważ ja nie liczę
teoretycznie przed, a obserwuję różnice po/w trakcie.
> zgloszone zgloszone
> http://wiadomosci.dziennik.pl/polityka/wybory-wrocla
w/artykuly/310393,wyciek-z-wroclawskiego-urzedu-asys
tent-zwolniony.html
Fajnie macie ;)
> Finalu cos nie slychac, a zwolniony asystent szybko znalazl
> zatrudnienie w jednej z miejskich spolek, ktora zamierza wykorzystac
> jego liczne umiejetnosci :-)
No cóż, to już są tylko domysły.
>> Aha, musiałeś, ponieważ pojazd zaniemógł?
>
> nie, bo parking zaniemogl.
> Te p* sluzby miejskie tylko spamowac potrafia, bo jak sie biora za
> odsniezanie to zgarniaja snieg na miejsca postojowe :-P
> Niestety, nie mam w aucie 40cm przeswitu :-)
To kup coś 4x4 z odpowiednim prześwitem - a może helikopter?
Nie takie zimy kiedyś bywały.
>> Myślisz, że KM jest zawsze
>> niezawodna i w ogóle? Jak używasz takich argumentów to mogę napisać,
>> że tej zimy mój syn wyprzedził nas na piechotę idąc do szkoły.
>> Wyszedł godzinę po nas... :)
>
> Ale co, pojazd wam zaniemogl w drodze ? :-)
Nie, mieliśmy korek z racji napadu zimy. Syn maszerował i liczył
ile autobusów minął. Przy 20 dał sobie spokój.
> Musisz jednak przyznac ze warto doplacic zeby siedziec sobie w
> ogrzewanym pojezdzie, a nie brodzic po kolana w sniegu.
Rzadko się trafiają takie warunki i dla tych kilku dni w roku nie
warto samochodu kupować - jeżeli chodzi o argument. Co do wygody
siedzenia w ogrzewanym pojeździe to nigdy i nigdzie nie przeczyłem,
ale jak sam zauważyłeś - za to się dopłaca.
> A jak ktos narzeka na spalanie w korku to niech sobie przypomni ile
> dzis leki kosztuja :-)
Nie odwracaj kota ogonem - teza była taka, że koszt benzyny ma być
podobnym, bądź niższy niż KM i to są jedyne koszty jazdy do pracy.
> Naszemu sternikowi tez sie marzy. Na tramwaj go nie stac, kursy
> likwiduje, ale prace nad metrem zleca :-)
Mi raczej nie o to chodziło - chodziło o korki z racji budowy metra.
Jak będzie działać, to KM będzie jeszcze sprawniejsza. Korzystałeś
kiedyś z KM w Berlinie, czy Pradze? Naprawdę samochodem nie warto
jeździć.
> I nie narzekasz ze teraz daleko od przystanku i trzeba dwoma
> autobusami dojezdzac, ani ze dojazd samochodem taki drogi ? :-P
Wręcz przeciwnie. Samochodem jest wygodniej, ponieważ wcześniej
z największych zatwardzeń odbijasz. Nie ma też problemów z parkowaniem
i do tego nie jest ono płatne. Przesiadka w drugi autobus też nie
jest jakoś specjalnie problematyczna, a przejść się warto - nawet
dla zdrowia. Zresztą ja mi się chce podjechać konkretną linią to
mam przystanek pod samą firmą. Jedyny problem (znaczy nie tyle
problem, co kwestia przyzwyczajenia), że nie ma w najbliższych
okolicach tylu knajp/sklepów/usług jakie były w centrum. Jednak
w porównaniu jest cisza i czyste powietrze. Jak pojadę metrem
do centrum, to wyjściu na powierzchnię można się udusić.
Następne wpisy z tego wątku
- 03.07.11 20:48 Bydlę
- 03.07.11 21:40 Przembo
- 03.07.11 21:39 J.F.
- 04.07.11 09:48 Jakub Witkowski
- 04.07.11 09:40 Jakub Witkowski
- 04.07.11 11:38 Bydlę
- 04.07.11 13:19 Jakub Witkowski
- 04.07.11 14:43 LEPEK
- 04.07.11 15:30 Andrzej Ława
- 04.07.11 16:17 Jakub Witkowski
- 05.07.11 08:20 Andrzej Ława
- 05.07.11 11:38 Jakub Witkowski
- 05.07.11 12:12 Jakub Witkowski
- 05.07.11 11:54 Andrzej Ława
- 05.07.11 12:24 Andrzej Ława
Najnowsze wątki z tej grupy
- Odśnieżanie samochodu(1)
- wpadłem kołem w dziurę nocusz zdarza się
- Nigdy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
- Czy chodzenie jest ekologiczne?
- skurwiałe miasto
- e-paper
- Ściemniacze na parkingach
- kilka pytań o klimę
- genialny pomysł
- diesel z otwartą komorą
- Spalił się spaliniak
- Jebany POPiS. Mamy się cieszyć że rząd Tuska naprawił spierdolone porozumienie z UE?
- W zyciu warto miec szczescie
Najnowsze wątki
- 2025-02-21 Warszawa => Key Account Manager IT <=
- 2025-02-21 Warszawa => Data Engineer (Tech Lead) <=
- 2025-02-21 Aliexpress zaczął oszukiwać na bezczelnego.
- 2025-02-21 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-21 Kula w łeb
- 2025-02-21 Warszawa => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-02-21 Warszawa => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-02-21 Lublin => JavaScript / Node / Fullstack Developer <=
- 2025-02-21 Pawel S
- 2025-02-21 Warszawa => Key Account Manager (Usługi HR) <=
- 2025-02-21 Katowice => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-02-21 Chrzanów => Programista NodeJS <=
- 2025-02-21 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-02-21 Warszawa => Administrator Systemów Windows IT <=
- 2025-02-21 Wrocław => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=