    From: "Pszemol" <P...@P...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: auto z salonu
    Date: Wed, 13 Aug 2014 18:42:46 -0500

    "Iguan_007" <i...@g...com> wrote in message
    news:a3540c16-b1ca-4ad0-b842-b27916418876@googlegrou
    ps.com...
    > Oczywiscie, ze tak. Coz w tym dziwnego?

    No właśnie w Polsce nic dziwnego... :-)
    A w USA to dziwne, bo tu klient kupuje auto z placu.
    I to jest uważane za normalne, dziwne jest czekanie, jakieś przedpłaty,
    zaliczki itp...

    > Obecnie masz taki wybor wyposazenia/kolorow (od tapicerki po nadwozie),
    > ze zaden sprzedawca nie pozwoli sobie na zakup calej mozliwej gamy
    > pojazdow. Pomijajac to, ze za rok wejdzie nowy model a starego nikt
    > nie bedzie chcial. To byloby ekonomiczne samobojstwo.

    A jednak to jest norma w USA.
    Oczywiście nie dotyczy to "sprzedawców" co sprzedają 10 aut rocznie...

    > Tylko dlaczego piszesz "w Polsce"? Gdzies sprzedawca wykupuje
    > kazda mozliwa opcje samochodu przed otrzymaniem zamowienia
    > na taki samochod?

    Nie chodzi o to, aby wykupywać dokładnie każdą nawet egzotyczną
    permutację wszystkich możliwych kombinacji, bo to niepraktyczne
    nigdzie... Ale najczęściej brane kombinacje w najczęściej robionych
    kolorach powinny stać na placu do wzięcia od ręki.

    Sprzedawcy jak widzę nie zrozumieli jednak, że dużo jest klientów
    kierowanych impulsem: spodoba mu się auto, to konkretne którym
    się przejechał i chce ubić interes tu i teraz - jak masz wizję że musisz
    zamawiać, czekać, bać się czy przyjdzie nieobite albo że dealer zrobi
    jakiś błąd w zamówieniu i nie zamówi dokładnie tego co chcesz
    stawiając Cię potem pod murem "bierzesz to co przyszło albo
    czekasz następne 6 tygodnia a ja się bawię Twoją zaliczką" to możesz
    pójść do konkurencji...

    > Przesadzasz z tymi zachwytami nad "zachodem".
    > Znasz sprzedawce ktory ma w salonie dostepna _kazda_
    > opcje samochodu za te 100k? O jakim samochodzie mowa?

    To Ty przesadzasz z tym _każdą_ - oczywiście że nikt nie ma każdej
    opcji w każdym kolorze. Jak chcesz coś egzotycznego, nietypowego
    to wtedy czekasz, ale to nie jest normą tylko wyjątkiem od reguły.

    Sprawdź sobie sam co ma na stanie do wzięcia od ręki duży handlarz
    samochodami w USA:
    http://www.carmax.com/enus/car-search/new-cars.html