  • Data: 2014-08-14 14:15:42
    Temat: Re: auto z salonu
    Od: AL <a...@s...tam.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2014-08-14 13:49, Ergie wrote:
    > Użytkownik "Jakub Witkowski" napisał w wiadomości grup

    > W praktyce okazuje się że ponad połowa klientów bierze srebrny z
    > manualną skrzynią i najtańszym dieslem. Do tego kolor tapicerki jest
    > powiązany z kolorem nadwozia.
    >
    > Pozostaje kwestia dodatkowego wyposarzenia. Ale tu dilerzy też mają dane
    > statystyczne co najczęściej klienci biorą.

    jesli chodzi o wyposaŻenie, to w PL moze rzeczywiscie schodza same
    golasy - ale to sie juz na cale szczescie zmienia, choc nie zawsze.

    Rok temu zaproponowalem dilerowi, ze zamowie auto w full wypasie, czyli
    topowe wyposazenie, mocny silnik, dod. dodatki typu panoramiczny dach,
    kolor nieszablonowy czyli mocny blekit z jasnym srodkiem. Auto bedzie
    mialo status demo, ale ja je odkupie za nizsza cene (jak to z autami
    demo). Zaleta tego byloby, ze auto wyroznialoby sie na tle tych
    wszystkich szaraczkow w salonie i wyposazeniem i kolorystyka i byc moze
    jakis klient by sie rowniez skusil na jakas ekstrawagancje - bo to co
    jest wypisane w katalogach nie zawsze przemawia do wyobrazni.
    Diler sie nie zgodzil na moje warunki 10tys pln obnizki ceny wyjsciowej
    (zaproponowal 5tys), mimo, ze samochod bylby przedplacony i mial
    zagwarantowany jego zbyt przy okazji posluzylby jako reklama.

    > Wychodzi na to że wystarczy mieć po kilka srebrnych sztuk z każdego
    > modelu różniących się wyposażeniem dodatkowym + po jeden sztuce w innych
    > kolorach (dla podglądu).

    tylko dlaczego jest tak, ze wiekszosc kolorow w polskich salonach to:
    czarny, bialy, srebrny, dwa odcienie szarego :(
    A w palecie mozna wybrac (zamowic) dod. inne kolory.

    Dodatkowo najczesciej sa tylko czarne wnetrza a ja zdecydowanie wole
    jasne (bo czarne jest dla mnie przygnebiajace),..... etc
    Sa dod. rozne wykonczenia tapicerki.

    > Czyli mając na placu jakieś 10 sztuk tego samego modelu załatwiamy
    > pozytywnie od ręki połowę klientów.

    jesli kupujesz auto, ktorym chcesz jezdzic przez 5 lat, ktore kosztuje
    iles tam kasy, to chcialbys miec takie, jakie mozesz miec a nie takie
    jakie zaoferuje Ci diler jako jedyne dostepne.
    No chyba, ze klient jest postawiony pod sciane i mu nie zalezy, badz
    diler skusi go, ze ok - bedzie srebrne zamiast niebieskiego ale gratis
    bedzie np. nawigacja, reflektory skretne, biksenony,..... czyli cos co
    klient by nie kupil normalnie, bo drogie.

    > W rzeczywistości pewnie więcej bo wielu klientów mając do wyboru auto z
    > placu w którym brakuje podłokietnika albo czekanie 2 miesiące na
    > wyprodukowanie takiego samego z podłokietnikiem często zdecyduje się na
    > auto z placu.

    jesli auto stoi na placu, to mozna sie zawsze potargowac z dilerem - bo
    on ma jakies tam cisnienia na jego uplynnienie i zrobienie miejsca na nowy.
    I to jest jedyna zaleta tego, ze bierzemy auto z placu.