  • 1. Data: 2010-07-07 10:40:01
    Temat: auto do 30 tys tanie w utrzymaniu na gaz
    Od: "Amir" <d...@S...pl>

    Zastanawiam się nad zakupem auta
    2 osoby + dziecko
    auto będzie przerobione na gaz

    zastanawiam się nad oplem vectra

    czy jest coś tańszego w eksploatacji
    podobnych rozmiarów ?

    co możecie polecić, na jakie marki zwrocic uwagę?

  • 2. Data: 2010-07-07 11:03:29
    Temat: Re: auto do 30 tys tanie w utrzymaniu na gaz
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Amir pisze:
    > Zastanawiam się nad zakupem auta
    > 2 osoby + dziecko
    > auto będzie przerobione na gaz
    >
    > zastanawiam się nad oplem vectra

    Pomyśl o wersji dieslowskiej.

    Z gazem jest mnóstwo "haczyków", a diesel w dobrym stanie będzie chodził
    i chodził.

    A jak nie masz jakichś kompleksów i nie musisz ruszać z piskiem opon, to
    i zużycie paliwa wyjdzie na tyle niskie, że zagazowany benzyniak nie
    będzie zbyt konkurencyjny.

  • 3. Data: 2010-07-07 11:09:14
    Od: krzysiek82 <s...@u...pl>

    Andrzej Lawa pisze:
    > Pomyśl o wersji dieslowskiej.

    wyjdzie drożej w eksploatacji dlatego ja przesiadam się teraz na LPG

    > Z gazem jest mnóstwo "haczyków"

    Jak gaz zakłada profesjonalista i instalka jest dobra nie ma żadnych
    problemów.

    , a diesel w dobrym stanie będzie chodził
    > i chodził.

    różnie bywa :) nic nie jest wieczne zwłaszcza nowsze diesle

    > A jak nie masz jakichś kompleksów i nie musisz ruszać z piskiem opon, to
    > i zużycie paliwa wyjdzie na tyle niskie, że zagazowany benzyniak nie
    > będzie zbyt konkurencyjny.

    Zawsze wyjdzie lekko taniej, przeliczałem już sobie koszty na lewo i prawo.

    --
    krzysiek82

  • 4. Data: 2010-07-07 11:11:19
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Andrzej Lawa" <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    > Pomyśl o wersji dieslowskiej. Z gazem jest mnóstwo "haczyków",

    Niekoniecznie

    >a diesel w dobrym stanie będzie chodził i chodził.

    Oplowskie DTL ponoc niekoniecznie.
    A ropa juz po 4.50 :-)

    J.

  • 5. Data: 2010-07-07 12:11:44
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "krzysiek82" <s...@u...pl> napisał w

    > Jak gaz zakłada profesjonalista i instalka jest dobra nie ma
    > żadnych problemów.

    Taa, tylko gdzie takiego znalezc. ale tak na 99.99%.

    W ASO ?

    J.

  • 6. Data: 2010-07-07 12:14:00
    Od: krzysiek82 <s...@u...pl>

    J.F. pisze:
    > Taa, tylko gdzie takiego znalezc. ale tak na 99.99%.

    jest sporo firm gdzie pracują kompetentni pracownicy

    > W ASO ?

    raczej nie :) w aso to jest tak, że oni zwykle zlecają montaż
    zewnętrznej firmie. Nie wiem jednak czy w każdym ASO.

    --
    krzysiek82

  • 7. Data: 2010-07-07 12:28:56
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    > jest sporo firm gdzie pracują kompetentni pracownicy

    Ale nie wystarczy "sporo" tylko konkretnie - adres, telefon, lista
    referencji :-)

    > raczej nie :) w aso to jest tak, że oni zwykle zlecają montaż
    > zewnętrznej firmie. Nie wiem jednak czy w każdym ASO.

    Ale ta firma ma doswiadczenie w montazu do tego modelu samochodu.
    O ile oczywiscie robila to wtedy jak byl on w sprzedazy.

    J.

  • 8. Data: 2010-07-07 12:31:16
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    krzysiek82 pisze:

    > wyjdzie drożej w eksploatacji dlatego ja przesiadam się teraz na LPG

    Żebyś się nie zdziwił ;)

    > Jak gaz zakłada profesjonalista i instalka jest dobra nie ma żadnych
    > problemów.

    Są, są... Tzn. może nie problemy, ale trzeba pamiętać o tych haczykach -
    np. nie można jeździć tylko na gazie (pompa paliwa może się zbuntować).

    > różnie bywa :) nic nie jest wieczne zwłaszcza nowsze diesle

    Nie miałem na myśli nowego (konstrukcyjnie) diesla.

    > Zawsze wyjdzie lekko taniej, przeliczałem już sobie koszty na lewo i prawo.

    Jakie przebiegi? I jaki % jazdy na gazie?

  • 9. Data: 2010-07-07 12:34:27
    Od: krzysiek82 <s...@u...pl>

    J.F. pisze:
    > Ale nie wystarczy "sporo" tylko konkretnie - adres, telefon, lista
    > referencji :-)

    forum lpg polecam a jeśli chodzi o firmę to polecam nagaz.pl oraz
    blokman.pl Kiedyś miałem problem z emulacją sondy w jednym z aut, tzn
    nie było wiadomo dlaczego obroty falują,speców było wielu a w "na gazie
    STEFANOWSKI" od razu wiedzieli o co biega po kilku minutach silnik
    pracował już poprawnie.

    --
    krzysiek82

  • 10. Data: 2010-07-07 12:37:01
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    J.F. pisze:

    > Niekoniecznie

    Koniecznie. I trzeba o nich pamiętać, bo inaczej pojawiają się problemy.

    Ale jeśli się pilnuje paru rzeczy więcej i wykonuje pewne dodatkowe
    rytuały sypać się nie powinno... JEŚLI.

    > Oplowskie DTL ponoc niekoniecznie.

    To jakieś nowe konstrukcje?

    > A ropa juz po 4.50 :-)

    Wiesz... 5l/100km oleju napędowego po 4.50zł a 12l/100km gazu po
    2.10zł... Nawet nie chce mi się liczyć tej różnicy ;)

    No i jak już myślisz o przeróbkach, to może diesel zasilany starą
    fryturą albo innym odpadowym olejem spożywczym? Instalacja
    filtrująco-ogrzewająca w podobnej cenie, co gazowa, a o ileż
    przyjemniejszy zapach ;)